Ponadmilionowa rzesza fanów Jeepa na Facebooku
Bezprecedensowym sukcesem marki Jeep w amerykańskim przemyśle motoryzacyjnym jest przekroczenie liczby miliona fanów Jeep'a w serwisie społecznościowym Facebook. Jest to ponad 450.000 osób więcej niż w przypadku liczby fanów najbliższego krajowego rywala w tej branży.
„To dla nas zaszczyt być pierwszym i jedynym producentem motoryzacyjnym w USA, który może poszczycić się liczbą ponad miliona fanów na Facebooku.” − powiedział Mike Manley, szef i CEO marki Jeep w Chrysler Group LLC. − „Tym samym znów potwierdza się fakt, iż Jeep jest jedną z najbardziej znanych i lubianych marek na świecie. Jest to tym ważniejsze w chwili, gdy obchodzimy 70 rocznicę narodzin, a nasza sprzedaż nabiera nowego tempa.”
W roku 2010 wielkość przyrostu grona fanów Jeep’a na Facebooku miała wymiar trzycyfrowy, stąd też Jeep nie waha się promować tak innowacyjne i żywotne publiczne forum wobec posiadaczy i entuzjastów pojazdów tej marki. To właśnie oni mieli w lipcu 2010 okazję wypróbowania granic pojemności albumu fotograficznego Facebooka „Pokaż swoje zdjęcia”. Liczba przesłanych zdjęć przekroczyła przepisany limit 20.000 i zmusiła Facebook do wyjątkowego zwiększenia ograniczeń publikacji.
Oprócz Facebooka, Jeep zaznacza swą obecność także na stronach Twittera, You Tube oraz foursquare. Jako pierwsza w branży, marka Jeep utworzyła oficjalny profil na foursquare.com − popularnym portalu społecznościowym, który umożliwia logowanie się z dowolnej lokalizacji. Oficjalny kanał video Jeep’a na You Tube należy do pierwszej dziesiątki najczęściej oglądanych, notując ponad 4,3 miliona wejść.
W porównaniu z rokiem 2009 sprzedaż pojazdów marki Jeep w roku 2010 zwiększyła się o 24 procent na rynkach światowych oraz o 26 procent w USA. Dwucyfrowy (w ujęciu procentowym) wzrost sprzedaży zanotowały wszystkie pojazdy gamy modelowej Jeep’a.
W roku 2011 Jeep wprowadza nowe lub istotnie restylizowane wersje pojazdów oferowanej gamy modelowej. Obecne portfolio modelowe Jeep’a obejmuje najszerszą ofertę pojazdów typu SUV, dostępnych pod jedną marką.
- Jeep Compass: SUV klasy kompaktowej o nowej i wyrafinowanej stylizacji w modelu roku 2011. Do jego zalet należy niezrównanie niskie w segmencie 4x4 zużycie paliwa i użyteczność na co dzień oraz firmowany marką Jeep, niezawodny napęd 4x4 − dający poczucie nieograniczonej swobody, a wszystko to za niezwykle korzystną cenę dla nabywcy;
- Jeep Grand Cherokee: najlepszy i najbardziej luksusowy Grand Cherokee w swej dotychczasowej historii, łączący legendarną sprawność off-roadową Jeep’a z konstrukcyjnym wyrafinowaniem − aby spełnić oczekiwania najbardziej wymagającej klienteli na co dzień i w plenerze;
- Jeep Liberty: SUV klasy średniej o potwierdzonej certyfikacją Jeep Trail Rated dzielności terenowej 4x4, lecz także doskonale sprawujący się na drodze; innowacyjne wyposażenie obejmuje m.in. jedyny w swoim rodzaju pełnowymiarowy, zsuwany miękki dach Sky Slider);
- Jeep Patriot: tylko SUV klasy kompaktowej marki Jeep może dawać tyle poczucia radości, przygody i realnej wartości. Patriot słynie także z niedoścignionej oszczędności paliwa w jeździe 4x4 i wiodącej w tym segmencie pojazdów sprawności w warunkach off-road;
- Jeep Wrangler: w ikonicznej dla marki Jeep roli, pozostaje wierny swej tradycji jako prawdziwy „agregat przyjemności z życia i swobody”. MY 2011 otrzymał nowy wystrój wnętrza oraz opcjonalny hard-top klasy Premium dostępny w kolorze karoserii dla wersji modelowej Sahara;
- Jeep Wrangler Unlimited: jedyny na rynku, czterodrzwiowy kabriolet w segmencie SUV dla pięciu dorosłych osób; MY 2011 otrzymał nowy wystrój wnętrza oraz opcjonalny hard-top klasy Premium, dostępny w kolorze karoserii dla wersji modelowej Sahara.