Nowy Nissan 350Z już w sprzedaży w USA
Na rynku północnoamerykańskim w lipcu zadebiutował najnowszy sportowy model 350 Z – dwudrzwiowe i dwuosobowe sportowe coupe. Po raz pierwszy nowy samochód został zaprezentowany podczas dorocznego Auto Show w Detroit w roku 1999. Samochód kontynuuje tradycje słynnego modelu Z – samochodu sportowego, który debiutował i święcił handlowe triumfy od początku lat 70. Przez 30 lat sprzedano za Oceanem ponad milion tych aut.
Na rynku północnoamerykańskim w lipcu zadebiutował najnowszy sportowy model 350 Z – dwudrzwiowe i dwuosobowe sportowe coupe. Po raz pierwszy nowy samochód został zaprezentowany podczas dorocznego Auto Show w Detroit w roku 1999. Samochód kontynuuje tradycje słynnego modelu Z – samochodu sportowego, który debiutował i święcił handlowe triumfy od początku lat 70. Przez 30 lat sprzedano za Oceanem ponad milion tych aut.
Nowy samochód napędzany jest 3,5-litrowym, 287-konnym, 24-zaworowym silnikiem DOHC V-6 z (CVTCS ze zmiennymi fazami rozrządu – Continously Variable Valve Timing Control System). Silnik Nissana 350 Z z serii VQ został nagrodzony w plebiscycie Ward’s Auto World Magazine jako jedna z 10 najlepszych jednostek napędowych ma świecie. Może on współpracować on z 6-biegową skrzynią ręczną lub 5-biegową automatyczną, z możliwością ich ręcznej zmiany (z elektronicznym sterowaniem). W 350 Z nie ma mechanicznych połączeń pomiędzy pedałem gazu i silnikiem – w aucie zastosowano nowatorską technologię “drive-by-wire”, a więc przesyłanie informacji wyłącznie za pomocą przetworzonych sygnałów elektronicznych.
Silnik jest bardzo lekki. To zasługa użycia nietypowych materiałów – aluminium z którego wykonano blok silnika i włókna węglowego zastosowanego w wale (po raz pierwszy w aucie Nissana).
Auto ma niezależne zawieszenie typu multi-link, z wieloma elementami wykonanymi z aluminium i stabilizatorami z przodu i z tyłu. Auto może być wyposażone w VDC – Vehicle Dynamic Control (system stabilizujący w czasie jazdy) i TCS, czyli traction control. Hamulce sa tarczowe, wentylowane we wszystkich kołach, z 4-drożnym ABS i EBD. Podczas prób wykazano, że 350 Z hamuje na krótszym dystansie niż BMW M Roadster, Porsche Boxster S czy Chevrolet Corvette. W standardzie 350 Z otrzymuje również 17-calowe koła z obręczami z lekkich stopów, ksenonowe reflektory (we wszystkich wersjach z wyjątkiem najtańszej, tzw. bazowej), sprzęt audio (w droższych wersjach firmy Bose), w opcji można do 350 Z zamówić system nawigacyjny.
Najtańszy 350 Z (wersja 6MT) kosztuje na rynku amerykańskim 26269 USD, najdroższa odmiana “Track Model” (na wyposażeniu jest m.in skórzana tapicerka, sprzęt audio Bose, elektrycznie regulowane fotele, podgrzewane siedzenia, monitor ciśnienia w oponach) – 34079 dolarów.
<strong>Źródło: Nissan Poland</strong>