Peugeot podsumowuje 2010 rok
Ofensywa Stylu, Produktu, Wizerunku i Serwisu – to wszystko czyni rok 2010, w 200. rocznicę powstania firmy, rokiem pobicia wszystkich rekordów.
Na ten wielki sukces Peugeot składają się takie czynniki jak rekordowa sprzedaż – aż 2 142 000 szt., przyspieszenie ofensywy międzynarodowej, szybki rozwój nowych ofert serwisowych, nowa tożsamość stylu oraz wprowadzenie na rynek 4 produktów z 14 zaplanowanych do 2012 roku.
W 2010 roku Peugeot umacnia swoją pozycję pierwszej francuskiej marki samochodowej na świecie, osiągając wzrost sprzedaży na poziomie 16,3 % i 3% udziału w rynku światowym.
Udział w rynku poza Europą osiągnął 46%, czyli o 6 punktów więcej niż w roku ubiegłym, co stanowi kolejny rekord. Ten wzrost, szczególnie silny w II półroczu, przekłada się na oczywisty sukces w priorytetowych strefach rozwoju Marki: w Azji (+38,9 %), Rosji (+34 %), Ameryce Łacińskiej (+24 %), a także w rejonie Afryki i na Środkowym Wschodzie.
W Europie już trzeci rok z rzędu Peugeot odnotowuje wzrost sprzedaży, tym razem o 3,3 %. Udział w rynku samochodów osobowych i dostawczych wzrósł o 0,3 punktu procentowego w porównaniu z rokiem 2009, osiągając 7,6 %. Peugeot plasuje się zatem o jedną pozycję wyżej i po raz pierwszy w historii zajmuje 4. pozycję w kategorii marek samochodowych na rynku europejskim.
Sukcesy w dziedzinie stylu i innowacji.
Wraz z wprowadzeniem czterech nowych modeli na trzech kontynentach, Peugeot pokazał w 200. rocznicę swojego powstania, że stać go na odnowę i rozwój międzynarodowy na szeroką skalę.
Model RCZ, na rynku od kwietnia 2010 roku, sprzedał się w liczbie ponad 17 000 egzemplarzy, przekraczając o 25 % wyznaczone cele. W niecały rok od rozpoczęcia sprzedaży, RCZ stał się referencją w segmencie luksusowych aut coupé.
Sprzedawany od kwietnia 2010 roku w Chinach, Peugeot 408 sprzedał się w 42 000 egzemplarzy (zgodnie z założonymi celami sprzedaży), dzięki czemu umocnił swoją pozycję w tym najważniejszym segmencie rynku.
W Brazylii, sprzedawany od maja Hoggar zyskał ponad 4 000 nabywców. Tym samym Hoggar potwierdza obecność Peugeot w tym przeżywającym rozkwit segmencie i staje się nośnikiem wartości Marki.
Liczba zamówień złożonych na model iOn, samochód w 100% elektryczny, wyczerpała już wielkość produkcji przewidziany na cały pierwszy kwartał 2011 roku.
Zdolność Marki do zdobywania nowych terytoriów i utrzymania centralnej pozycji w najlepiej sprzedających się gamach produktów jest sukcesem bez precedensu.
Modele 3008 i 5008 przyczyniły się do poszerzenia obecności Peugeot w segmentach samochodów kompaktowych i rodzinnych. Sprzedaż Peugeot 3008 aż o 30% przekroczyła ustalone cele, zaś Peugeot 5008 sprzedał się w 200 000 egzemplarzy. Dzięki obu nowym modelom, cieszącym się wielkim powodzeniem wśród klientów, sprzedaż modeli z segmentu C stanowi obecnie 34 % (+ 6 pkt.) światowej sprzedaży Marki, z czego jedna trzecia to modele 3008 i 5008.
Należy zauważyć, że w wysoce konkurencyjnym segmencie (ze względu na zachęty podatkowe związane z emisją dwutlenku węgla), atrakcyjność modeli 206+/207 (826 000 sprzedanych egzemplarzy) również wpłynęła na poprawę pozycji Peugeot w Europie.
Umocnienie pozycji wśród klientów firmowych.
Peugeot odnotowuje również 36 % wzrost w rynku samochodów dostawczych. Dzięki szerokiej ofercie - od Bippera do Boxera - Peugeot w pełni spełnia oczekiwania klientów firmowych. Należy zwrócić uwagę na silny wzrost sprzedaży Bippera (+30 %) i Boxera (+53 %).
Działalność ta nie byłaby zwieńczona sukcesem, gdyby nie silne zaangażowanie sieci. I tak, w 2010, dzięki 450 centrom biznesowym i podpisaniu 200 umów z kluczowymi klientami, Peugeot odnotowuje spektakularny wzrost na rynku klientów firmowych: udział Peugeot w rynku B2B w Europie powiększył się w ten sposób o 0,9 pkt., do poziomu 8,1 %.
Nowe projekty w 200. rocznicę Marki: Peugeot w natarciu.
Dzięki nowemu wizerunkowi Marki i licznym wydarzeniom związanym z obchodami 200. rocznicy Peugeot, w roku 2010 Peugeot mógł podjąć wysiłek głębokiej odnowy stylu, wizerunku i usług.
Odnowa ta wyrażona została w pełni w licznych prototypach zaprezentowanych w ciągu całego roku: BB1, SR1, EX1 oraz HR1.
W sporcie, zespół Peugeot Total, dzięki modelowi 908 HDi FAP zapisał nowe chlubne karty w wyścigach endurance, wygrywając pierwszą edycję Intercontinental Le Mans Cup.
Ofensywa usług serwisowych Peugeot w Europie:
- obecny już w 13 miastach europejskich innowacyjny program Mu by Peugeot, który znalazł już ponad 6 000 klientów, obejmuje nowe usługi, jak podstawienie samochodu, dzielenie się samochodem, aplikacje na iPhone.
- W ciągu roku wzrost wielkości sprzedaży umów serwisowych osiągnął poziom 62,5 %, a ich liczba w 2010 roku wyniosła 271 500 szt., co odpowiada jednej sprzedanej umowie na 4 nowe samochody.
PEUGEOT W EUROPIE (UE+EFTA+Chorwacja): awans o 1 miejsce w klasyfikacji marek
Z 1 179 000 zarejestrowanych samochodów osobowych i dostawczych, na rynku, który skurczył się o 3,8 %, Peugeot osiąga 7,6 % udziału w rynku, tj. o 0 ,3 punktu procentowego więcej niż w roku poprzednim.Tym samym Peugeot zyskuje 1 miejsce w rankingu, przesuwając się z 5. na 4. pozycję.
Jeśli chodzi o samochody osobowe (1 010 000 rejestracji), udział Peugeot stanowi 7,3 %, tj. o 0,4 punktu więcej, niż w 2009 r.Na rynku samochodów dostawczych, z 169 000 zarejestrowanych sztuk, udział Peugeot wzrósł o 9,9 pkt., przy stabilnym udziale w rynku na poziomie 10,8 %. Wyniki te stanowią potwierdzenie silnego wzrostu na przestrzeni trzech ostatnich lat.
Europa Zachodnia (18 krajów)
Na zachodnioeuropejskim rynku samochodów osobowych i dostawczych, który skurczył się o 3,6 % w związku ze stopniową likwidacją dotacji, rejestracje Peugeot osiągnęły poziom 1 129 000 egzemplarzy (+ 1,3 %), co daje Marce udział w rynku na poziomie 7,8 % (+ 0,4 pkt . w porównaniu z rokiem 2009).
- We Francji, gdzie rynek samochodów osobowych odnotował spadek rzędu 2,2 %, Peugeot zdobył udział w rynku na poziomie 17,8 %. Stanowi to wzrost o 0,8 pkt. w porównaniu z 2009 rokiem, przy wzroście sprzedaży o 2,2 %. Peugeot jest zatem jedyną francuską marką, która zwiększyła swą sprzedaż i udział w rynku.
Siłą napędową tego wyniku jest sukces handlowy modeli 206+ i 207, liderów swego segmentu, oraz zdobycie pozycji liderów segmentów przez modele Peugeot 3008 i 5008, zarejestrowanych w 77 000 egzemplarzy przy udziale w rynku na poziomie 3,2 %. Należy zwrócić uwagę na drugą pozycję Marki w 2010 roku na rynku samochodów dostawczych, gdzie wzrost ilościowy wyniósł 8,7 %, zaś udział w rynku powiększył się do 17,3 %.
- Niemcy, mimo silnego spadku sprzedaży po zaprzestaniu w 2009 roku działań wspierających, wciąż pozostają największym rynkiem w Europie z 3,1 milionami rejestracji. Na tym trudnym rynku Peugeot zyskał dwie pozycje w klasyfikacji marek importowanych (z 5. na 3.), dzięki sukcesowi swojej oferty ze średniego segmentu rynkowego (308, 3008, 5008) i silnego wzrostu w segmencie samochodów dostawczych. W sumie Marka osiągnęła poziom 94 000 rejestracji i udział w rynku na poziomie 3 %.
- We Włoszech Peugeot zarejestrował 120 000 samochodów osobowych i dostawczych. W ten sposób udział Marki w rynku osiągnął poziom 5,6 % (+0,2 punktu). Marka, która tradycyjnie już osiąga dobre wyniki we Włoszech dzięki bogactwu swojej oferty w segmencie B, osiągnęła teraz wynik znacznie przekraczający ustalone cele w segmencie modeli 3008 i 5008.
Na rynku samochodów dostawczych Peugeot kontynuuje tendencję wzrostową, przechodząc z 5. na 2. pozycję (1. miejsce w kategorii Marek importowanych).
- W Wielkiej Brytanii Peugeot odnotował wzrost sprzedaży (+8,5 % z 126 000 rejestracji) i z punktu widzenia udziału w rynku (5,6 % wobec 5,3 %). W Hiszpanii (+ 2,6 %, 100 000 rejestracji), udział w rynku utrzymuje się na stabilnym, wysokim poziomie (9,1 %).
- Peugeot odnotowuje również wzrost ilościowy i w zakresie udziału w rynku na większości innych rynków zachodnioeuropejskich, w tym w Belgii, Holandii i Portugalii.
Europa Środkowo-Wschodnia
Na rynkach, które zanotowały spadki sprzedaży (-7 %), nieznacznie rośnie udział Marki w rynku (5,2 % wobec 5,1 %). W tym rejonie udział w rynku wzrósł zwłaszcza w Polsce (do 5,1 %), w Słowenii (8 %) i w Krajach Bałtyckich (7,9 %).
W Turcji Peugeot osiągnął udział w rynku na poziomie 5,8 %, tj. + 0,3 pkt. w porównaniu z rokiem 2009 – sprzedaż wyniosła 43 395 samochodów. Wynik ten jest drugim z kolei najlepszym wynikiem Peugeot w Turcji od momentu wejścia na ten rynek. W grudniu Peugeot wydał 7 925 samochodów, bijąc tym samym rekord miesięcznych dostaw.
SUKCES MIĘDZYNARODOWEJ OFENSYWY
Peugeot kontynuował ofensywę handlową poza Europą, gdzie sprzedaż stanowi 46 % sprzedaży Marki - w porównaniu do 40 % w 2009. Wzrost ten opiera się na dostosowaniu rozwiązań do specyfiki poszczególnych rynków tak, aby sprostać wymaganiom klientów na całym świecie.
Marka Peugeot odnotowuje 50% wzrost wielkości sprzedaży poza Europą, sprzedając łącznie 1 069 000 szt., z czego:
-> 173 000 szt. (+24 % / 2009) w Ameryce Łacińskiej,
-> 164 000 szt. (+38,9 % / 2009) w Azji,
-> 39 000 szt. (+ 34 % / 2009) w Rosji,
-> 121 000 szt. zmontowanych poza Europą w Azji i Ameryce Łacińskiej (42 % / 2009),
-> 472 000 szt. zestawów do montażu za granicą (+44,2 % / 2009).
W Chinach Peugeot sprzedał ponad 151 000 samochodów, co odzwierciedla wzrost na poziomie 35,3 % w porównaniu z 2009 rokiem. Marka utrzymuje udział na poziomie 1, 3 % na rynku, który tworzy 10 milionów samochodów.
Siłą napędową tego wzrostu jest sukces modelu 408, który stanowi już ponad 25 % sprzedaży Marki w ciągu roku, tj. 42 000 samochodów.
Peugeot prowadził też liczne działania mające na celu zwiększenie rozpoznawalności Marki w Chinach: zwycięstwo Peugeot 908 HDi FAP w Zhuhai, obecność na wystawie światowej w Szanghaju, obchody 200-lecia Marki w Pekinie oraz nowe rekordy przyspieszenia pobite przez prototyp EX1 w Chengdu.
W Rosji Peugeot osiągnął sprzedaż na poziomie 37 000 egzemplarzy, co odpowiada 1,9 % udziału w rynku. Od chwili uruchomienia fabryki w Kałudze, gdzie montowane są modele 308 oraz 4007, dynamika wzrostu sprzedaży Peugeot jest szczególnie silna - Marka osiągnęła 71 % wzrostu w drugiej połowie roku, podczas gdy cały rynek wzrósł w tym czasie o 60%. Należy również wspomnieć o doskonałych wynikach Peugeot na rynku samochodów dostawczych, w którym udział Peugeot wynosi 4,7 %, co oznacza dwukrotny wzrost w porównaniu z 2009 rokiem. Peugeot plasuje się na pierwszej pozycji w kategorii importowanych samochodów dostawczych w Rosji.
W Ameryce Łacińskiej i Środkowej Peugeot odnotowuje w 2010 roku znaczący wzrost sprzedaży na poziomie 173 000 egzemplarzy, tj. o 24 % więcej w skali roku i 29,5 % w skali drugiego półrocza. W Brazylii, na rynku notującym wzrost o 10 ,6 %, Peugeot utrzymuje swój udział na poziomie 2,7 %, osiągając sprzedaż całkowitą w wysokości 91 500 egzemplarzy, co stanowi ilościowy rekord sprzedaży na tym priorytetowym rynku. W Argentynie, gdzie pobity został w tym roku rekord sprzedaż całkowitej - 635 000 samochodów osobowych i dostawczych - Marka osiągnęła udział w rynku na poziomie 8,9 %, sprzedając 56 500 egzemplarzy.
W Iranie sprzedaż firmy - partnera Peugeot - osiągnęła wielkość 472 000 egzemplarzy, tj. o 44 % więcej, niż w 2009 roku, głównie dzięki modelom 206 (+ 48 %) oraz 206+.
Należy również wspomnieć o dobrym wyniku Peugeot w Japonii, gdzie wielkość sprzedaży wzrosła o 38% w stosunku do roku 2009. Model RCZ otrzymał w Japonii nagrodę specjalną J-COTY.
3 listopada w Malezji Peugeot wprowadził do sprzedaży model 207 (montowany na miejscu przez partnera – firmę Nasa).
W Algierii Peugeot awansował o dwie pozycje, plasując się na 3. miejscu.
PERSPEKTYWY NA ROK 2011: JESZCZE SILNIEJSZA OFENSYWA PRODUKTOWA W POŁĄCZENIU Z ZAANGAŻOWANIEM TECHNOLOGICZNYM I TROSKĄ O ŚRODOWISKO
W roku 2011 Peugeot intensyfikuje ofensywę produktową poprzez:
- Wprowadzenie na rynek modelu 508 w Europie i w Chinach,
- Wzmocnienie oferty samochodów o niskiej emisji CO2 (technologia e-HDi),
- Pełną komercjalizację modelu iOn,
- Wprowadzenie na rynek w drugiej połowie roku pierwszego na świecie samochodu z silnikiem hybrydowym Diesla: 3008 HYbrid4.
Peugeot kontynuuje ofensywę międzynarodową, wprowadzając model 408 na rynki Ameryki Łacińskiej.
Peugeot rozwija gamę ofert serwisowych:
- Otwarcie 75 dodatkowych salonów Mu by Peugeot w Europie,
- Luty 2011: wprowadzenie modelu iOn do oferty Mu by Peugeot we Francji, Włoszech, Hiszpanii i Holandii.
- Z chwilą wprowadzenia na rynek modelu 508: udostępnienie umowy serwisowej dostosowanej do specyfiki każdego rynku.
- Dostępność oferty serwisowej w Internecie na terenie Europy.
Wyniki sprzedaży Peugeot w Polsce w 2010 roku
Rynek samochodowy w Polsce w pierwszym półroczu 2010 roku odnotował spadek rejestracji samochodów zarówno osobowych, jak i dostawczych. W drugiej połowie roku, zwłaszcza w ostatnim kwartale, po zapowiedziach zmian przepisów fiskalnych od stycznia 2011 r., wystąpiło zjawisko przyspieszonych zakupów samochodów przez przedsiębiorców i rynek odnotował znaczący wzrost.
W tym kontekście Peugeot zwiększył udział w rynku do 5,15%. Ten pozytywny wynik jest również związany z handlowym sukcesem modelu 3008 oraz wprowadzonych na rynek w ubiegłym roku modeli 5008 i RCZ.
Peugeot zamierza kontynuować dynamikę wzrostu sprzedaży. Pierwszą nowością, która zostanie wprowadzona na polski rynek w pierwszym kwartale 2011 roku będzie Peugeot 508, któremu Marka wyznacza ambitne cele podboju światowych rynków.