Nowy szef Marketingu firmy SEAT
Christian Stein – ur. w 1970 r. w Neuilly (Francja) – otrzymał nominację na szefa Działu Marketingu w firmie SEAT. Stanowisko, które obejmie z dniem 1 kwietnia podlega bezpośrednio Paulowi Sevinowi, dyrektorowi Działu Sprzedaży i Marketingu.
Stein uzyskał dyplom w dziedzinie ekonomii i nauk społecznych oraz tytuł MBA w École de Commerce et Management – EM Lyon Business School w Lyonie (Francja).
Do SEAT-a Stein przechodzi z koncernu PSA, z którym był związany od początku swojej kariery zawodowej. Po rozpoczęciu pracy w 1991 roku u francuskiego producenta samochodów zajmował on różne stanowiska związane ze sprzedażą i marketingiem. Od 2008 roku kierował Działem Marketingu Peugeota w Wielkiej Brytanii, a wcześniej przez cztery lata zajmował podobne stanowisko w Belgii i Luksemburgu.
Christian Stein zna kilka języków (francuski, angielski, holenderski, niemiecki i hiszpański), jest żonaty i ma troje dzieci.
Stein rozpoczyna pracę w firmie SEAT w czasie, kiedy hiszpański producent dokonuje silnej ekspansji. W 2010 roku SEAT po 31 latach odzyskał pozycję lidera na rodzimym rynku, a obecnie firma realizuje proces transformacji opartej na rozwoju poprzez wprowadzanie nowych produktów oraz umacnianie pozycji marki na jej głównym rynku, czyli w Europie Zachodniej. SEAT, który w 2010 roku sprzedał prawie 340 000 pojazdów eksportuje około 75% produkcji do 72 krajów.