Peugeot w I półroczu 2011
Rozwój międzynarodowy i podwyższenie standardu gamy: Peugeot potwierdza siłę przyjętej strategii sprzedając 1 091 000 samochodów* w pierwszym półroczu 2011, z czego 44% poza Europą
NAJWAŻNIEJSZE WYDARZENIA
- Rozwój międzynarodowy Peugeot
- Sprzedaż 1 091 000 samochodów* w pierwszym półroczu 2011 roku, z czego blisko 44% poza Europą;
- Znaczny wzrost sprzedaży w Rosji / na Ukrainie / w krajach WNP (+58%), w Ameryce Łacińskiej (+20%) oraz w Azji (+18%);
- Znaczny wzrost udziałów w rynkach, w porównaniu z I półroczem 2010 roku, w Ameryce Łacińskiej (+0,2), w Rosji / na Ukrainie / w krajach WNP (+0,2 pkt.);
- Wzrost o 19% sprzedaży samochodów montowanych poza Europą;
- Utrzymanie 4. pozycji Peugeot w Europie;
- Sukces sprzedaży modelu 408 w Chinach (70 000 szt.), niedawna premiera tego modelu w Brazylii i Argentynie.
Podwyższenie standardów gamy: sukces ofensywy produktowej
- Sukces sprzedaży Peugeot 508 w Europie: złożono już 45 000 zamówień, z czego 50% dotyczy najwyższych poziomów wyposażenia;- Nowy Peugeot 308: sukces stylu i technologii e-HDi;
- RCZ - sportowe coupé, które stało się referencją w segmencie; w ciągu 6 pierwszych miesięcy 2011 r. sprzedano 10 000 egzemplarzy tego modelu;
- Przekroczenie celów sprzedaży modelu Peugeot 3008: wzrost sprzedaży o 13% (74 000 egzemplarzy) przy pełnym wykorzystaniu potencjału produkcyjnego.
Podwyższenie standardów gamy: Peugeot liderem w usługach mobilności
- Wzrost popularności programu Mu by Peugeot: 8 000 klientów w 65 lokalizacjach w 8 krajach europejskich;- iOn - samochód w 100% elektryczny: 2 000 zamówień od chwili wprowadzenia na rynek w grudniu 2010 roku;
- Premiera dwóch nowych skuterów: Citystar i e-Vivacity.
Perspektywy i wyzwania na II półrocze 2011 r.
- Chiny: 2 nowe produkty na rynku, w tym premiera 508 w sierpniu;- Premiera 3008 HYbrid4 - pierwszego na świecie samochodu hybrydowego z silnikiem diesla;
- Prezentacja 508 RXH.
SZCZEGÓŁOWY OPIS WYNIKÓW HANDLOWYCH
Rozwój na rynkach międzynarodowych. Peugeot potwierdza skuteczność przyjętej strategii.
Sprzedaż Peugeot na świecie w pierwszym półroczu 2011 roku wyniosła 1 091 000 egzemplarzy, zaś udział sprzedaży zrealizowanej poza Europą wyniósł 44%, w porównaniu z 41% rok temu.
Na rynkach priorytetowych dla rozwoju marki zanotowano znaczące sukcesy handlowe: w Rosji / na Ukrainie / w krajach WNP wzrost wyniósł aż 58%, zaś udział w rynku powiększył się o 0,2 punktu procentowego, w Ameryce Łacińskiej sprzedaż wzrosła o 20%, a udział w rynku - o 0,2 punktu procentowego, w Azji natomiast odnotowano 18% wzrost sprzedaży przy stabilnym udziale w rynku.
W Ameryce Łacińskiej (4 kraje) Peugeot odnotował znaczny wzrost sprzedaży, do 88 000 egzemplarzy, przy udziale w rynku na poziomie 3,4%. W Argentynie Peugeot powiększył swój udział w rynku do 9,2%, tj. o jeden punkt procentowy w porównaniu z pierwszym półroczem 2010 roku, i plasuje się obecnie na 6. pozycji na rynku.
W Chinach, przy sprzedaży na poziomie 81 000 samochodów w pierwszym półroczu 2011 r., sprzedaż Peugeot rosła dwukrotnie szybciej, niż rynek (17% wzrostu Peugeot wobec 9% dla całego rynku). Niebagatelne znaczenie w tych wynikach miał sukces wprowadzonego na rynek w 2010 roku modelu Peugeot 408.
Na europejskim rynku samochodów osobowych i dostawczych, który skurczył się o 1%, Peugeot zachowuje zdobytą w 2010 r. czwartą pozycję oraz 7,45% udziału w rynku.
Mimo niekorzystnych tendencji w Europie Zachodniej, we Francji praktycznie wszystkie modele z gamy Peugeot przyczyniły się do dynamiki handlowej marki. Pozwoliło to na wzrost liczby sprzedanych aut (220 940 zarejestrowanych samochodów osobowych), a także na zwiększenie udziału w rynku do 18%.
W Europie Środkowo-Wschodniej marka zyskała 0,5 punktu udziału w rynku we wszystkich krajach regionu, 0,6 punktu procentowego w krajach bałtyckich oraz 1 punkt w Rumunii.
W Holandii Peugeot stał się pierwszą na rynku marką pod względem liczby rejestracji samochodów osobowych, zaś w Danii – liderem zarówno w sprzedaży samochodów osobowych, jak i użytkowych.
Taka dynamika handlowa pozwoliła firmie Peugeot na postawienie sobie jasnego celu: stać się marką - referencją. Cel ten realizowany jest poprzez strategię podwyższania standardów gamy, zarówno w odniesieniu do produktów, jak i usług.
Podwyższenie standardu gamy: sukces ofensywy produktowej w 2011 roku
W 2010 roku Peugeot wprowadził do sprzedaży cztery nowe modele na trzech kontynentach. Podbój nowych terytoriów był kontynuowany w I półroczu 2011 roku: Europa ujrzała Peugeot 508 oraz nowego Peugeot 308, a Ameryka Łacińska – model 408. Sprzedaż samochodów premium w ramach gamy Peugeot wzrosła o 44% w porównaniu do pierwszej połowy 2010 roku.
W Europie premiera handlowa Peugeot 508 okazała się dużym sukcesem. Model ten, sprzedawany w wersjach sedan i SW, został już zamówiony przez 45 000 klientów. Cele sprzedaży zostały przekroczone we Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii oraz Holandii. Udany debiut tego modelu nie tylko wśród klientów indywidualnych, ale również na rynku flotowym, potwierdza skuteczność strategii podnoszenia standardów gamy.
W Chinach, na rynku, który według założeń ma stanowić połowę całkowitej sprzedaży Peugeot 508 w wersji sedan, w miejscowości Wuhan została uruchomiona produkcja tego modelu. Pierwsi klienci odbiorą swoje samochody w sierpniu 2011 roku.
Nowy Peugeot 308 jest kolejnym elementem ofensywy produktowej Peugeot. Model, którego emisję dwutlenku węgla ograniczono do 98 g/km, jest nośnikiem nowego stylu marki i technologii e-HDi z systemem Stop&Start nowej generacji, umożliwiającym ograniczenie o 15% zużycia paliwa w mieście. We Francji, od momentu rozpoczęcia sprzedaży Peugeot 308 w maju tego roku, wersje wyposażone w technologię e-HDi stanowią aż 45% zamówień.
Peugeot RCZ, sportowe coupé o wysokim standardzie, wyprodukowane od chwili wprowadzenia na rynek nieco ponad rok temu w 30 000 egzemplarzy, stało się modelem wzorcowym, a jego sprzedaż nie przestaje rosnąć: w 2011 roku znalazło ponad 11 000 nabywców.
Peugeot 3008 i 5008, które w znacznej mierze przyczyniły się do poszerzenia oferty rynkowej marki w segmencie przestronnych pojazdów kompaktowych, nie przestają odnosić sukcesów: sprzedaż 3008 wzrosła o 13% w porównaniu z pierwszym półroczem 2010 roku, osiągając poziom 74 000 egzemplarzy w okresie 6 ostatnich miesięcy.
Peugeot 408, produkowany w Palomar w Argentynie, spełnia najwyższe standardy wśród trójbryłowych pojazdów marki w Ameryce Łacińskiej. Model ten został niedawno wprowadzony na rynki Brazylii i Argentyny, mając za zadanie poszerzenie oferty Peugeot w tym regionie.
Podwyższenie standardu gamy: Peugeot liderem w usługach mobilności
W kontekście zmian w sposobie korzystania z samochodu w środowisku miejskim, Peugeot jest jedyną marką, która od ponad roku rozwija pełną ofertę mobilności, mając w tym zakresie jasny cel: być liderem w dziedzinie tego typu usług.
Mu by Peugeot – ofensywa nabiera tempa
Mu by Peugeot to usługa, pozwalająca wynajmować samochody, skutery, rowery oraz akcesoria, która zdobyła już ponad 8 000 klientów w 8 krajach europejskich. Samochody „rekreacyjne” odniosły w ramach tego programu prawdziwy sukces. Przykładowo, aż 20% wynajmowanych w Paryżu samochodów to modele 308 CC i RCZ. Mu by Peugeot pozwala również zapoznać się z produktami marki już z chwilą wprowadzenia ich na rynek, ponieważ każda nowość jest priorytetowo prezentowana w ramach Mu by Peugeot.
We Francji aż 60% klientów Mu nie posiada samochodu Peugeot, zaś 40% to osoby poniżej 35 roku życia.
Usługa SOS – ofensywa w celu zapewnienia najwyższych standardów bezpieczeństwa
Celem Peugeot, lidera w zakresie bezpieczeństwa trzeciego stopnia, jest wyposażenie w 2011 roku 600 000 samochodów w system wzywania pomocy SOS.
Innowacyjne technologie oraz rozwiązania służące ochronie środowiska
Peugeot iOn, samochód w 100% elektryczny, od chwili premiery w grudniu 2010 r. zebrał już 2000 zamówień, realizując założone cele. Obecni klienci to korporacje, organy administracji i samorządu. We Francji 40 egzemplarzy modelu iOn dostarczonych zostało do systemu carsharing „Autobleue” w Nicei, zaś 20 - do przedsiębiorstwa Sécuritas w Lyonie. W Niemczech, 65 iOn-ów powiększyło flotę EON, dystrybutora prądu i gazu, a w Danii, ponad 170 samochodów zasili flotę spółki leasingowej ChooseEV.
Peugeot jest autorem wielu rozwiązań w zakresie trwałej mobilności. I tak, poza technologią elektryczną, w pierwszym półroczu 2011 roku marka rozpowszechniła system Stop&Start nowej generacji. Dzięki technologii e-HDi, zastosowanej dotąd w modelach 308 i 508, a od początku lipca – także w Partnerze, 3008 oraz 5008, Peugeot zaproponował nowe rozwiązanie w zakresie ochrony środowiska. Pozwala ono na uzyskanie w modelach 308 i 508 najniższych parametrów emisji dwutlenku węgla w odpowiednich segmentach. Obecnie sprzedaż modeli emitujących poniżej 111 g CO2/km stanowi aż jedną czwartą sprzedaży modeli Peugeot w Europie (o 5 punktów procentowych więcej niż pod koniec 2010 roku).
Skutery Peugeot: dwie wielkie premiery
W pierwszym kwartale 2011 roku Peugeot wprowadził na rynek dwa modele skuterów: Citystar oraz elektryczny e-Vivacity. Peugeot Scooters otworzył jednocześnie swój pierwszy salon w Chinach. Najstarsza marka motocykli na świecie plasuje się dziś na 4. miejscu w Europie oraz na 1. we Francji. Wprowadzając na rynek e-Vivacity, Peugeot konsekwentnie realizuje swoją wizję trwałej mobilności.
Perspektywy i wyzwania na II półrocze 2011 r.
W drugim półroczu 2011 roku, poza kontynuacją rozwoju usługi Mu by Peugeot, marka planuje trzy ważne wydarzenia:
- Dwie premiery w Chinach w 2011 roku, w tym - modelu 508. W 2012, pierwszym pełnym roku obecności Peugeot 508 na rynku, cele zakładają łączną sprzedaż na świecie 200 000 egzemplarzy tego modelu, w tym jedną trzecią w Chinach, oraz miejsce na podium w tym segmencie samochodów w Europie.
- Wprowadzenie na rynek pierwszego na świecie samochodu hybrydowego z silnikiem diesla, Peugeot 3008 Hybrid4. Wyposażony w silnik o mocy 200 KM, napęd na 4 koła, z możliwością jazdy w trybie elektrycznym, zużywa w cyklu mieszanym od 3,8 l/100 km, emitując jedynie 99 g/km CO2, tj. o 35% mniej niż samochód takich samych rozmiarów i o podobnych parametrach.
- Prezentacja podczas Salonu we Frankfurcie Peugeot 508 RXH, którego sprzedaż rozpocznie się w 2012 r. Model ten, wyposażony w silnik hybrydowy z jednostką wysokoprężną oraz wyróżniający się oryginalną sylwetką nadwozia, jest ziszczeniem wizji pojazdu typu all road, zapewniającego niespotykaną dotąd przyjemność z jazdy.