Odświeżona gama modelowa napędza sukces sprzedażowy Hyundaia w Europie
Hyundai odnotował rekordową sprzedaż swoich samochodów na rynku europejskim w 2015 roku według danych opublikowanych przez ACEA (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów). Firma osiągnęła 10,9% wzrost w stosunku ubiegłorocznego wyniku i zapewniła sobie 3,3% udział w rynku.
Także w Polsce marka odnotowała w minionym roku 3,4% wzrost sprzedając w sumie 16 225 samochodów. Jest to wynik który zagwarantował Hyundaiowi 4% udział w rynku .
W 2015 r. gama modelowa została w 80% odświeżona - łącznie z popularnymi modelami i30 oraz i40, co spowodowało umocnienie się popytu na samochody Hyundaia.
Całkowicie nowy Tucson w znacznej mierze przyczynił się do wzrostu sprzedaży w ostatnim kwartale, podczas gdy nowe modele: i20 Coupe oraz i30 Turbo wzbudziły zainteresowanie nowych Klientów marki.
Również prognozy na rok 2016 są bardzo obiecujące w związku z wprowadzeniem kolejnych nowości i kontynuacją sprzedaży odświeżonych modeli.
Przewiduje się, że wiodącą pozycję sprzedażową utrzyma Tucson, na którego w przeciągu pierwszych czterech miesięcy od uruchomienia produkcji zebrano aż 85 000 zamówień.
W segmencie B pojawi się i20 Active - będzie to nawiązująca do modeli terenowych wersja nowego Hyundaia i20. Wraz z Hyundaiem i20 Active zadebiutuje również nowa, benzynowa jednostka silnikowa 1.0l T-GDI o mocy 100 KM.
Hyundai wzmocni swoją ofertę także w całkowicie nowych segmentach – już w połowie roku pojawi się Hyundai IONIQ będący pierwszym, zasilanym alternatywnie modelem, w którym to samo nadwozie dostępne jest z trzema różnymi jednostkami napędowymi do wyboru: hybrydową, hybrydową plug-in i elektryczną.
Natomiast w drugim kwartale, na polskim rynku zadebiutuje całkowicie nowy model Hyundai Elantra, który po raz pierwszy zostanie zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Poznaniu.