Ponad 600 tysięcy kilometrów? W Fabii to dopiero rozgrzewka!
Skoda Fabia jest jednym z najchętniej wybieranych nowych samochodów w Polsce. Nic dziwnego. To naprawdę trwały pojazd, któremu nie są straszne trudy intensywnej eksploatacji. Dowód? Oto model z nadzwyczajnym przebiegiem.
Prezentowana w niemieckim serwisie aukcyjnym zielona Skoda Fabia została po raz pierwszy zarejestrowana w drugiej połowie 2002 roku. Od tego czasu minęło nie tylko 14 lat, ale także ponad 650 tysięcy kilometrów. Tak potężny przebieg oznacza, że każdego miesiąca czeskie kombi pokonywało prawie 3800 kilometrów. Czy właściciel auta właśnie ogłosił jego śmierć? Wręcz przeciwnie. Model trafił na sprzedaż i szuka kierowcy, który przejedzie na jego pokładzie kolejne kilometry.
Karoseria Skody Fabii w żaden sposób nie wskazuje na tak duży przebieg. Ogromną częstotliwość eksploatacji pokazuje jedynie fotel kierowcy. Sprzedający zapewnia, że całe wyposażenie pojazdu jest w pełni sprawne. Co prawda, liczba opcji na pokładzie nie jest zbyt duża - czeski hatchback nie ma dla przykładu klimatyzacji, ale za to na liście wyposażenia znalazły się cztery elektrycznie sterowane szyby.
Co z silnikiem? Pod maską zielonej Fabii pracuje 1,9-litrowy diesel o mocy 101 koni mechanicznych. Według zapewnień właściciela, za sprawą regularnego serwisu jednostce napędowej udało się zachować prawidłowe parametry pracy. W efekcie nowy nabywca może mieć pewność, że motor w najbliższej przyszłości nie będzie wymagał gruntownego remontu.
Skoda Fabia z przebiegiem na poziomie 655.556 kilometrów z pewnością jest nietuzinkowym autem. Z takiego założenia musiał wyjść obecny właściciel ustalając cenę pojazdu. Za Czeszkę trzeba zapłacić 1500 euro. To około 6400 złotych. Na polskim rynku wtórnym Fabię napędzaną identycznym silnikiem można kupić za podobne pieniądze. Zastrzeżenie będzie dotyczyć jednak przebiegu. Modele oferowane w Polsce mają zazwyczaj czterokrotnie mniej kilometrów na karku.
Polacy darzą Skodę Fabię stale rosnącym zaufaniem. Pierwszy samochód tego modelu pojawił się na naszych drogach w 2000 roku. Od tego momentu, aż do końca 2014 roku zarejestrowano w Polsce ponad 240 tysięcy Fabii I i II generacji. III generacja modelu trafiła do Polski niespełna dwa lata temu i do tej pory odnotowano aż 14 429 zarejestrowanych egzemplarzy.
W pierwszych trzech miesiącach tego roku do Polski trafiło aż 3 978 egzemplarzy tego modelu, czyli aż o 51,5 proc. więcej niż w tym samym okresie zeszłego roku. Fabia pozostaje zdecydowanym liderem swojego segmentu z udziałem wynoszącym ponad 13 proc.