Opel podsumowuje 2017 rok jako okres największej ofensywy produktowej w historii marki
„Przyszłość należy do wszystkich” to nowe motto marki Opel. Producent samochodów dotrzymuje zawartej w nim obietnicy. Nigdy wcześniej Opel nie wprowadził na rynek tylu nowych modeli z innowacyjnymi technologami, co w ostatnich 12 miesiącach.
2017 był rokiem zmian oraz okresem największej ofensywy produktowej w historii firmy. Najważniejszym wydarzeniem roku był z pewnością Salon Motoryzacyjny we Frankfurcie, na którym dyrektor generalny firmy Opel, Michael Lohscheller, przedstawił trzy światowe premiery: kompaktowego SUV‑a Grandlanda X, dynamiczną i sportową Insignię GSi oraz wersję dla poszukiwaczy przygód Insignię Country Tourer. „Kontynuujemy największą ofensywę modelową w historii firmy Opel. Wprowadziliśmy do naszej oferty ważne nowości, w tym crossovera Crosslanda X, rekreacyjnego Vivaro Life oraz sportowo-użytkowego Grandlanda X” — powiedział Michael Lohscheller we Frankfurcie. „Razem z Groupe PSA tworzymy europejskiego czempiona. Będziemy w tym konsekwentni, nadal udostępniając niemiecką technologię jak największej grupie klientów, zgodnie z hasłem marki, które brzmi: „Przyszłość należy do wszystkich”.
Nowa generacja flagowego modelu, atrakcyjny crossover i SUV‑y
Mijający rok rozpoczął się od wprowadzenia nowego Opla Crosslanda X, czyli pierwszego modelu opracowanego wspólnie z Groupe PSA. Elegancka i funkcjonalna nowość rynkowa zadebiutowała w dość niezwykłym otoczeniu w Berlinie. Drugi członek rodziny X — po bestsellerowym SUV-ie, modelu Mokka X — ma wszystkie geny crossovera gwarantujące mu sukces: atrakcyjny wygląd samochodu sportowo-użytkowego z opcjonalnym kolorem dachu kontrastującym z resztą nadwozia, typowe czołowe technologie Opla, podwyższoną pozycję za kierownicą oraz przestronne i funkcjonalne wnętrze, a także bardzo kompaktowe wymiary (4,21 m długości). Wszystkie te cechy pomogły zadziornemu miejskiemu crossoverowi w podbiciu serc klientów — dotychczas Opel otrzymał już 75 000 zamówień na ten samochód z całej Europy.
Radość z terenowej jazdy — 2017 był rokiem surowych, ale jednocześnie sportowych i eleganckich nadwozi Opla „z czymś ekstra”. Opel przedstawił również interesującą propozycję na przeciwnym biegunie swojej gamy modelowej, wprowadzając na rynek drugą generację Insignii. Po modelu Insignia Grand Sport o sylwetce coupé pojawiły się równie eleganckie oraz jeszcze przestronniejsze kombi Insignia Sports Tourer oraz Insignia Country Tourer. Wszystkie trzy wersje mają wspólne cechy: imponującą stylistykę, lekką konstrukcję zapewniającą zwrotność i przyjemność z jazdy oraz przełomowe technologie, takie jak nieoślepiające matrycowe reflektory IntelliLux LED® najnowszej generacji czy adaptacyjny napęd na wszystkie koła Twinster z wektorowaniem momentu obrotowego, który jest najbardziej innowacyjnym systemem w swojej klasie. Wszystkie te elementy składają się na najczystszą formę „połączenia niemieckiej precyzji z rzeźbiarskim artyzmem”. Poszczególne odmiany Insignii dowiodły już swoich atutów w odpowiednim otoczeniu — sedan i Sports Tourer świetnie radziły sobie w mieście, a Country Tourer pokazała, na co ją stać na zaśnieżonych alpejskich drogach. Zachwyceni klienci złożyli już około 90 000 zamówień na Insignię.
Dzięki tym atutom najnowsza Insignia kontynuuje tradycje największych flagowych modeli Opla, z których jeden obchodził w tym roku ważny jubileusz. 80 lat temu fabrykę w Rüsselsheim opuścił pierwszy Opel Admiral. Inspirowany stylem art déco, a jednocześnie bardzo funkcjonalny i jak na owe czasy atrakcyjny cenowo Admiral błyskawicznie został liderem rynku w swoim segmencie.
Codzienna funkcjonalność i praktyczność w przystępnej cenie do dziś pozostały dwiema ważnymi cechami wyróżniającymi każdy model Opla. Dotyczy to oczywiście także vanów Vivaro Kombi Elegance, Vivaro Tourer i Vivaro Life wprowadzonych na rynek jesienią. Cała trójka oferuje szereg eleganckich i funkcjonalnych opcji, dzięki którym Vivaro jest idealnym towarzyszem w biznesie i rekreacji.
Ostatnie, ale równie ważne nowości to sportowy Opel Insignia GSi oraz rzucający wyzwanie w błyskawicznie rozwijającym się segmencie SUV‑ów Opel Grandland X. Obydwa modele debiutowały na Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie. Insignia GSi to sportowa maszyna w pełnym tego słowa znaczeniu — bezkompromisowa, precyzyjna i oszczędna. Znakomite silniki, skrócone sprężyny zawieszenia obniżające samochód o 10 mm oraz dynamiczna stylizacja wnętrza i nadwozia obiecują maksymalną przyjemność z jazdy. Łatwo zgadnąć gdzie dopracowano parametry i ustawienia samochodu — oczywiście na najtrudniejszym torze wyścigowym świata, czyli na słynnej Północnej Pętli Nürburgring.
Duże zainteresowanie we Frankfurcie wzbudził też Opel Grandland X, wyróżniający się atrakcyjną, uterenowioną stylistyką. Jest on trzecim przedstawicielem rodziny X w ofercie Opla, do której należą także Crossland X i Mokka X. Stylowy i mocny, dynamiczny i technicznie zaawansowany Grandland X jest drugim modelem zaprojektowanym we współpracy z Groupe PSA i sprawia, że codzienna jazda znów może dostarczać emocji. Dziennikarze mogli się o tym przekonać podczas premierowej prezentacji nad Menem, natomiast klienci salonów sprzedaży musieli poczekać na Grandlanda X do końca października. Niemiecka precyzja i charakterystyczne wzornictwo Opla także tym razem okazały się niezawodnym sposobem na zdobycie klientów, którzy w całej Europie złożyli już prawie 50 000 zamówień. Kompaktowy SUV imponuje nie tylko typowymi cechami Opla — będzie on również pierwszym samochodem tej marki dostępnym jako hybryda z funkcją ładowania z zewnętrznego źródła prądu. „To kolejny ważny przykład możliwości, które stwarza nam przynależność do Groupe PSA. Będziemy konsekwentnie podążać tą drogą” — powiedział Michael Lohscheller, dyrektor generalny firmy Opel, na Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie.
Elektryzująca przyszłość
Opel zasygnalizował już zamiar wkroczenia na ścieżkę zrównoważonego rozwoju, prezentując w tym roku model Ampera‑e[1]. Nie bez powodu ten rewolucyjny samochód elektryczny o niezrównanym zasięgu w swoim segmencie dołączył do elitarnej grupy zdobywców „Złotej Kierownicy” z Rüsselsheim. To jednak dopiero początek. Do 2024 roku wszystkie samochody osobowe marki Opel w Europie będą oferowane w odmianie elektrycznej — z zasilaniem akumulatorowym lub jako hybryda z możliwością ładowania z zewnętrznego źródła — uzupełniając wersje z oszczędnymi silnikami spalinowymi. Do 2020 roku Opel będzie miał w swojej ofercie cztery zelektryfikowane modele, w tym Grandlanda X PHEV oraz akumulatorową wersję Corsy następnej generacji. Kontynuacją ofensywy modelowej będzie nowy Opel Combo, który pojawi się na rynku już za kilka miesięcy.
[1] Model Ampera-e nie jest obecnie oferowany na polskim rynku.