Opel zwiększa wolumen sprzedaży w Europie w pierwszych trzech kwartałach o 33 000 samochodów
We wrześniu firma Opel po raz kolejny wyprzedziła europejski rynek samochodowy, utrzymując rosnący trend sprzedaży w Europie. Według wstępnych wyników liczba zarejestrowanych nowych samochodów wzrosła o około 5 200 sztuk, czyli o 4,7 proc. w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku, do 114 100 egzemplarzy. Minimalnie, do 6,21 procent, zwiększył się też udział firmy w rynku. Pomimo wycofania się z rosyjskiego rynku producent z Rüsselsheim zanotował wzrost sprzedaży o około 32 600 samochodów, czyli o blisko 4 proc., w pierwszych dziewięciu miesiącach 2015 r. 850 000 nowych rejestracji przekłada się na nieco wyższy udział w rynku, wynoszący 5,87 proc.
We wrześniu firma Opel po raz kolejny wyprzedziła europejski rynek samochodowy, utrzymując rosnący trend sprzedaży w Europie. Według wstępnych wyników liczba zarejestrowanych nowych samochodów wzrosła o około 5 200 sztuk, czyli o 4,7 proc. w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku, do 114 100 egzemplarzy. Minimalnie, do 6,21 procent, zwiększył się też udział firmy w rynku. Pomimo wycofania się z rosyjskiego rynku producent z Rüsselsheim zanotował wzrost sprzedaży o około 32 600 samochodów, czyli o blisko 4 proc., w pierwszych dziewięciu miesiącach 2015 r. 850 000 nowych rejestracji przekłada się na nieco wyższy udział w rynku, wynoszący 5,87 proc.
„Nasze nowe modele odpowiadają gustom europejskich klientów. Mimo wycofania się z Rosji stale się rozwijamy i z optymizmem patrzymy na nadchodzące miesiące. Nowa Astra, która zadebiutuje u niemieckich dealerów 10 i 11 października, już spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem. Jej premiera rynkowa to zastrzyk energii dla naszej ofensywy produktowej” — powiedział Peter Christian Küspert, wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej w Grupie Opel. Odnoszący sukcesy SUV Mokka (+26 proc.), Corsa (+8 proc.) i luksusowy model miejski ADAM (+4 proc.) były siłą napędzającą sektor samochodów osobowych w pierwszych trzech kwartałach tego roku.
W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku od stycznia do końca września 2015 r. Opel zwiększył sprzedaż na 19 rynkach. Producent zanotował poprawę wyników na największych rynkach Europy, m.in. we Włoszech (+20 proc.), w Hiszpanii (+18 proc.), we Francji (+5 proc.), w Wielkiej Brytanii (+4 proc.) oraz w Niemczech (+3 proc.). W Polsce po dziewięciu miesiącach sprzedaż Opla wyniosła 23 991 samochodów, czyli o prawie 17% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Gama lekkich pojazdów użytkowych marki Opel cieszyła się szczególnym powodzeniem zarówno we wrześniu, jak i w pierwszych dziewięciu miesiącach bieżącego roku. W porównaniu z wrześniem 2014 r. liczba nowo rejestrowanych Opli zwiększyła się o około 42 proc. (rynek: 7 proc.), przekraczając 11 300 egzemplarzy. W sumie sprzedaż firmy w pierwszych trzech kwartałach 2015 r. wzrosła o 26 proc. względem analogicznego okresu ubiegłego roku, do 75 900 egzemplarzy. Udział w rynku zwiększył się o 0,6 punktu procentowego, do 4 proc. Wzrost liczby rejestracji dotyczył wszystkich trzech lekkich użytkowych modeli. Sprzedaż Movano była wyższa o 35 proc., Vivaro — o 37 proc., a Combo — o ponad 11 proc.