Nowy stylowy Ford Focus C-MAX debiutuje na Salonie Genewskim 2003
W jubileuszowym roku, w którym Ford Motor Company obchodzi stulecie swego istnienia, marcowy 73 Salon International de l’Automobile 2003 w Genewie będzie stanowił odpowiednią oprawę dla światowej premiery całkowicie nowego modelu będącego cennym uzupełnieniem rodziny Forda Focus.
<strong>
W jubileuszowym roku, w którym Ford Motor Company obchodzi stulecie swego istnienia, marcowy 73 Salon International de l’Automobile 2003 w Genewie będzie stanowił odpowiednią oprawę dla światowej premiery całkowicie nowego modelu będącego cennym uzupełnieniem rodziny Forda Focus.
</strong>
Zupełnie nowy Ford Focus C-MAX jest pierwszym samochodem w klasie średniej wielkości minivanów, który dynamiką i własnościami jezdnymi dorównuje Fordowi Focus. Dzieje się tak ponieważ samochód ten jest Fordem Focus. C-Max jest najnowszą propozycją z serii nowych modeli, dzięki którym europejska gama samochodów Ford całkowicie zmienia swoje oblicze. Średni wiek rynkowy aktualnie oferowanych modeli Forda wynosi poniżej trzech lat, co dobitnie podkreśla wagę słów wypowiedzianych w 2000 roku przez Martina Leacha, Prezesa i Dyrektora Generalnego Ford of Europe, który obiecywał, że Ford w ciągu 5 lat wprowadzi na rynek aż 45 nowości.
Już podczas salonu samochodowego w Paryżu w 2002 roku, podczas którego pokazano studium średniej klasy samochodu o nadwoziu zbliżonym do minivana, Ford wyraźnie zasygnalizował zamiar wprowadzenia na rynek nowoczesnego wielofunkcyjnego samochodu rodzinnego opartego na Fordzie Focus. Przychylne reakcje opinii publicznej przekonały zarząd Forda, że nazwa C-MAX najlepiej oddaje walory nowego samochodu i że powinna zostać zachowana dla modelu, który wejdzie do seryjnej produkcji.
- Fakt, iż właśnie salon w Genewie wybraliśmy na miejsce premiery nowego Forda Focus C-MAX jest bardzo znaczący - mówi Martin Leach. – To niezwykle ważny krok w umacnianiu sukcesu rynkowego, który osiągnęliśmy dzięki Fordowi Focus od chwili jego premiery podczas Salonu Genewskiego w 1998 roku. Wraz z modelem C-MAX tworzymy fundament dalszego rozwoju rodziny Focus. Poszerzamy jednocześnie jej walory, przez co pozostanie ona atrakcyjną propozycją dla naszych klientów jeszcze przez wiele lat – dodaje M. Leach
Ford Focus C-MAX posiada wszystkie dobrze znane atuty Forda Focus. Litera "C" w nazwie modelu nie tylko odnosi się do segmentu rynkowego, w którym będzie oferowany nowy model, ale także nawiązuje do trzech kluczowych atutów nowego modelu, którymi niezaprzeczalnie są komfort, pewność i posłuszeństwo kierowcy (w jęz. ang. Comfort, Confidence, Control). Z kolei "MAX" nawiązuje do dążenia Forda, aby w każdej z tych dziedzin kierowcy i pasażerom dać maksimum korzyści.
Nowy model stanowi poważne wzmocnienie rodziny Forda Focus. Łączy bowiem w sobie przestronność i liczne możliwości kształtowania wnętrza oraz komfort jazdy i użytkowania z jednej strony, z dobrze znanymi zaletami układu jezdnego oraz najnowocześniejszymi rozwiązaniami w dziedzinie układu napędowego, z drugiej. Wszystkie te atuty zdążyły już stać się znakiem rozpoznawczym nowych modeli Forda.
- Ford Focus C-MAX przede wszystkim udowadnia, że wybierając samochód rodzinny wcale nie trzeba rezygnować z przyjemności prowadzenia – wyjaśnia Derrick Kuzak, odpowiedzialny w Ford of Europe za prace rozwojowe dotyczące nowych modeli.
– Nabywcy Forda Focus zawsze niezwykle cenili sobie nieprzeciętne własności układu jezdnego, które wyróżniają kompaktowego Forda na tle innych modeli. Nowy Ford C-MAX wykorzystuje te i inne atuty Forda Focus, będąc zarazem uniwersalnym, nowoczesnym samochodem rodzinnym, niezawodnym, bezpiecznym i dającym mnóstwo przyjemności użytkownikom – dodaje D. Kuzak.
Jednym z założeń konstruktorów Forda Focus C-MAX było uzyskanie maksimum miejsca dla kierowcy, który siedzi teraz znacznie wyżej, a także możliwości wygodnego przewozu pięciu osób wraz z bagażem, przy zachowaniu typowych dla Forda Focus komfortu podróżowania, precyzji prowadzenia, dobrego trzymania się drogi i skuteczności hamulców.
- Uważamy, że układ z pięcioma miejscami, dający możliwość zmiany konfiguracji tylnych foteli, gdy z tyłu jadą tylko dwie dorosłe osoby, znacznie bardziej odpowiada potrzebom naszych potencjalnych klientów, którzy rzadko mają potrzebę jazdy aż w siedem osób – wyjaśnia dalej Derrick Kuzak. - Najważniejsze jest jednak to, że nie musieliśmy iść na kompromis w aspektach, które dla naszych klientów są najistotniejsze, tzn. stylowego i ergonomicznego wzornictwa oraz własności jezdnych, typowych dla samochodu osobowego – dodaje D. Kuzak.
Ford Focus C-MAX stanowi zwieńczenie jednej z najbardziej rozbudowanych rodzin samochodów osobowych, odpowiadających zróżnicowanym wymaganiom użytkowników, począwszy od niedużego Forda Fusion aż po 7-miejscowego Forda Galaxy, Forda Tourneo Connect będącego zarazem samochodem osobowym jak i dostawczym, czy też Forda Tourneo, mogącego przewozić do dziewięciu osób.
Ford Focus stale zyskuje pod względem atrakcyjności, mnogości dostępnych wersji, a także dobrej opinii wśród użytkowników. Wraz z wprowadzeniem na rynek nowego Forda C-MAX, rodzina Forda Focus obejmuje obecnie 3- i 5-drzwiowe wersje hatchback, 4-drzwiową limuzynę, 5-drzwiowe kombi, dwa modele o obliczu czysto sportowym i teraz nowy uniwersalny samochód rodzinny o atrybutach tradycyjnie spotykanych dotąd tylko w minivanach.
Ford Focus C-MAX wejdzie do sprzedaży pod koniec 2003 roku i będzie oferowany do wyboru z dwoma nowymi silnikami wysokoprężnymi z turbodoładowaniem i nową 6-stopniową skrzynią biegów lub z nowym silnikiem benzynowym Duratec HE. Wraz z premierą modelu C-MAX Ford wprowadzi także do seryjnej produkcji liczne nowe rozwiązania, w tym opracowany wspólnie z grupą PSA Peugeot-Citroën nowy układ filtracji zanieczyszczeń stałych dla silników dieslowskich.
<strong>Źródło: Ford Polska</strong>