Powrót legendarnej marki
Stuttgart – dzięki wprowadzeniu dwóch wspaniałych limuzyn po 60 latach wraca do życia jedna z najwytworniejszych marek samochodowych świata: Maybach.
• luksus na najwyższym poziomie, najbardziej wyrafinowana technika i szeroki pakiet gwarancyjny,
• jedyna w swoim rodzaju koncepcja doradztwa i serwisu,
• nowo utworzone centrum Centrum Maybacha – Center of Exellence w Sindelfingen,
• przypomnienie o genialnych konstruktorach Wilhelmie i Karlu Maybach
Stuttgart – dzięki wprowadzeniu dwóch wspaniałych limuzyn po 60 latach wraca do życia jedna z najwytworniejszych marek samochodowych świata: Maybach. Ta bogata w tradycję marka, będąca już w latach dwudziestych i trzydziestych poprzedniego wieku synonimem wyszukanej jakości, ekskluzywnego stylu i wyjątkowej techniki, jest nową luksusową marką DaimlerChrysler.
„Tak jak bywało kiedyś, tak i teraz Maybach będzie symbolem wyjątkowej i wyszukanej elegancji w świecie samochodowym” – wyjaśnia profesor Jürgen Hubbert, członek zarządu DaimlerChrysler AG odpowiedzialny za segment samochodów osobowych Mercedes-Benz, Maybach i smart. „Tak legendarna, luksusowa marka, to dla nas ogromne zobowiązania. Dzięki wspaniałym, przyszłościowym innowacjom Mercedesa nowe limuzyny Maybach będą znów wyznaczały standardy i tym samym będą godne nazwy Maybach.”
<strong>Luksusowe wyposażenie seryjne oraz bogaty pakiet gwarancyjny i serwisowy</strong>
Maybach 57 i Maybach 62 - oznaczenie typów samochodów informuje o okazałych rozmiarach tych wyjątkowych limuzyn, oferujących dzięki długości karoserii 5,73 oraz 6,17 metrów ogromną przestrzeń i najwyższy komfort.
Zarówno design, wyposażenie jak i technika limuzyn Maybach spełniają najwyższe wymagania. Wnętrze może być dowolnie wykonane z materiałów najwyższej jakości – ze szczególnie miękkiej skóry, delikatnych dywanów, szlachetnych gatunków drewna. Najnowocześniejsze systemy komunikacyjne, takie jak TV, DVD, CD, telefon i system dźwiękowy Dolby Surround należą do wyposażenia standardowego obu modeli i są umieszczone przy każdym fotelu. Maybach 62 jest ponadto wyposażony w specjalnie opracowane pojedyncze fotele (które umożliwiają położenie się do wygodnej pozycji) z wysuwaną poduszką na nogi i stopy. Schładzana skrytka i rozsuwany dach mogą zostać zamówione bez dodatkowych opłat.
Obydwa modele obejmuje szeroka gwarancja. DaimlerChrysler przejmuje, na ustalony z klientem czas, wszelkie koszty usług i konserwacji limuzyn. Bezpłatny transport samochodów Maybach do centrum serwisowego to w wielu krajach również oferta serwisowa tej luksusowej marki.
<strong>Intensywna opieka nad klientem przez indywidualne doradztwo</strong>
Dla szeroko pojętego doradztwa klientów Maybach firma DaimlerChrysler tworzy aktualnie w Sindelfingen – w bezpośrednim sąsiedztwie manufaktury Maybach centrum Maybacha -Center of Exellence (COE), które ma się stać w przyszłości sercem marki. W Europie, na Bliskim Wschodzie, w Japonii, Hongkongu i w USA mają powstać kolejne tego typu centra. Nabywcy Maybacha będą mieli osobistego doradzę Personal Liaison Manger (PLM), udzielającego porad w każdej chwili i co do wszystkich kwestii dotyczących samochodu. W ten sposób Maybach podkreśla również w dziedzinie doradztwa swoją szczególną rolę wśród marek luksusowych.
Wygląd i wyposażenie samochodu są wynikiem intensywnego dialogu między klientem, jego osobistym doradzą oraz designerami i inżynierami. W ten sposób każdy samochód wykonywany jest w zasadzie indywidualnie na podstawie życzeń klienta.
<strong>Najlepsza technologia a la Mercedes-Benz</strong>
W dziedzinie technologicznej Maybach czerpie z dokonań marki siostrzanej Mercedes-Benz. To od Mercedesa pochodzą rozwinięte dalej i zastosowane w Maybachu innowacje, takie jak elektronicznie sterowane zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC DC (Dual Control) lub elektro-hydrauliczny system hamulcowy Twin-Sensotronic Brake Control. Nowy dwunastocylindrowy silnik ma moc 405 kW / 550 PS i osiąga maksymalny moment obrotowy 900 niutometrów. Tym samym jest to najsilniejszy pod względem mocy i momentu obrotowego silnik w seryjnych samochodach osobowych.
Mercedes-Benz i Maybach już od dawna mają wiele wspólnego. Wilhelm Maybach był członkiem zarządu ds. technicznych w spółce Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) i skonstruował w 1901 roku pierwszego Mercedesa, uważanego za pierwowzór wszystkich nowoczesnych samochodów osobowych. Gottlieb Daimler poznał tego uzdolnionego konstruktora w 1865 roku w Reutlingen i współpracował z nim zarówno w fabryce maszyn Karlsruhe, jak i w fabryce silników gazowych Deutz. Po dziesięcioletniej działalności w Nadrenii, gdzie Maybach doprowadził do produkcji seryjnej wynalezionego przez Nikolausa Otto silnika czterotaktowego, Daimler i Maybach powracają w 1882 roku na południe Niemiec, gdzie w następnych latach dokonali w ogrodzie willi Daimlerów w Cannstatt w pobliżu Stuttgartu całego szeregu epokowych dla techniki samochodowej wynalazków. Tym samym położyli podwaliny dla utworzonej w 1890 roku spółki Daimler-Benz-Gesellschaft (DMG).
W 1907 roku Wilhelm Maybach odszedł z przedsiębiorstwa i poświęcił się, wspólnie ze swoim synem Karlem, budowie silników wysokiej mocy dla przemysłu lotniczego Grafa Ferdinanda von Zeppelina. W związku z tym przenieśli swój zakład w 1912 roku do Friedrichshafen przy jeziorze Bodeńskim, w bezpośrednie sąsiedztwo zakładów Zeppelin. Od 1919 roku Karl Maybach zdobywał rozgłos i uznanie dzięki opracowaniu i konstrukcji równie ekskluzywnych jak i technicznie perfekcyjnych luksusowych samochodów. Do roku 1941 wyprodukował ich 1800. Ze spółki Maybach Motorenbau GmbH powstała później MTU Friedrichshafen GmbH, należąca dziś do koncernu DaimlerChrysler.
Źródło: DaimlerChrysler Automotive Polska