Opel osiąga najlepsze wyniki sprzedaży w Europie od 2011 roku: ponad 1,1 mln sprzedanych samochodów
Opel (wraz z marką Vauxhall w Wielkiej Brytanii) osiągnął najlepsze wyniki sprzedaży od 4 lat, mimo strategicznego wycofania się z rynku rosyjskiego. Według wstępnych danych w 2015 roku firma dostarczyła klientom ponad 1,1 miliona pojazdów, czyli o ponad 35 000 egzemplarzy więcej niż w 2014 roku. Wzrost wyniósł zatem 3,3 proc. i był nieco wyższy od analogicznego wskaźnika dla całego rynku europejskiego. Udział Opla w europejskim rynku pojazdów wzrósł już trzeci rok z rzędu, do około 5,8 proc. Marka odnotowała także najlepsze wyniki sprzedaży i najwyższy udział w rynku od 2011 roku.
„2015 był najlepszym rokiem dla firmy Opel od 2011 roku dzięki naszej ofensywie produktowej. Sprzedaliśmy więcej pojazdów i zwiększyliśmy udział w rynku. Sądzimy, że w 2016 roku uda nam się kontynuować te sukcesy” — powiedział Peter Christian Küspert, wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej Grupy Opel. „Powodów do takiego optymizmu dostarcza nam między innymi nowy Opel Astra. Mimo że na większości europejskich rynków model ten pojawił się u dealerów dopiero w listopadzie, klienci złożyli na niego już ponad 80 000 zamówień. Wiele spodziewamy się także po wersji Sports Tourer, której produkcja rozpocznie się wiosną 2016 roku”.
W ubiegłym roku producent z Rüsselsheim odnotował wzrost wielkości sprzedaży na 20 rynkach, w tym w Niemczech, Wielkiej Brytanii (pod marką Vauxhall), we Francji, we Włoszech i w Hiszpanii. Firma zwiększyła udziały w 10 rynkach europejskich. W Polsce Opel sprzedał ponad 30 000 aut. Jest to najlepszy wynik od 11 lat, czyli od 2004 roku. Marka zwiększyła zarówno ilość sprzedanych samochodów, jak i udział w polskim rynku.
Wśród modeli osobowych najlepsze wyniki, w porównaniu z poprzednim rokiem, osiągnęła Mokka — liczba sprzedanych egzemplarzy wzrosła o 16 proc. W przypadku Corsy wzrost liczby rejestracji wyniósł 6 proc.
Na uwagę zasługuje także fakt, że w 2015 roku Opel i Vauxhall sprzedały łącznie ponad 100 000 pojazdów użytkowych, co stanowi wzrost o 24 proc. w porównaniu z 2014 rokiem, przy 9?procentowej dynamice wzrostu całego rynku. Obydwie marki osiągnęły także najlepsze wyniki pod względem sprzedaży i udziału w tym segmencie rynku od 2008 roku. Zwiększenie liczby sprzedawanych pojazdów odnotowano w przypadku wszystkich trzech linii modelowych lekkich użytkowych Opli: sprzedaż Vivaro wzrosła o 38 proc., Movano — o 27 proc., a Combo — o 12 proc.