Peugeot w Genewie
Peugeot kontynuuje ofensywę, rozpoczętą w rekordowym dla Marki roku 2010, prezentując nowości, podkreślające zaangażowanie Marki w ochronę środowiska:
- mikrohybrydę e-HDi w modelach 508 oraz nowym 308,
- pierwszą na świecie hybrydę z silnikiem Diesla, w modelu 3008 HYbrid4,
- auto w 100% elektryczne – model iOn.
2010: rok rekordów
W dwusetną rocznicę powstania Peugeot odnotował historyczny rekord sprzedaży na rynkach całego świata, zwiększając sprzedaż o 16,3 %, do poziomu 2 142 000 aut.
Ponadto 2010 rok to dla Peugeot:
- potwierdzenie pozycji pierwszej francuskiej marki motoryzacyjnej na świecie,
- awans w rankingu producentów zarówno na poziomie światowym (9.), jak i europejskim (4.),
- wprowadzenie na rynek coupé RCZ, dostarczenie pierwszych egzemplarzy w 100% elektrycznego Peugeot iOn, rozpoczęcie sprzedaży modeli przeznaczonych specjalnie na duże wschodzące rynki, jak 408 w Chinach czy pick-up Hoggar w Brazylii,
- rozpoczęcie wdrażania w Europie innowacyjnej usługi mobilności Mu by Peugeot,
- kontynuacja rozwoju międzynarodowego w Azji (wzrost sprzedaży o 38,9 %), Rosji (+ 34 %) oraz Ameryce Łacińskiej (+ 24 %).
Aby jeszcze zwiększyć tę dynamikę w 2011 r., Peugeot zaprezentuje w Genewie nowe produkty, potwierdzi swe przywództwo w dziedzinie ochrony środowiska, a także przedstawi swoją wizję przyszłości rynku motoryzacyjnego.
Ofensywa produktowa
Światowa premiera nowego modelu 308: zaawansowanego technologicznie, efektywnego i eleganckiego
Po trzech i pół roku, w ciągu których w ponad 100 krajach sprzedano 900 000 egzemplarzy, 308 otrzymał nowy wygląd. Światowa premiera tego modelu odbędzie się podczas Salonu Samochodowego w Genewie.
Nowy 308 subtelnie odzwierciedla nowe kody stylistyczne Marki: trzy wersje nadwozia (sedan, SW i CC) ewoluują w stronę bardziej „technologicznej” elegancji i silnej dynamiki. Widać to w szczególności po nowych lampach ksenonowych z czarną powłoką tytanową oraz po ekskluzywnym wykończeniu wersji GTi.
Nowy 308 potwierdza znakomitą dynamikę, którą ten model charakteryzował się od chwili wprowadzenia na rynek, a zarazem chce stać się wzorcem w dziedzinie skutecznej dbałości o środowisko. Służy temu zmniejszenie łącznej masy pojazdu o 25 kg, zastosowanie opon o ultra niskich oporach toczenia, dopracowanie aerodynamiki (współczynnik Cx już od 0,28, co jest rekordem w tym segmencie) oraz zaproponowanie szerokiej gamy oszczędnych i ekologicznych silników (czterech jednostek benzynowych o mocach od 98 do 200 KM oraz czterech HDi (od 92 do 163 KM)).
Silnik 1,6 HDi FAP 112 KM Euro 5, wyposażony w innowacyjną technologię Stop&Start e-HDi ogranicza emisję do 98 g/km CO2, co jest nowym rekordem w tym segmencie.
Peugeot 508 już w sprzedaży
Nowym modelem 508, wprowadzonym do sprzedaży na niektórych rynkach europejskich na początku lutego bieżącego roku, Peugeot potwierdza swoje ambicje na jednym ze swoich historycznych obszarów, jakim jest segment limuzyn.
Model 508 występuje w wersjach sedan (o długości 4,79 m) oraz SW (4,81 m). Oferowany jest w wielu odmianach nowoczesnych i oszczędnych silników (benzynowych i diesla) o mocach z zakresu od 112 do 204 KM. W połączeniu z innowacyjnym wyposażeniem stanowi atrakcyjną propozycję odpowiadającą aspiracjom dynamicznych, wymagających i odpowiedzialnych klientów.
Peugeot 508 łączy wymagania techniczne z emocjami poprzez:
- zastosowanie technologii nowej generacji, w tym e-HDi (system Stop&Start nowej generacji) od 2012 r. oraz napędu hybrydowego z silnikiem diesla HYbrid4,
- dbałość o ochronę środowiska, którą zapewnia optymalizacja układu napędowego, obniżona masa pojazdu oraz jego aerodynamika,
- elegancki i ponadczasowy styl, odzwierciedlający zmiany kodu stylistycznego Marki: czyste i dynamiczne linie,
- przyjazne wnętrze, wysoką jakość wykonania oraz doboru materiałów,
- jedyne w swoim rodzaju właściwości jezdne, uzyskane dzięki doświadczeniu i wiedzy Marki w tym zakresie.
Modelem 508 firma Peugeot kontynuuje ofensywę międzynarodową: auto produkowane we Francji (Rennes) na wszystkie rynki oprócz Chin, będzie także wytwarzane w wersji sedan w Chinach (w Wuhan) i w lipcu 2011 wejdzie do sprzedaży na największym światowym rynku motoryzacyjnym.
Na pierwszy pełny rok sprzedaży 508 (2012 r.), Peugeot przyjmuje za cel sprzedaż 200 000 egzemplarzy na całym świecie, w tym jedną trzecią w Chinach, a także miejsce na podium w segmencie D na rynku europejskim.
RCZ w wersji limitowanej
W Genewie zaprezentowany zostanie model RCZ w limitowanej wersji Asphalt, która na rynku będzie dostępna od wiosny 2011 r.: od 200-konnej wersji podstawowej odróżnia się czarnym matowym lakierem, 19’’ kołami w dwóch barwach oraz kilkoma elementami zewnętrznymi i wewnętrznymi, jeszcze bardziej podkreślającymi sportowy charakter auta.
Wprowadzony na rynek wiosną 2010 r. model RCZ znalazł do tej pory już 17 000 nabywców, co znacznie przekroczyło wyznaczone cele sprzedaży.
Udane debiut w segmencie aut typu monospace
W pierwszym pełnym roku produkcji (2010 r.) modele 3008 i 5008 sprzedały się w łącznej liczbie ponad 200 000 sztuk, czyli 25% powyżej przyjętych celów, co i tak nie pozwoliło na pełne zaspokojenie popytu.
Oba modele, które w pewnym sensie się uzupełniają, charakteryzują się dużą przestronnością, modułowością, licznymi niestandardowymi rozwiązaniami wewnątrz kabiny oraz ponadprzeciętną dynamiką. Pozwalają one firmie Peugeot potwierdzić jej pozycję znaczącego gracza na silnie konkurencyjnym rynku „pojemnych kompaktów”, na którym Marka była nieobecna jeszcze niecałe dwa lata temu.
Ofensywa ekologiczna
3008 HYbrid4 - pierwsza na świecie hybryda z silnikiem diesla - w Genewie zostanie przedstawiona w limitowej wersji
Wprowadzając na rynek w połowie 2011 r. pierwszy na świecie samochód hybrydowy z silnikiem diesla, Peugeot przedstawia niespotykaną dotąd ofertę, zarówno pod względem parametrów środowiskowych, jak i wrażeń płynących z jazdy.
Crossover 3008 jest wyposażony w napęd hybrydowy: silnik diesla (2,0 HDi FAP 120 kW/163 KM) napędza przednią oś, a jednostka elektryczna o mocy 27 kW (37 KM) - oś tylną. Całość zapewnia napęd na cztery koła, maksymalną moc 200 KM, dostępności trybu jazdy „zero emisji” oraz średnie, znormalizowane zużycie paliwa na poziomie od 3,8 l/100 km. Poziom emisji wynoszący zaledwie 99 g/km CO2 oznacza 35 % redukcję w porównaniu z silnikiem spalinowym o porównywalnej mocy.
W Genewie Peugeot przedstawi 3008 HYbrid4 Limited Edition: 300 ponumerowanych egzemplarzy, w kolorze nadwozia Blanc Nacré (biały perłowy), z dwukolorową skórzaną tapicerką będzie można wstępnie zarezerwować przez Internet z chwilą otwarcia Salonu Samochodowego.Drugim modelem Peugeot, który zostanie wyposażony w napęd HYbrid4, będzie 508 (2012 rok).
Technologia mikrohybrydowa e-HDi w 508 i w nowym 308
508 i nowy 308 to pierwsze modele, w których zastosowano innowacyjną technologię e-HDi, czyli nową generację systemu Stop&Start. Technologia ta będzie sukcesywnie wprowadzana również w pozostałych modelach z gamy Peugeot.
e-HDi to połączenie silnika 1,6 l HDi Euro 5 z odwracalnym alternatorem sterującym systemem Stop&Start. Całość uzupełnia system odzyskiwania energii hamowania i hybrydowa bateria generująca dodatkową moc przy uruchamianiu (e-booster). System e-HDi umożliwia:
- obniżenie spalania o 15 % w cyklu miejskim.
- uruchamianie silnika o 40 % szybciej niż z systemem wzmocnionego rozrusznika.
- aktywowanie wyłączenia silnika przed całkowitym unieruchomieniem auta.
- podniesienie komfortu użytkowania (cicha praca systemu, brak wibracji) oraz zakresu temperatur pracy.
Elektryczność: rzeczywistość idąca w parze z intensywnościąi0n jest pierwszym w 100% elektrycznym pojazdem miejskim nowej generacji, opracowanym z myślą o klientach firmowych i indywidualnych.
Akumulatory litowo-jonowe zasilają silnik elektryczny o mocy 47 kW (64 KM) , co pozwala na jazdę z maksymalną prędkością 130 km/h i zapewnia zasięg wynoszący 150 km.
Auto ma 4-drzwiowe nadwozie, a w środku miejsce dla 4 osób. Jest ciche, dynamiczne i praktyczne. i0n łączy znakomitą relację między przestronnością i wymiarami zewnętrznymi z nadzwyczajną zwrotnością i niskimi kosztami eksploatacji.
Potwierdzone zamówienia na model i0n, który otrzymał już liczne nagrody w Europie sprawiają, że całkowita produkcja z pierwszego kwartału 2011 r. już obecnie ma zapewnioną sprzedaż.
Dla Peugeot „elektryczność" jest już rzeczywistością, która może, a wręcz powinna również oznaczać „intensywność”. Odzwierciedleniem tej intensywności jest model koncepcyjny EX1.
Ten dwumiejscowy, wykraczający poza wszelkie normy roadster opracowano tak, by zapewniał niezwykle intensywne wrażenia, dzięki:
- dwóm elektrycznym silnikom generującym łączną moc 340 KM oraz zapewniającym napęd na cztery koła,
- wyjątkowej aerodynamice,
- ultralekkiej strukturze.
EX1 został stworzony do wyzwań: już obecnie ustalił lub pobił liczne oficjalne rekordy przyspieszenia we Francji oraz w Chinach.
Wizja przyszłości rynku motoryzacyjnego: Peugeot na czele
Aby odpowiedzieć na zmiany zachodzące w sposobie korzystania z samochodów, Peugeot przedstawi nową wizję mobilności, oferując konkretne rozwiązania wobec wyzwań, jakie niesie przyszłość rynku motoryzacyjnego.
W modelu koncepcyjnym HR1, Peugeot łączy cechy pojazdu miejskiego, coupé i SUV…
Miejski, oryginalny i innowacyjny model koncepcyjny HR1 ma za zadanie przyciągnąć młodych, aktywnych mieszkańców miast, ceniących design i zaawansowaną technologię. HR1 inspiruje się nowymi trendami hiperłączności, modularności i reaktywności, oferując niespotykane dotąd doznania z jazdy.
Oryginalny mechanizm otwierania drzwi ułatwia dostęp do nowatorskiego i modułowego wnętrza.
HR1 dysponuje technologią HYbrid4, która łączy w tym przypadku nowy, benzynowy silnik 3-cylindrowy 1,2 THP na przedniej osi z silnikiem elektrycznym na osi tylnej. Całość oferuje łączną, potencjalną moc na poziomie 147 KM, niską emisję CO2 (80 g/km lub emisję zerową w trybie elektrycznym) oraz napęd na cztery koła.
Mu by Peugeot to innowacyjna oferta na rynku wynajmu samochodów, skuterów, rowerów, samochodów użytkowych i wyposażenia. Peugeot wymyślił wynajem „nowej generacji”, przeznaczony dla mieszkańców miast.
Dzięki bogatej ofercie, elastyczności użytkowania i umiarkowanym cenom Mu by Peugeot pozyskał już ponad 6 000 klientów w 13 europejskich miastach. Usługa jest wciąż rozwijana, zarówno na poziomie geograficznym (poprzez otwarcie 75 dodatkowych placówek Mu by Peugeot w Europie), jak i przez zawartość oferty, którą wzbogaca elektryczny Peugeot i0n oraz usługi powiązane (np. rezerwacja przez Internet czy współdzielenie pojazdu).
W Genewie Peugeot przedstawi także dodatkowe usługi, które są już dostępne w 10 krajach europejskich.
Peugeot Connect to zestaw trzech ofert: wezwania pomocy Peugeot Connect SOS, pomocy drogowej Peugeot Connect Assistance oraz zarządzania flotami Peugeot Connect Fleet.
Oferta Peugeot Connect jest dostępna w opcji lub w standardzie z prawie wszystkimi modelami samochodów. Peugeot Connect umacnia swoją pozycję lidera w dziedzinie bezpieczeństwa sektora usługowego.
Peugeot Sport: światowa premiera 908
Nowy 908, zaprezentowany w lutym przez Peugeot Sport, na stoisku Peugeot w Genewie podkreśla dynamikę Marki.
Celem 908, podobnie jak w 2010 r., jest wygrana w mistrzostwach Intercontinental Le Mans Cup, w szczególności zaś w słynnym 24-godzinnym wyścigu w Le Mans, który w tym roku odbędzie się w dniach 11 i 12 czerwca.
Całkowicie nowy 908 odpowiada zmienionym przepisom technicznym dotyczącym zarówno górnej części pojazdu, jak i silnika V8 HDi FAP o pojemności 3,7 l, który rozwija moc 550 KM.
Na tegoroczny Salon w Genewie Peugeot Sport zaplanował również światową premierę nowego modelu koncepcyjnego...