Nowy VW Caddy
Volkswagen Samochody Użytkowe zaprezentuje po raz pierwszy na targach motoryzacyjnych RAI w Amsterdamie (16-25 października 2003) nowy model Caddy. Jego produkcja w wersji furgon i kombi z dwoma silnikami benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi rozpocznie się wiosną 2004 roku.
<strong>Volkswagen Samochody Użytkowe zaprezentuje po raz pierwszy na targach motoryzacyjnych RAI w Amsterdamie (16-25 października 2003) nowy model Caddy. Jego produkcja w wersji furgon i kombi z dwoma silnikami benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi rozpocznie się wiosną 2004 roku. </strong>
Nowy Caddy, zaliczany do miejskich samochodów dostawczych, produkowany będzie w zakładach w Poznaniu. Jest to pierwszy model należący do samochodów użytkowych, w którym w pełni wykorzystano efekt produkcji wielkoseryjnej prowadzonej przez koncern VW. Dzięki zastosowaniu modułów z Golfa 5 oraz Tourana możliwe było uzyskanie ponad 50-cio procentowego udziału zunifikowanych części. Przednia część pojazdu, wzorowana na Touaranie, została dostosowana do specyficznych wymagań pojazdu użytkowego. Nadwozie i wnętrze opracowano specjalnie dla Caddy.
Nowy Caddy, podobnie jak jego poprzednik, będzie dostępny w wersji furgon i kombi. Jego wymiary zwiększyły się - długość: 4 405 mm, szerokość: 1 802 mm, wysokość: 1 833 mm, rozstaw osi: 2 682 mm. Wartością nie mającą sobie równych w tej klasie pojazdów jest ładowność - 750 kg.
Objętość przestrzeni ładunkowej nowego Caddy - 3,2 m3, wzrosła o 300 litrów w stosunku do poprzednika. Łatwy dostęp do przestrzeni ładunkowej zapewniają tylne drzwi skrzydełkowe lub klapa tylna. Montowane seryjnie po prawej stronie samochodu rozsuwane drzwi umożliwiają załadunek towaru z boku pojazdu. Na zamówienie nowy Caddy dostępny jest z drugimi drzwiami bocznymi. Oferowane są także wersje bez drzwi bocznych.
Szerokość przestrzeni ładunkowej między nadkolami wynosi 1 172 mm, a jej długość - 1 781 mm. Płaska podłoga pozwala na załadunek europalety.
Nowy Caddy Kombi jest pierwszym pojazdem w segmencie miejskich samochodów dostawczych zaprojektowanym w wersji siedmioosobowej. Drugi rząd siedzeń jest seryjnie dzielony w sto»sunku 1/3 do 2/3 i składany.
Pozwala to na uzyskanie przestrzeni bagażowej o pojemności 2 305 litrów. Na życzenie montowany jest trzeci rząd siedzeń z miejscami dla 2 osób.
Nowy Caddy Kombi posiada bogate wyposażenie zapewniające wysoki poziom bezpieczeństwa. Obejmuje ono: trójpunktowe pasy bezpieczeństwa przy wszystkich miejscach siedzących, poduszkę powietrzną dla kierowcy i pasażera, ABS z asystentem hamowania oraz ASR. Jako opcja dostępne są także boczne poduszki powietrzne. ESP montowane jest na życzenie w modelach z silnikiem benzynowym 1,6 lub wysokoprężnym 1,9 TDI. Układ hamulcowy dostosowany został do różnych, uzależnionych od stopnia załadunku, warunków.
W nowym Caddy montowane będą cztery jednostki napędowe. W momencie wprowadzenia na rynek w ofercie znajdzie się silnik benzynowy 1,4 I o mocy 55 kW / 75 KM oraz silnik wysokoprężny 2,0 I SDI z pompowtryskiwaczami, o mocy 51 kW / 70 KM. Wkrótce potem pojawią się dwa mocniejsze silniki: benzynowy o pojemności 1,6 litra i mocy 75 kW / 102 KM oraz wysokoprężny 1,9 I TD z pompowtryskiwaczami, o mocy 77 kW / 104 KM.
Dane o wyposażeniu dotyczą rynku niemieckiego
<strong>Źródło: Kulczyk Tradex</strong>