Peugeot 908 HYbrid4 w Genewie
Pokazany po raz pierwszy w lutym nowy wyścigowy model 908 jest obecnie prezentowany na Salonie Samochodowym w Genewie w wersji hybrydowej z silnikiem diesla, zgodnej ze specyfikacją na 2011 rok.
Model 908 odpowiada nowym wymogom technicznym obowiązującym w roku 2011 w sportach motorowych. Jest jednym z elementów ofensywy Marki, której zasadniczą część stanowi potwierdzenie jej zaangażowania w ochronę środowiska. Połączenie wrażeń z jazdy z wymogami ekologicznymi na najwyższym szczeblu motoryzacji idealnie wpisuje się w tożsamość Marki Peugeot.
Odpowiedzialność ekologiczną w 2011 roku potwierdza między innymi technologia HYbrid4, która łączy silnik wysokoprężny z silnikiem elektrycznym. Są to dwa historycznne obszary znaczących osiągnięć Peugeot.
Technologia 908 HYbrid4
Od czasu prezentacji hybrydowego samochodu pokazowego na torze Silverstone w 2008 roku, Peugeot Sport nie ustaje w pracach nad tą nową technologią, prowadząc je w ścisłej współpracy z inżynierami Grupy PSA.
908 HYbrid4 wykorzystuje system oparty na zasadzie odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania, przechowania jej i ponownego użycia podczas przyspieszania. Dzieki temu poprawia się wydajność układu napędowego.
System generuje dodatkową moc rzędu 60 kW (80 KM), która jest wykorzystywana w ciągu kilku sekund. Energia (500 kJ między dwoma fazami hamowania) jest magazynowana w akumulatorach litowo-jonowych, a następnie automatycznie przekazywana na tylną oś podczas przyspieszania (bez komendy „push to pass”). W czasie przejazdu przez aleję serwisową 908 porusza się z kolei w trybie wyłącznie elektrycznym. Dodatkowo, tryb „zerowej emisji” zostanie wykorzystany przy homologacji auta.
Cele modelu 908 HYbrid4
Po prezentacji 908 HYbrid4 podczas Salonu Samochodowego w Genewie, Peugeot Sport planuje udział tego modelu w oficjalnej sesji testowej przed słynnym wyścigiem 24 Godziny Le Mans. Odbędzie się ona 24 kwietnia na tym słynnym francuskim torze. Cel jest tym bardziej ambitny, że jego realizacja zależy w dużej mierze od wyników pierwszych testów modelu 908 HYbrid4, zaplanowanych na koniec marc a.
Dane techniczne 908 HYbrid4
Nadwozie
Poszycie z włókna węglowego
Skrzynia biegów
Sekwencyjna, hydrauliczna, 6-biegowa (+ wsteczny)
Silnik spalinowy
Diesel V8 HDi FAP
Pojemność: 3,7 l
Moc: 550 KM
System hybrydowy
Moc: 60 kW (80 KM)*
Przekazywana energia:
- na koła tylne
- 500 kJ między dwiema fazami hamowania
- magazynowana w akumulatorach litowo-jonowych
- automatycznie przekazywana przy przyspieszaniu (bez komendy „push to pass”)
Tryb wyłącznie elektryczny możliwy podczas przejazdu przez aleję serwisową.
Wymiary
Długość: 4 640 mm
Szerokość: 2 000 mm
Rozstaw osi: 2 950 mm
Wysokość: 1 030 mm
Masa własna: 900 kg
* wyłącznie w fazach przekazywania energii