Popularny jak Yeti: pół miliona kompaktowych SUVów opuściło fabrykę w Kvasinach
ŠKODA Yeti stała się jednym z najpopularniejszych SUVów na świecie. Jubileuszowy egzemplarz w wersji Monte Carlo pokryty lakierem Corrida Red zjechał z taśmy w ostatnich dniach października.
Yeti Monte Carlo to specjalna wersja SUVa ŠKODY, która uzupełnia rozbudowaną ofertę tego modelu, obejmującą wariant utrzymany w stylu miejskiej elegancji i gotowy do podboju terenu Yeti Outdoor. Model Yeti produkowany jest w fabrykach ŠKODY w Europie, Rosji, Chinach i Indiach, co odzwierciedla międzynarodowy wymiar jego sukcesu. ŠKODA zamierza rozwijać sukces tego modelu, podejmując się kolejnych inwestycji mających na celu rozwój fabryki w Kvasinach.
„Osiągnięcie wyniku pół miliona wyprodukowanych egzemplarzy modelu Yeti to kolejny krok milowy w historii fabryki w Kvasinach”- oznajmia Michael Oeljeklaus, członek Zarządu ŠKODY odpowiedzialny za produkcję i logistykę.
„Od momentu swojego debiutu Yeti zachwyca właścicieli w Europie i na wielu rynkach całego świata. Zawdzięczamy ten sukces także zespołowi w Kvasinach. To ich wiedza techniczna, doświadczenie i najwyższe poświęcenie ukształtowało doskonałą reputację, którą cieszy się ta fabryka. Przez kolejne lata zdolność produkcyjna obiektu w Kvasinach znacznie się powiększy. Kluczową rolę w tym rozwoju dalej będą odgrywały SUVy.”
Czeski producent modelem Yeti zadebiutował w segmencie SUVów w 2009 roku. Nowy model ŠKODY z miejsca stał się jedną z najczęściej wybieranych pozycji w tym segmencie.
W 2013 roku model Yeti przeszedł zupełne przeobrażenie. Od tego momentu jest oferowany w dwóch indywidualnych wersjach stylistycznych: eleganckiej ŠKODZIE Yeti przeznaczonej do miasta i żądnej wyzwań w terenie ŠKODZIE Yeti Outdoor. Niezależnie od wersji, Yeti cechuje się wysokiej jakości, ekspresywnym designem, nowoczesnym wnętrzem, wspomagającymi rozwiązaniami Simply Clever, doskonałą funkcjonalnością oraz rozbudowanym wyborem spośród elementów układu napędowego: silnika i skrzyni biegów.
Obydwie wersje dostępne są z napędem na przednie i wszystkie cztery koła. Zaawansowany układ 4x4 posiada doskonałe kompetencje w jeździe terenowej, łącząc zalety tego rozwiązania ze sprawdzonymi, mocnymi punktami konstrukcji Yeti. Od 2014 roku oferta SUVa ŠKODY jest powiększona o wersję: Yeti Monte Carlo.
Oprócz produkcji w Kvasinach ŠKODA Yeti zjeżdża też z linii produkcyjnych w Chinach i Rosji. W Chinach lokalne konsorcjum Shanghai Volkswagen produkuje wersję przedłużoną z przeznaczeniem na rynek wewnętrzny. W Rosji produkcja tego SUVa odbywa się we współpracy z rosyjskim producentem GAZ Group w Niżnym Nowogrodzie.
Obiekt w Kvasinach to jedna z trzech fabryk ŠKODY w Republice Czeskiej. Oprócz modelu Yeti produkowane są w niej także Superb i Superb Combi. W 2014 roku wyprodukowano tam łącznie 166 200 samochodów marki. W fabryce tej zatrudnionych jest około 4 500 osób, co czyni ją jednym z największych pracodawców przemysłowych w regionie Hradec Králové. Samochody produkuje się w tym miejscu już od 81 lat, ŠKODA jest związana z tym miejscem od 1947 roku.
Fabryka w Kvasinach przechodzi obecnie najszerzej zakrojoną operację modernizacji i rozbudowy w całej swojej historii. Przez następne lata zdolności produkcyjne wzrosną do aż 280 000 samochodów rocznie. Inwestycja ŠKODY w wysokości siedmiu miliardów koron czeskich w rozwinięcie tego projektu pozwoli także utworzyć 1 300 nowych miejsc pracy.