Pięć milionów samochodów wyprodukowanych w zakładach Audi w Neckarsulm
"Fabryka w Neckarsulm już w ubiegłym wieku była innowacyjnym przedsiębiorstwem. Konsekwentnie budując swoją pozycję przez kolejne lata zyskała miano jednego z zakładów o najbogatszej na świecie tradycji w dziedzinie motoryzacji" - powiedział członek Zarządu ds. produkcji Audi, dr Jochem Heizmann.
<strong>
- ponad 200.000 samochodów z aluminiowym nadwoziem
- jedna z fabryk o najbogatszej tradycji w produkcji
samochodów na świecie
Ponad pięć milionów wyprodukowanych pojazdów marek Audi, NSU i Porsche dokumentuje długoletnią tradycję zakładów Audi w Neckersulm
w dziedzinie produkcji samochodów.
</strong>
"Fabryka w Neckarsulm już w ubiegłym wieku była innowacyjnym przedsiębiorstwem. Konsekwentnie budując swoją pozycję przez kolejne lata zyskała miano jednego z zakładów o najbogatszej na świecie tradycji w dziedzinie motoryzacji" - powiedział członek Zarządu ds. produkcji Audi, dr Jochem Heizmann.
Zakład ten zdobył światową sławę głównie dzięki nowym technicznym rozwiązaniom, takim jak samochód NSU wykonany w całości z aluminium (1913 r.), opływowe samochody wyścigowe bijące liczne światowe rekordy z 1956 r., silnik Wankla do NSU (1957 r.) czy silniki do samochodów wyścigowych. Dzięki stworzonemu w 1995 roku centrum konstrukcji aluminiowych, a także dzięki produkcji lekkich nadwozi z aluminium zakład Audi dysponuje jedyną w swoim rodzaju kompetencją w tej dziedzinie. Od 1995 roku wyprodukowano tutaj przeszło 200.000 samochodów z aluminiowym nadwoziem opartym na koncepcji Audi Space Frame (Audi A2 i A8).
W roku 1905 fabrykę w Neckarsulm opuściły pierwsze, wyprodukowane na belgijskiej licencji samochody. Równocześnie inżynierowie NSU pracowali nad realizacją własnych pomysłów, czego efektem był pojazd trójkołowy. Jego motocyklowy silnik o mocy trzech i pół konia mechanicznego był umieszczony nad przednim kołem, a moc przenoszona była przy pomocy łańcucha. Tego typu pojazdy znane były pod nazwą "Sulmobil".
W 1906 roku uruchomiono produkcję "oryginalnego pojazdu silnikowego z Neckarsulm" rozpoczynając tym samym nową epokę w historii zakładu. W ówczesnej fabryce maszyn dziewiarskich zmontowano, obok rowerów i motocykli, także pierwsze 20 pojazdów silnikowych. W ciągu następnych
96 lat taśmy produkcyjne zakładu opuściło wiele sławnych modeli - pierwszy
prototyp VW Garbusa, NSU Prinz, NSU/Wankel Spider, NSU TT, NSU Ro 80, Audi 100, Audi 200 i Audi Cabriolet. "Znamy naszą historię i jesteśmy dumni z długoletniej tradycji naszego zakładu" - podkreślił kierownik zakładu Otto Lindner.
Mimo zmiennych kolei losu historia tej fabryki od samego początku świadczy o jej stałym rozwoju: od 1906 roku produkcja roczna pojazdów wzrastała w sposób ciągły. W 1914 produkowano tutaj 900 samochodów rocznie. Z powodów ekonomicznych w latach 1926 - 1956 produkcja pojazdów została wstrzymana i rozpoczęła się ponownie "wraz z powstaniem pierwszego egzemplarza NSU Prinz w 1958 roku.
W latach cudu gospodarczego produkcja wzrosła z 13.000 (1958 r) do 145.000 samochodów w 1969 roku. Łącznie od 1957 roku wyprodukowano około 1,2 miliona modeli NSU. W marcu 1997 roku taśmy produkcyjne w Neckarsulm opuścił ostatni NSU Ro 80 j tym samym zakończyła się produkcja samochodów marki NSU.
Po utworzeniu Audi NSU Auto Union AG (1969 rok) w 1970 roku bramy fabryki opuściło pierwsze Audi 100. Model ten i jego następca Audi A6 były i nadal są najważniejszym produktem zakładu. W okresie od 1976 dO 1991 roku w ramach produkcji na zlecenie i w celu zabezpieczenia miejsc pracy wyprodukowano tutaj przeszło 313.000 samochodów Porsche: modeli 924 i 944.
Rozpoczęcie produkcji Audi A6, Audi A8 (wprowadzo.nego na rynek w 1994 roku) i montażu Audi Cabriolet oznaczało przejęcie przez zakład w Neckarsulm odpowiedzialności za całkowicie niezależne serie modeli. W roku 2001 ilość samochodów dziennie opuszczających fabrykę przekroczyła granicę 1.000 sztuk. Obecnie w Neckarsulm produkowane są modele Audi A2, A6, Audi allroad quattro i A8. Do tego dochodzą indywidualizowane na życzenie klientów samochody quattro GmbH oraz własny produkt tej firmy - Audi RS 6. Produkcja roczna fabryki wynosi praWie 250.000 samochodów.
<strong>Źródło: Kulczyk Tradex</strong>