Peugeot Partner Tepee z technologią e-HDi
Po wprowadzeniu na rynek silnika 1.6 e-HDi FAP 112 KM w modelach 508 i 308, Peugeot proponuje nowy typ jednostki napędowej e-HDi, wyposażonej w najnowszej generacji system Stop&Start. Pierwszym modelem, w którym zostanie ona wykorzystana, jest Peugeot Partner w wersji osobowej. Dzięki temu silnikowi samochód będzie odznaczał się rekordowo niskim poziomem emisji CO2 oraz zapewniał niespotykane dotąd w tej klasie wrażenia z jazdy.
Technologia e-HDi, która pozwala zaoszczędzić nawet do 15% na zużyciu paliwa w cyklu miejskim, jest teraz dostępna w modelu Partner Tepee wraz z nową jednostką napędową 1.6 l e-HDi FAP 92 KM. Ten nowy silnik, oferowany, w zależności od rynku, z manualną i/lub zautomatyzowaną skrzynią biegów, wyznacza nowe standardy w zakresie zużycia paliwa oraz emisji CO2:
- Partner Tepee 1.6 l e-HDi FAP 92 KM BMP6: 125 g/km CO2 w cyklu mieszanym – rekordowo niski poziom emisji w segmencie minivanów.
System Stop&Start najnowszej generacji zapewnia z kolei nowe wrażenia podczas jazdy:
- ciszę w kabinie, w fazach wyłączenia silnika,
- komfort dzięki cichej pracy bez wibracji,
- bezpieczeństwo dzięki wyjątkowo krótkim fazom ponownego uruchomienia (400 ms).
Silniki e-HDi w naturalny sposób zachęcają do ekologicznego stylu prowadzenia, dzięki zastosowanemu eko-licznikowi, który sumuje na wybranym odcinku trasy czas wyłączenia silnika, a także dzięki funkcji wymuszenia wyłączenia silnika, uruchamiającej się przy prędkości 20 km/h w wersji z manualną skrzynią biegów oraz przy 8 km/h w wersji ze skrzynią zautomatyzowaną. Rozwiązania te umożliwiają osiągnięcie maksymalnie długich faz wyłączenia silnika, czego efektem jest radość z podróżowania w ciszy oraz ograniczenie zużycia paliwa.
Aby osiągnąć tak niski poziom emisji CO2, Partner Tepee e-HDi został poddany kilku specyficznym modyfikacjom w zakresie rozwiązań aerodynamicznych. W ramach tych działań zastosowano osłonę wlotu powietrza na atrapie chłodnicy, osłony pod nadwoziem oraz spojler na pokrywie bagażnika, a także wyposażono pojazd w opony o bardzo niskich oporach toczenia.
Technologia e-HDi dostępna również w modelu Partner furgon.Zastosowanie technologii e-HDi w specyficznej wersji Partnera, jaką jest furgon, w połączeniu z manualną lub zautomatyzowaną skrzynią biegów, pozwala wyznaczyć także i w tej kategorii pojazdów nowe standardy w zakresie emisji CO2:
- Partner 1.6 l e-HDi FAP 90 KM BMP6: 123 g/km CO2 w cyklu mieszanym – rekordowo niski poziom emisji w segmencie furgonów.
Obie wersje Partnera e-HDi (osobowa i furgon), wyposażone w zautomatyzowane skrzynie biegów, cechuje jeszcze jeden charakterystyczny element. Otóż dźwignia zmiany biegów została w nich zastąpiona przez okrągły przełącznik, idealnie wkomponowany w deskę rozdzielczą, oraz dwie łopatki zmiany biegów, usytuowane za kierownicą. Dzięki temu rozwiązaniu zwiększyła się przestrzeń w przedniej części kabiny, co jest szczególnie istotne w wersji z trzema siedzeniami w pierwszym rzędzie. W efekcie usunięto część konsoli centralnej, na której opierała się dźwignia zmiany biegów, na rzecz większej przestrzeni dla pasażera zajmującego miejsce na środkowym fotelu.
Partner w wersji e-HDi będzie dostępny w sprzedaży, w zależności od rynku, od lipca 2011 roku.