Opel już w maju osiągnął większy wzrost sprzedaży niż w całym 2015 roku
Ciąg dalszy sukcesów firmy Opel w Europie: w maju sprzedaż wzrosła o około 12 procent, do ponad 102 600 samochodów łącznie. Ogólny wzrost liczby pojazdów sprzedanych przez firmę Opel w Europie w ciągu pierwszych pięciu miesięcy bieżącego roku wynosi obecnie prawie 38 500 egzemplarzy (ponad 8 procent). Przyrost liczby sprzedanych samochodów produkowanych przez tę firmę przekroczył zatem ogólny wzrost z 2015 r. już po pięciu miesiącach.
Zarówno w maju, jak i od początku bieżącego roku, firma Opel odnotowała szybsze tempo wzrostu niż cały europejski rynek pojazdów. W okresie od stycznia do maja wzrost dla całego rynku wyniósł 6,8 procent. Od początku roku udział Opla w rynku zwiększył się o około 0,1 punktu procentowego, do 5,9 procent.
W ciągu pierwszych pięciu miesięcy Opel odnotował wzrost liczby rejestracji na 18 rynkach europejskich. Marka ze znakiem „błyskawicy” zwiększyła swój udział rynkowy w 15 krajach europejskich.
„Silny wzrost jest efektem nowego, atrakcyjnego portfolio modeli. Nowa Astra jest jednym z fundamentów naszego sukcesu. Otrzymaliśmy na nią już ponad 200 000 zamówień z całej Europy. Od kilku dni można składać zamówienia na nową Mokkę X, która będzie kontynuować sukcesy cieszącej się olbrzymim powodzeniem Mokki. Konsekwentnie realizujemy nasze plany” — powiedział Peter Christian Küspert, wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej.
Europejski „Samochód Roku 2016”, nowy Opel Astra, ponownie stał się głównym motorem napędzającym ten wzrost. Od początku roku sprzedano ponad 113 500 sztuk Astry, czyli o około 22 procent więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Wpływające na bieżąco zamówienia świadczą o pozytywnym odbiorze całej oferty firmy Opel. Liczba zamówień na model Corsa przekroczyła 500 000 w całej Europie. Klienci zamówili także ponad 200 000 egzemplarzy stylowego modelu ADAM oraz 580 000 egzemplarzy odnoszącego sukcesy kompaktowego SUVa Mokka.
W maju sprzedaż Opla na polskim rynku wyniosła 3 215* samochodów osobowych i dostawczych do 3,5t, co daje 31,8% wzrostu w porównaniu do tego samego miesiąca rok wcześniej – 2 440 sztuk. Tak dobry wynik dał Oplowi trzecie miejsce wśród najbardziej popularnych marek na polskim rynku. Był to dla Opla najlepszy maj od 16 lat, czyli od 2000 roku. Łączna sprzedaż Opla w tym roku wyniosła 15 458 samochodów, czyli o 13,3% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku, zakończonym wynikiem na poziomie 13 646 sztuk. Ponadto, samochody osobowe marki Opel były drugi miesiąc z rzędu najchętniej wybieranymi nowymi autami przez klientów indywidualnych.
* Dane dotyczące rynku polskiego wg PZPM na podstawie CEP