Nowy, niewielki silnik wysokoprężny Hondy
Nowy diesel 1,6 litra i-DTEC to pierwsza w Europie jednostka napędowa z opracowanej przez Hondę serii „Earth Dreams Technology”. Silnik o mocy maksymalnej 120 KM i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm (przy 2000 obr./min.) trafi pod maskę modelu Civic na początku 2013 roku. Jednostka emituje zaledwie 94 gramy CO2 na kilometr oferując niski poziom spalania i ponadprzeciętne osiągi.
„Głównym założeniem filozofii Earth Dreams Technology jest uzyskanie dobrych parametrów ekologicznych przy zachowaniu dynamicznych osiągów, z których słynie Honda,” powiedział Suehiro Hasshi, lider projektu wszystkich europejskich wersji Hondy Civic, łącznie z odmianą 1,6 l i-DTEC. „Ważne jest też, aby nasze samochody dawały kierowcom dużą radość z jazdy.”
„Zbudowaliśmy nowy silnik od podstaw,” dodaje Tetsuya Miyake, lider projektu silnika 1,6 l i-DTEC. „Nie przyjęliśmy żadnych punktów odniesienia, ponieważ wszystkie standardy były dla nas niewystarczające. Dążyliśmy do stworzenia własnych wzorców, którymi będzie musiała kierować się konkurencja.”
„Opracowanie tego silnika wiązało się z zastosowaniem inteligentnych i ekologicznych technologii,” powiedział Suehiro Hasshi. „Skupiliśmy się na usprawnieniu wielu pojedynczych aspektów, które w połączeniu dały zamierzony efekt. To właśnie istota i piękno filozofii Earth Dreams Technology.”
Silnik 1,6 litra i-DTEC został zaprojektowany specjalnie na potrzeby rynku europejskiego, aby sprostać rosnącym potrzebom klientów szukających „czystych” jednostek wysokoprężnych. Nowy diesel - produkowany w brytyjskiej fabryce Hondy w Swindon (HUM), wyłącznie z przeznaczeniem na rynki Starego Kontynentu - będzie ważnym ogniwem europejskiej strategii sprzedaży Hondy. Dlatego firma uruchomiła w HUM dedykowaną linię produkcyjną, na której można wytworzyć do 500 sztuk jednostek dziennie. Oznacza to, iż w cyklu dwuzmianowym, co 138 sekund powstaje jeden gotowy silnik. Nowa linia będzie wykorzystywana zarówno do produkcji jednostki 1,6 l i-DTEC, jak i silnika 2,2 l i-DTEC.
W roku 2013 jednostka 1,6 litra i-DTEC uzupełni również gamę modelową nowej Hondy CR-V (produkowanej w HUM), natomiast w przyszłości filozofia „Earth Dreams Technology” będzie stanowiła podstawę konstrukcji wszystkich silników Hondy.