Polskie szyby w Ameryce Północnej
Grupa kapitałowa NordGlass rozpoczyna budowę sieci sprzedaży i dystrybucji w Ameryce Północnej. Za Atlantykiem firma zamierza oferować swój flagowy produkt - czołowe szyby samochodowe marki NordGlass. Ameryka Północna jest już piątym kontynentem, na którym Grupa będzie oferować swoje produkty.
Po udanej ekspansji na rynku europejskim, na którym Grupa uruchomiła już oddziały w Niemczech, Francji, Czechach, Słowacji i Danii, firma rozpoczyna sprzedaż szyb samochodowych na kolejnym kontynencie. Ameryka Północna jest już piątym po Europie, Afryce, Ameryce Południowej i Azji kontynentem na strategicznej mapie rozwoju Grupy.
Ostatnie lata poświęciliśmy na wzmacnianie wiodącej pozycji NordGlass na rynku wymiany i naprawy szyb w Polsce oraz na rozwoju dystrybucji w Europie – mówi Grzegorz Łajca, prezes zarządu Grupy NordGlass. Posiadając stabilne fundamenty w Polsce i Europie jesteśmy gotowi na nowe wyzwania. Postanowiliśmy wejść na największy rynek motoryzacyjny na świecie wierząc, że nasze szyby mają szansę odnieść sukces także za Atlantykiem.
Ponad połowę sprzedaży Grupy NordGlass w 2010 r. stanowił eksport. Jego wartość tylko w latach 2008-2010 wzrosła o ok. 60%. Obecnie szyby samochodowe marki NordGlass są montowane w każdym europejskim kraju. Grupa NordGlass jest wiodącym producentem szyb dla branży motoryzacyjnej, przemysłu kolejowego, okrętowego oraz budownictwa. Ostatnie lata były dla spółki okresem dynamicznego rozwoju. Firma osiągnęła w latach 2008-2011 ponad 50% wzrost sprzedaży na rynku polskim i europejskim.