Peugeot 308 Racing Cup - stworzony do wyścigów
Inżynierowie PEUGEOT SPORT skupili swoją uwagę na modelu PEUGEOT 308. Dzięki ich wiedzy powstał 308 GTi by PEUGEOT SPORT - najbardziej ekstremalny model w gamie. Kon-struktorzy marki poszli jeszcze dalej i stworzyli wersję wyczynową. Od wersji seryjnej do wy-ścigowej był tylko jeden krok… Oto PEUGEOT 308 Racing Cup!
Imponujące i aerodynamiczne kształty PEUGEOT 308 Racing Cup pozwalają domyślać się skry-tych pod maską wyczynowych technologii, opracowanych dla klientów spragnionych wysokich osiągów i mocnych doznań z jazdy. Wersja 308 Racing Cup wyposażona w silnik 1.6 THP, taki sam jak w 308 GTi by PEUGEOT SPORT, rozwija 308 koni, czyli o 38 koni więcej niż wersja drogowa!
Rasowe kształtyŚwiatła, linie nadwozia oraz doskonała aerodynamika pozwalają się domyślać, że mamy do czy-nienia z rasowym wyczynowym samochodem. Nowa wersja, opracowana na bazie PEUGEOT 308 - przejawiającego i tak już sportowy temperament - otrzymała specjalne nadwozie o muskular-nych liniach.
By umożliwić montaż dużych kół poszerzono nadkola samochodu, co zapewniło PEUGEOT 308 Racing Cup atletyczne wymiary. Samochód ma 1910 mm szerokości, czyli o 106 mm więcej niż 308 GTi by PEUGEOT SPORT.
Spojler poprawiający docisk tylnej osi został zainspirowany konstrukcją samochodów wyścigo-wych klasy WTCC.
Wersja ta posiada również specjalnie zaprojektowane zderzaki oraz przedni spoiler, które oprócz doskonałych parametrów aerodynamicznych zapewniają jej imponujący wygląd.
Uzupełnieniem sportowej stylistyki są specjalne obręcze 18’’, dostępne z oponami niskoprofilo-wymi typu „slick” oraz deszczowymi (27/65).
TechnologieSilnik 1,6 L THP pochodzi w prostej linii z modelu 308 GTi by PEUGEOT SPORT. W odpowiedzi na silną konkurencję w wyścigach specjaliści z Vélizy zwiększyli jego osiągi. Dzięki turbosprę-żarce z 208T16, PEUGEOT 308 Racing Cup już teraz rozwija moc powyżej 308 koni. W efekcie dalszych prac rozwojowych może osiągnąć jeszcze bardziej ekstremalne wartości.
PEUGEOT 308 Racing Cup posiada również elementy zawieszenia przejęte z wersji seryjnej, jak np. sworznie czy tylną belkę. W celu dostosowania go do warunków wyczynowych konstruktorzy wyposażyli go w sportowe części, m.in. hamulce z 6-tłoczkowymi zaciskami. Sześciobiegowa skrzynia biegów jest wyposażona w sterowanie sekwencyjne z łopatkami przy kierownicy.
Dużą uwagę poświęcono również obniżeniu masy samochodu: PEUGEOT 308 Racing Cup będzie ważył od 1000 do 1050 kg.
Z przeznaczeniem do międzynarodowych wyścigówPEUGEOT 308 Racing Cup będzie dostępny dla klientów na całym świecie pod koniec 2016 roku. Model ten ma zastąpić RCZ Racing Cup w ramach pucharów, a także w wyścigach samochodów turystycznych: VLN (Niemcy), CER (Hiszpania), CITE (Włochy), BGDC (Belgia), a także w mistrzo-stwach wytrzymałościowych, takich jak serie 24H.
Dobry początek we FrankfurciePEUGEOT 308 Racing Cup zostanie przedstawiony na salonie samochodowym we Frankfurcie w dniach od 17 do 27 września. Swoje możliwości będzie prezentował nie tylko w świetle reflekto-rów na targowym stoisku, ale i na torze im. Paula Ricarda we Francji w dn. 24-25 października podczas pokazu z okazji finałów GT Tour.
Zobacz PEUGEOT 308 RACING CUP w akcji na Youtube na kanale peugeotsportofficial