Podwójne zwycięstwo Volkswagena w Polsce - Polo R WRC kontynuuje pasmo sukcesów w Rajdowych MŚ
Kolejny sukces Volkswagena w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC): Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) wygrali Rajd Polski. Na dwadzieścia rajdów, w których startowało, Polo R WRC wygrało siedemnaście. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N) dzięki doskonałej jeździe oraz Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) po zaciętym pościgu dopełnili sukces zespołu, zajmując drugie i piąte miejsce.
Kolejny sukces Volkswagena w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC): Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) wygrali Rajd Polski. Na dwadzieścia rajdów, w których startowało, Polo R WRC wygrało siedemnaście. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N) dzięki doskonałej jeździe oraz Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) po zaciętym pościgu dopełnili sukces zespołu, zajmując drugie i piąte miejsce.
Przed letnią przerwą Volkswagen powiększył swoją przewagę w kategorii producentów do 147 punktów i do października, do Rajdu Francji, nie ma możliwości, aby jakiś inny producent odebrał mu prowadzenie. Dla Ogiera/Ingrassii sukces w Polsce był 21 zwycięstwem w historii swoich startów w WRC. Mikkelsen, po drugiej lokacie w Szwecji, po raz drugi stanął na podium w królewskiej klasie sportów motorowych. Siódmy rajd w sezonie był także dla Volkswagena premierą: po raz pierwszy zespół wystartował z Polo R WRC w Polsce.Trzy pierwsze miejsca w MŚ dla Ogiera, Latvali i MikkelsenaSébastien Ogier/Julien Ingrassia wchodzą w drugą połowę sezonu rozpoczynającą się Rajdem Finlandii (31.07 – 3.08.) z przewagą 50 punktów. Ich najgroźniejszymi rywalami są koledzy z zespołu. Jari-Matti Latvala/Miikka Alttila, którzy po piątym miejscu w Polsce (tylko 0,7 s straty do czwartego Mikko Hirvonena), zajmują drugą pozycję. Dzięki drugiemu miejscu w Rajdzie Polski, Andreas Mikkelsen jest trzeci w klasyfikacji generalnej, 83 punkty za Ogierem.Pełen gaz na mazurskich szutrach: duża prędkość i liczne hopyPełen gaz w piątym rajdzie szutrowym w sezonie – średnia prędkość w Rajdzie Polski była najwyższą średnią w tym sezonie. Zwycięzca Sébastien Ogier ukończył 304,21 kilometrów odcinków specjalnych ze średnią prędkością 118,5 km/h. Dziewiąty OS, na którym najlepszy czas zaliczył Andreas Mikkelsen, był zarazem najszybszym oesem w historii Polo R WRC w Rajdowych MŚ. Liczący 12,89 km odcinek „Wieliczki” Norweg przejechał ze średnią prędkością 136,88 km. 80,21 procent długości tego odcinka specjalnego Mikkelsen pokonał na pełnym gazie.Statystyka: 18 najlepszych czasów i 26 czasów w pierwszej trójce dla Volkswagena. To 17-te zwycięstwo w historii startów World Rally Car z WolfsburgaJedenaście zwycięstw z rzędu – Sébastien Ogier i Julien Ingrassia także w Polsce kontynuują historię sukcesów Volkswagena. Volkswagen jest niepokonany w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC) od Rajdu Australii w ubiegłym roku. Od debiutu w styczniu 2013 roku Polo R WRC zapisał na swoim koncie 30 miejsc na podium, z tego 17 razy na najwyższym. Podwójne zwycięstwo Ogiera/Ingrassii i Mikkelsena/ Fløene było czwartym w bieżącym sezonie i szóstym w ostatnich dziesięciu rajdach. Z 365 odcinków specjalnych, w których Volkswagen brał udział w 2013 i 2014 roku, 244 najlepsze czasy wywalczyły samochody z Wolfsburga. Z 1019 możliwych czasów w pierwszej trójce, 565 przypadło Polo R WRC. W Polsce do statystyki World Rally Car z Wolfsburga doszło 18 z możliwych 22 najlepszych czasów oraz 44 z 66 możliwych czasów top-3.Długie rajdowe dni, męczące dla kierowców, pilotów i mechanikówCiężka praca, mało snu – Rajd Polski zmuszał kierowców, pilotów, mechaników i inżynierów do maksymalnego wysiłku. Dni zaczynały się o świcie i kończyły czasem po północy. Także kierowcy i piloci byli wyczerpani po długich etapach dojazdowych, które w niektórych przypadkach prowadziły aż na Litwę, gdzie mechanicy i inżynierowie mieli w swoim kalendarzu zadań tak zwane „remote service”. Mnóstwo energii kosztowała mechaników Volkswagena sobota. Podczas południowego serwisu team Jari-Matti Latvali i Miikka Anttili miał wyjątkowo dużo pracy.Na 14-tym odcinku specjalnym Rajdu Polski Latvala uszkodził zawieszenie przedniego lewego koła w swoim Polo R WRC. W ciągu zaledwie 28 minut mechanicy Latvali – przy cennej pomocy mechaników Sébastiena Ogiera, wymienili: przednie amortyzatory, całą przednią oś z układem kierowniczym, wspornik przedniego lewego koła, przednią osłonę podwozia, silnik wycieraczek, przednią szybę, maskę silnika oraz lewy przedni błotnik wraz z chlapaczem. No i jeszcze torbę z narzędziami, której zawartość Latvala/Anttila wykorzystali do awaryjnej naprawy na odcinku dojazdowym. Wysiłek się opłacił: Latvala/Anttila jechali coraz lepiej i przesunęli się z siódmej pozycji na piątą oraz wygrali jeszcze pięć odcinków specjalnych, a na pozostałych odcinkach byli zawsze w najlepszej trójce.Drugi raz z rzędu: wszystkie punkty za Power Stage dla Ogiera, Mikkelsena i LatvaliTak zwany Power Stage, za który przyznawane są dodatkowe punkty w kategorii kierowców i pilotów dla trzech najszybszych załóg, jest dyscypliną, w której Volkswagen odnosi wyjątkowe sukcesy. Od pierwszego startu Polo R WRC w styczniu 2013 rozegranych zostało 19 power stage, 14 razy wygrywał duet Volkswagena. Kierowcy i piloci z Wolfsburga 35 razy zdobyli dodatkowe punkty – dzięki dziesięciu drugim i jedenastu trzecim miejscom. Dla Sébastiena Ogiera był to 15 sukces na Power Stage, jedenasty z Volkswagenem.Najpiękniejszy dodatek na świecie: futbolowa gorączka podczas Rajdu PolskiOdwiedziny byłego bramkarza polskiej reprezentacji i zwycięzcy Ligi Mistrzów Jerzego Dudka oraz wspólne kibicowanie drużynom piłkarskim – w Polsce Rajdowe MŚ upłynęły pod znakiem futbolowej gorączki. Serwisy Volkswagena dla trzech Polo R WRC przeprowadzane były na stylizowanych boiskach piłkarskich. Podczas wielu długich przerw ulubionym zajęciem członków zespołu i gości była gra w piłkarzyki i mecze między teamami Volkswagena i M-Sport-Ford. Mistrz świata w Red Bull freestyle football Szymon Skalski pokazał, co potrafi zrobić z piłką. Pracownicy Volkswagena nosili w parku serwisowym koszulki swoich narodowych drużyn. Partner Volkswagena Castrol razem z Sébastienem Ogierem rozlosował koszulkę reprezentacji Brazylii, podpisaną przez ambasadora marki Volkswagen Neymara jr. A podczas rozdawania autografów kierowcy Volkswagena rozrzucili wśród publiczności podpisane przez siebie piłki.Wypowiedzi po 3. dniu Rajdu PolskiSébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1„Po prostu wspaniałe, to zwycięstwo jest ważne dla mistrzostwa świata! Julien i ja zaliczyliśmy tutaj w Polsce perfekcyjny rajd. Odcinki specjalne były niesamowicie szybkie, a liczni kibice wzdłuż trasy po prostu wspaniali. Człowiek jako kierowca cieszył się każdym kilometrem. Dzisiaj, ostatniego dnia, znów było kilka pięknych odcinków, na których musiałem się zmuszać, aby nie dać absolutnego pełnego gazu. Bo naturalnie nie chcieliśmy jechać zbyt ryzykownie i nie narażać na szwank naszej przewagi. Ogromne dzięki dla mojego zespołu, który codziennie podstawiał mi perfekcyjnie przygotowany samochód. Polo R WRC sprawia po prostu przyjemność, pędzisz 200 na godzinę przez las i wszystko działa precyzyjnie, jak w szwajcarskim zegarku.Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2„To był rajd ze wzlotami i upadkami, i z dobrym końcem. Na początku brakowało mi wiary i optymalnego dostrojenia, potem uszkodzony amortyzator kosztował nas dużo czasu. Ostatecznie liczy się jednak, że za każdym razem znajdowaliśmy nasze tempo i mogliśmy przesunąć się do przodu. Jednocześnie zniknęły moje złe wspomnienia z Polski z 2009 roku, po tym, jak wygrałem oes, na którym wtedy odpadłem. Odległość do Sébastiena Ogiera w MŚ niestety wzrosła – ale w Finlandii będziemy walczyć, żeby ją znów zmniejszyć.”Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9„Drugie miejsce i moje drugie podium w Rajdowych MŚ – to świetny rezultat. To był dla mnie zaszczyt, że przez długi czas walczyłem z mistrzem świata o prowadzenie. Nawet jeżeli teraz jeszcze nie starczyło na zwycięstwo, moim celem mimo to jest stanąć któregoś dnia na najwyższym stopniu podium. Próbujemy kawałek po kawałku zbliżyć się do Sébastiena Ogiera i Jari-Matti Latvali. Tutaj w Polsce zrobiliśmy duży krok w tym kierunku. Ale teraz cieszę się przede wszystkim z drugiego miejsca i z tego, co osiągnęliśmy w ten weekend. Bardzo mi się podobały odcinki specjalne. Można było je jechać szybko i płynnie – to mi bardzo odpowiada.”Jost Capito, Dyrektor Volkswagen Motorsport„To wspaniała premiera dla Volkswagena w Rajdzie Polski! Dla naszego zespołu ten rajd był całkowicie ziemią nieznaną. Czwarte podwójne zwycięstwo w roku i kontynuacja naszej zwycięskiej serii to wielki sukces całego zespołu. Sébastien Ogier w tych trudnych warunkach był znów klasą sam dla siebie, Andreas Mikkelsen pokazał, dlaczego lubi szybkie i płynne odcinki, a Jari-Matti Latvala zaliczył udany pościg. Mechanicy dokonali cudu i postawili jego Polo R WRC z powrotem „na nogi”. Czapki z głów przed chłopakami. Po czterech trudnych i długich rajdowych dniach i zbyt krótkich nocach zasłużyliśmy wszyscy na piwo.”Co się jeszcze wydarzyło…… pierwsze podium dla Ola Fløene w Rajdowych MŚ. 45-letni Norweg po raz pierwszy w karierze stanął na podium w królewskiej klasie sportu rajdowego, i to na drugim stopniu. Norweski pilot wrócił na fotel obok Andreasa Mikkelsena dopiero przed trzema tygodniami, w Rajdzie Włoch.
Przed letnią przerwą Volkswagen powiększył swoją przewagę w kategorii producentów do 147 punktów i do października, do Rajdu Francji, nie ma możliwości, aby jakiś inny producent odebrał mu prowadzenie. Dla Ogiera/Ingrassii sukces w Polsce był 21 zwycięstwem w historii swoich startów w WRC. Mikkelsen, po drugiej lokacie w Szwecji, po raz drugi stanął na podium w królewskiej klasie sportów motorowych. Siódmy rajd w sezonie był także dla Volkswagena premierą: po raz pierwszy zespół wystartował z Polo R WRC w Polsce.Trzy pierwsze miejsca w MŚ dla Ogiera, Latvali i MikkelsenaSébastien Ogier/Julien Ingrassia wchodzą w drugą połowę sezonu rozpoczynającą się Rajdem Finlandii (31.07 – 3.08.) z przewagą 50 punktów. Ich najgroźniejszymi rywalami są koledzy z zespołu. Jari-Matti Latvala/Miikka Alttila, którzy po piątym miejscu w Polsce (tylko 0,7 s straty do czwartego Mikko Hirvonena), zajmują drugą pozycję. Dzięki drugiemu miejscu w Rajdzie Polski, Andreas Mikkelsen jest trzeci w klasyfikacji generalnej, 83 punkty za Ogierem.Pełen gaz na mazurskich szutrach: duża prędkość i liczne hopyPełen gaz w piątym rajdzie szutrowym w sezonie – średnia prędkość w Rajdzie Polski była najwyższą średnią w tym sezonie. Zwycięzca Sébastien Ogier ukończył 304,21 kilometrów odcinków specjalnych ze średnią prędkością 118,5 km/h. Dziewiąty OS, na którym najlepszy czas zaliczył Andreas Mikkelsen, był zarazem najszybszym oesem w historii Polo R WRC w Rajdowych MŚ. Liczący 12,89 km odcinek „Wieliczki” Norweg przejechał ze średnią prędkością 136,88 km. 80,21 procent długości tego odcinka specjalnego Mikkelsen pokonał na pełnym gazie.Statystyka: 18 najlepszych czasów i 26 czasów w pierwszej trójce dla Volkswagena. To 17-te zwycięstwo w historii startów World Rally Car z WolfsburgaJedenaście zwycięstw z rzędu – Sébastien Ogier i Julien Ingrassia także w Polsce kontynuują historię sukcesów Volkswagena. Volkswagen jest niepokonany w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC) od Rajdu Australii w ubiegłym roku. Od debiutu w styczniu 2013 roku Polo R WRC zapisał na swoim koncie 30 miejsc na podium, z tego 17 razy na najwyższym. Podwójne zwycięstwo Ogiera/Ingrassii i Mikkelsena/ Fløene było czwartym w bieżącym sezonie i szóstym w ostatnich dziesięciu rajdach. Z 365 odcinków specjalnych, w których Volkswagen brał udział w 2013 i 2014 roku, 244 najlepsze czasy wywalczyły samochody z Wolfsburga. Z 1019 możliwych czasów w pierwszej trójce, 565 przypadło Polo R WRC. W Polsce do statystyki World Rally Car z Wolfsburga doszło 18 z możliwych 22 najlepszych czasów oraz 44 z 66 możliwych czasów top-3.Długie rajdowe dni, męczące dla kierowców, pilotów i mechanikówCiężka praca, mało snu – Rajd Polski zmuszał kierowców, pilotów, mechaników i inżynierów do maksymalnego wysiłku. Dni zaczynały się o świcie i kończyły czasem po północy. Także kierowcy i piloci byli wyczerpani po długich etapach dojazdowych, które w niektórych przypadkach prowadziły aż na Litwę, gdzie mechanicy i inżynierowie mieli w swoim kalendarzu zadań tak zwane „remote service”. Mnóstwo energii kosztowała mechaników Volkswagena sobota. Podczas południowego serwisu team Jari-Matti Latvali i Miikka Anttili miał wyjątkowo dużo pracy.Na 14-tym odcinku specjalnym Rajdu Polski Latvala uszkodził zawieszenie przedniego lewego koła w swoim Polo R WRC. W ciągu zaledwie 28 minut mechanicy Latvali – przy cennej pomocy mechaników Sébastiena Ogiera, wymienili: przednie amortyzatory, całą przednią oś z układem kierowniczym, wspornik przedniego lewego koła, przednią osłonę podwozia, silnik wycieraczek, przednią szybę, maskę silnika oraz lewy przedni błotnik wraz z chlapaczem. No i jeszcze torbę z narzędziami, której zawartość Latvala/Anttila wykorzystali do awaryjnej naprawy na odcinku dojazdowym. Wysiłek się opłacił: Latvala/Anttila jechali coraz lepiej i przesunęli się z siódmej pozycji na piątą oraz wygrali jeszcze pięć odcinków specjalnych, a na pozostałych odcinkach byli zawsze w najlepszej trójce.Drugi raz z rzędu: wszystkie punkty za Power Stage dla Ogiera, Mikkelsena i LatvaliTak zwany Power Stage, za który przyznawane są dodatkowe punkty w kategorii kierowców i pilotów dla trzech najszybszych załóg, jest dyscypliną, w której Volkswagen odnosi wyjątkowe sukcesy. Od pierwszego startu Polo R WRC w styczniu 2013 rozegranych zostało 19 power stage, 14 razy wygrywał duet Volkswagena. Kierowcy i piloci z Wolfsburga 35 razy zdobyli dodatkowe punkty – dzięki dziesięciu drugim i jedenastu trzecim miejscom. Dla Sébastiena Ogiera był to 15 sukces na Power Stage, jedenasty z Volkswagenem.Najpiękniejszy dodatek na świecie: futbolowa gorączka podczas Rajdu PolskiOdwiedziny byłego bramkarza polskiej reprezentacji i zwycięzcy Ligi Mistrzów Jerzego Dudka oraz wspólne kibicowanie drużynom piłkarskim – w Polsce Rajdowe MŚ upłynęły pod znakiem futbolowej gorączki. Serwisy Volkswagena dla trzech Polo R WRC przeprowadzane były na stylizowanych boiskach piłkarskich. Podczas wielu długich przerw ulubionym zajęciem członków zespołu i gości była gra w piłkarzyki i mecze między teamami Volkswagena i M-Sport-Ford. Mistrz świata w Red Bull freestyle football Szymon Skalski pokazał, co potrafi zrobić z piłką. Pracownicy Volkswagena nosili w parku serwisowym koszulki swoich narodowych drużyn. Partner Volkswagena Castrol razem z Sébastienem Ogierem rozlosował koszulkę reprezentacji Brazylii, podpisaną przez ambasadora marki Volkswagen Neymara jr. A podczas rozdawania autografów kierowcy Volkswagena rozrzucili wśród publiczności podpisane przez siebie piłki.Wypowiedzi po 3. dniu Rajdu PolskiSébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1„Po prostu wspaniałe, to zwycięstwo jest ważne dla mistrzostwa świata! Julien i ja zaliczyliśmy tutaj w Polsce perfekcyjny rajd. Odcinki specjalne były niesamowicie szybkie, a liczni kibice wzdłuż trasy po prostu wspaniali. Człowiek jako kierowca cieszył się każdym kilometrem. Dzisiaj, ostatniego dnia, znów było kilka pięknych odcinków, na których musiałem się zmuszać, aby nie dać absolutnego pełnego gazu. Bo naturalnie nie chcieliśmy jechać zbyt ryzykownie i nie narażać na szwank naszej przewagi. Ogromne dzięki dla mojego zespołu, który codziennie podstawiał mi perfekcyjnie przygotowany samochód. Polo R WRC sprawia po prostu przyjemność, pędzisz 200 na godzinę przez las i wszystko działa precyzyjnie, jak w szwajcarskim zegarku.Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2„To był rajd ze wzlotami i upadkami, i z dobrym końcem. Na początku brakowało mi wiary i optymalnego dostrojenia, potem uszkodzony amortyzator kosztował nas dużo czasu. Ostatecznie liczy się jednak, że za każdym razem znajdowaliśmy nasze tempo i mogliśmy przesunąć się do przodu. Jednocześnie zniknęły moje złe wspomnienia z Polski z 2009 roku, po tym, jak wygrałem oes, na którym wtedy odpadłem. Odległość do Sébastiena Ogiera w MŚ niestety wzrosła – ale w Finlandii będziemy walczyć, żeby ją znów zmniejszyć.”Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9„Drugie miejsce i moje drugie podium w Rajdowych MŚ – to świetny rezultat. To był dla mnie zaszczyt, że przez długi czas walczyłem z mistrzem świata o prowadzenie. Nawet jeżeli teraz jeszcze nie starczyło na zwycięstwo, moim celem mimo to jest stanąć któregoś dnia na najwyższym stopniu podium. Próbujemy kawałek po kawałku zbliżyć się do Sébastiena Ogiera i Jari-Matti Latvali. Tutaj w Polsce zrobiliśmy duży krok w tym kierunku. Ale teraz cieszę się przede wszystkim z drugiego miejsca i z tego, co osiągnęliśmy w ten weekend. Bardzo mi się podobały odcinki specjalne. Można było je jechać szybko i płynnie – to mi bardzo odpowiada.”Jost Capito, Dyrektor Volkswagen Motorsport„To wspaniała premiera dla Volkswagena w Rajdzie Polski! Dla naszego zespołu ten rajd był całkowicie ziemią nieznaną. Czwarte podwójne zwycięstwo w roku i kontynuacja naszej zwycięskiej serii to wielki sukces całego zespołu. Sébastien Ogier w tych trudnych warunkach był znów klasą sam dla siebie, Andreas Mikkelsen pokazał, dlaczego lubi szybkie i płynne odcinki, a Jari-Matti Latvala zaliczył udany pościg. Mechanicy dokonali cudu i postawili jego Polo R WRC z powrotem „na nogi”. Czapki z głów przed chłopakami. Po czterech trudnych i długich rajdowych dniach i zbyt krótkich nocach zasłużyliśmy wszyscy na piwo.”Co się jeszcze wydarzyło…… pierwsze podium dla Ola Fløene w Rajdowych MŚ. 45-letni Norweg po raz pierwszy w karierze stanął na podium w królewskiej klasie sportu rajdowego, i to na drugim stopniu. Norweski pilot wrócił na fotel obok Andreasa Mikkelsena dopiero przed trzema tygodniami, w Rajdzie Włoch.
Dodano: 10 lat temu,
autor:
Volkswagen Group Polska sp. z o.o.