Pierwszy Unimog Euro VI dostarczony do klienta
Pierwszy egzemplarz Unimoga z technologią Euro VI został przekazany nowemu właścicielowi w fabryce w Wörth. Model U 423 w kolorze miejskiej pomarańczy, zaopatrzony w jednostkę o mocy 170 kW (231 KM), zasili flotę firmy Rosinsky Dienstleistungs GmbH. Do jego zadań będą należały zimowe prace konserwacyjne, zlecone przez władze Dolnej Saksonii.
Gdy zimowy sezon dobiegnie końca, pług śnieżny i solarka zostaną wymienione na specjalne urządzenie służące do budowania przydrożnych wałów i zagęszczania gruntu. Ponadto, pojazd będzie wykorzystywany do prac komunalnych i robót drogowych na terenie Niemiec.
Firma Rosinsky Dienstleistungs GmbH z siedzibą w Winsen nad rzeką Aller została założona przez ojca obecnego właściciela w 1985 roku. Pierwszym należącym do niej pojazdem był Unimog U 411, używany do zimowych prac porządkowych. Cztery lata później przedsiębiorstwo rozpoczęło świadczenie usług czyszczenia ulic, a Unimog został uzbrojony w zamiatarkę. Dzisiaj do firmowej floty należą trzy takie pojazdy. W 1990 roku rozpoczęto transport maszyn budowlanych ciężarówkami niskopodwoziowymi. Z czasem firma zbudowała zespół 60 pracowników, a jej flota urosła do ponad 100 pojazdów - z czego 11 to Unimogi. Teraz dołączył do niej nowy U 423.
Nowa seria modelowa Unimoga spełnia normę Euro VI
W zakresie wydajności i zgodności środowiskowej najnowszy Unimog Euro VI reprezentuje nieznane dotychczas standardy. Nowe silniki BlueEfficiency spełniają normę Euro VI i generują wyższą niż w poprzedniku moc - do 220 kW (300 KM) oraz wyższy moment obrotowy. Unimog jeszcze sprawniej wykonuje swoje zadania również za sprawą zoptymalizowanej hydrauliki roboczej i wydajniejszej hydrauliki siłowej VarioPower.
Nowy hydrostatyczny napęd trakcyjny pozwala płynnie regulować prędkość jazdy od 0 do 50 km/h i utrzymywać ją za pomocą tempomatu - na przykład w trakcie koszenia trawy. Przełączenie z bezstopniowej hydrostatyki na ręczną zmianę biegów jest teraz możliwe w czasie jazdy.
Unimog zyskał reputację wyjątkowo wszechstronnego pojazdu roboczego, zdolnego pracować przez 365 dni w roku. Cztery sekcje montażowe z zasilaniem hydraulicznym, mechanicznym i elektrycznym pozwalają podłączać narzędzia potrzebne do wypełniania niezliczonych zadań, a nowoczesne układy napędowe zapewniają niższe zużycie paliwa, i to mimo zastosowania licznych elementów niezbędnych do spełnienia normy Euro VI.