Peugeot 5008 i 3008 z technologią e-HDi
System Stop & Start najnowszej generacji, proponowany w kolejnych modelach Peugeot, przyczynia się do zwiększenia komfortu prowadzenia oraz redukcji emisji CO2.
Po Peugeot 508 oraz nowym 308, przyszedł czas na modele 3008 i 5008, które teraz także mogą korzystać z zalet technologii e-HDi. Umożliwia ona redukcję zużycia paliwa nawet do 15% w cyklu miejskim. System Stop&Start najnowszej generacji oferuje natomiast znacznie obniżony poziom emisji CO2 (w wersjach z silnikiem 1,6 HDi FAP 112 KM):
- 3008 1.6 l e-HDi FAP 112 KM Stop&Start, BMP6: 122 g/km CO2 w cyklu mieszanym
- 5008 1.6 l e-HDi FAP 112 KM Stop&Start, BMP6: 127 g/km CO2 w cyklu mieszanym
Wersja e-HDi w obu tych modelach zastępuje dotychczasową z silnikiem 1.6 l HDi FAP 112 KM BMP6 (bez systemu Stop&Start), dostarczając nowych wrażeń podczas jazdy - zaskakując pozytywnie elastycznością jednostki napędowej oraz jej cichą pracą, wręcz niezauważalną podczas ponownego rozruchu. System zapewnia wyjątkowy komfort użytkowania, a jego sprawna, cicha i bezwibracyjna praca sprawia, że kierowca odruchowo dąży do wydłużania faz bezczynności silnika.
Silniki 1.6 l HDi FAP 112 KM, połączone z manualną skrzynią biegów, będą nadal dostępne bez systemu Stop&Start, przede wszystkim w nowej ofercie modelu 3008:
- 3008 1.6 l HDi 112 KM, BVM6: 130 g/km CO2 w cyklu mieszanym
Obydwa modele, 3008 i 5008, w wersji e-HDi będą dostępne w sprzedaży od lipca 2011 roku, z pewnością przyczyniając się do kontynuacji znaczącego sukcesu handlowego tych modeli.
W lipcu na rynku pojawią się zapowiadane wcześniej nowe wersji silnika e-HDi w następujących modelach:
- Nowy 308: 1.6 l e-HDi 112 KM, BMP6 98 g/km CO2 – rekord wśród hatchbacków w segmencie C.
- 508: 1.6 l e-HDi 112 KM, BMP6 109 g/km CO2 w wersji sedan (rekord wśród sedanów w segmencie D) i 110 g/km CO2 w SW.