Peugeot 208: RE-GENERACJA
Wiosną tego roku Peugeot zaprezentuje nowy, niewielki model z segmentu B, którego ceny we Francji będą się zaczynały od 11,950 euro . Samochód będzie dostępny w dwóch wersjach nadwozia: 5-drzwiowej i 3-drzwiowej.
Stworzenie pojazdu, który byłby atrakcyjny dla szerokiej rzeszy klientów o różnych oczekiwaniach wymaga dziś czegoś więcej niż jedynie odświeżenia koncepcji. Z tego powodu projekt „A9” od samego początku zakładał najbardziej gruntowne zrewidowanie oczekiwań dotyczących produkowanych pojazdów, na jakie kiedykolwiek zdecydowała się marka Peugeot. W ten sposób powstał samochód, który symbolizuje początek nowej generacji.
Firma Peugeot postanowiła wyznaczyć sobie nowe cele, przekształcając oraz „re-generując” zasady, na jakich zbudowany był sukces takich legendarnych modeli jak: 205, 206 i 207, aby stworzyć: Peugeot 208.
Nowy model jest rekordzistą w gamie Peugeot i kamieniem milowym na drodze dalszej redukcji emisji C02, którą osiągnięto poprzez oszczędności na wadze samochodu, poprawę własności aerodynamicznych oraz zastosowanie nowej generacji trzycylindrowych silników benzynowych.
Osiągnięcia te, podobnie jak silniki e-HDi, mają swoje źródło w eksperckiej wiedzy i technicznej innowacyjności marki Peugeot w dziedzinie silników spalinowych. Wszystkie zastosowane rozwiązania złożyły się na obniżenie emisji C02 aż o 46 g/km w porównaniu do modelu 207 z podstawowym silnikiem benzynowym, a średnia redukcja emisji CO2 dla całej gamy modelu wynosi 34 g/km.
Samochód otrzymał zupełnie odmieniony kokpit z nową tablicą przyrządów i nowatorskim rozmieszczeniem wskaźników. Wraz z innymi zaletami sprawia to, że czas spędzony w samochodzie będzie dla podróżujących jeszcze przyjemniejszy. Jednym z nowych systemów, w jakie może zostać wyposażony Peugeot 208, jest asystent parkowania. Gdy czujniki systemu wyszukają miejsce odpowiednie do zaparkowania samochodu, asystent parkowania zajmie się manewrowaniem kierownicą, by bezpiecznie i precyzyjnie ustawić samochód na miejscu parkingowym.