Nowy rekord sprzedaży Audi
. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2002 roku najwyższy od 20 lat udział w rynku niemieckim . dalszy wzrost w Europie, Ameryce Północnej, Japonii i Chinach
<strong>
. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2002 roku najwyższy od 20 lat udział w rynku niemieckim
. dalszy wzrost w Europie, Ameryce Północnej, Japonii i Chinach
</strong>
Marka spod znaku czterech kółek w czasie pierwszych dziewięciu miesięcy 2002 roku ponownie wzmocniła swoją pozycję rynkową. "Audi na najważniejszych rynkach ma się lepiej niż ogólny trend" podkreśla Dr Martin Winterkorn, prezes zarządu Audi AG.
W tym okresie koncern sprzedał klientom na całym świecie 564.805 pojazdów, co oznacza wzrost o 3,6 % w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.
Na terenie Niemiec nabywców znalazły 183.582 pojazdy tej marki, czyli o 2,3 % mniej niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Jest to jednak wynik lepszy od ogólnego trendu, gdyż cały rynek motoryzacyjny w Niemczech skurczył się w tym czasie aż o 3 %. Jednocześnie, z wynikiem 7,4 %, koncern uzyskał największy udział w rynku niemieckim od ponad 20 lat (w roku ubiegłym - 7,2 %).
Na rynku europejskim (bez Niemiec) sprzedaż wzrosła o 7,4% - na drogi wyjechało 247.931 nowych Audi. Największym w Europie rynkiem eksportowym Audi nadal pozostaje Wielka Brytania (53.765 sprzedanych samochodów - wzrost o 23,6 %), za nią uplasowały się Włochy, Hiszpania i Francja. Udział Audi w zachodnioeuropejskim rynku wzrósł z 3,5 do 3,8 % - jest to najwyższa wartość, jaką Audi kiedykolwiek osiągnęło.
Stany Zjednoczone, największy zagraniczny odbiorca koncernu Audi, z ilością 63.658 sprzedanych aut kontynuuje rekordowe wyniki ubiegłoroczne.
W całym regionie Ameryki Północnej (Stany Zjednoczone, Kanada i Meksyk) do końca roku ilość samochodów dostarczonych klientom powinna po raz pierwszy przekroczyć poziom 100.000 sztuk.
Także w Japonii w dalszym ciągu obserwujemy korzystną koniunkturę dla Audi - klienci japońscy odebrali w okresie od stycznia do września 2002 8.395 samochodów tej marki - czyli o 50 % więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego.
Na pozostałych rynkach również zaobserwowano wzrost sprzedaży - aż o 6,7 %, co oznacza 61.239 dostarczonych klientom samochodów. Największy wkład w ten sukces miały Chiny z 27.890 sprzedanymi autami (wzrost o 14,1 %). Audi dalej umacnia tu swoją pozycję lidera rynku w segmencie premium.
"Pomimo słabości rynku motoryzacyjnego na świecie, zakładamy, że rok 2002 powinien zakończyć się dla Audi ponownym osiągnięciem rekordowego poziomu sprzedaży z roku ubiegłego, co jeszcze bardziej umocni naszą pozycję rynkową´ powiedział prezes zarządu AUDI AG Dr. Martin Winterkorn.
Wpływ na tak dobre wyniki będą miały z pewnością nowe silniki FSI wprowadzone w modelach Audi A2 i A4, topowy model sportowy Audi RS6 oraz nowe Audi A8, które wchodzi do sprzedaży pod koniec roku.
Pierwsze dziewięć miesięcy na polskim rynku było również bardzo´ pomyślne dla Audi. W tym czasie sprzedano 2002 samochody tej marki, co oznacza wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o 48%.
<strong>Źródło: Kulczyk Tradex</strong>