Nowy Mercedes Actros "made in Worth"
30 września w Worth, gdzie mieści się obecnie największa fabryka ciężarówek Mercedes-Benz, rozpoczęła się seryjna produkcja nowego Actrosa. Za kierownicą pierwszego egzemplarza zasiadł szef Daimlera, dr Dieter Zetsche.
- Nowy Actros to rezultat ponad 10 lat ciężkiej pracy, 20 milionów kilometrów jazd testowych i 2 miliardów euro, zainwestowanych w rozwój i technologię produkcji. W stosunku do poprzednika, zużycie paliwa modelu spadło o 6-7 proc. w przypadku wersji spełniającej normę emisji spalin Euro V i o 3-4 proc. w przypadku wersji Euro VI, dostępnej już od pierwszego dnia sprzedaży.
Ponieważ rozpoczęcie produkcji na podobną skalę zdarza się w branży pojazdów użytkowych raz na 15 lat, fabryka w Wörth i jej pracownicy przygotowywali się na narodziny nowego Actrosa od wielu miesięcy.
- Wraz z Daimler Trucks chcemy rosnąć szybciej niż rynek i sprzedawać w 2013 roku ponad pół miliona ciężarówek - powiedział w Wörth szef Daimlera i Mercedes-Benz Cars, dr Dieter Zetsche. - Nowy Actros to najlepsza ciężarówka, jaką kiedykolwiek zaprojektowaliśmy. To najważniejszy samochód ciężarowy tej dekady.
Elastyczność zakładów Mercedes-Benz w Wörth
Każda ciężarówka, która opuszcza bramy fabryki w Wörth, powstaje zgodnie z indywidualnymi życzeniami klienta. Na wspólnej linii produkcyjnej spotykają się tu aż trzy modele Mercedes-Benz: Actros, Axor i Atego. Właśnie dołącza do nich nowy Actrosa. Tak różnorodna oferta sprawia, że w przez okrągły rok żaden z egzemplarzy nie występuje w identycznej specyfikacji.
Najwyższa jakość w procesie produkcji
Mercedes-Benz zainwestował w rozwój nowej ciężarówki i przygotowanie zakładów w Wörth do jej produkcji ponad 2 miliardy euro. Na terenie fabryki powstał zautomatyzowany magazyn drobnych części. Stanowi on bazę dla nowej koncepcji logistycznej. Firma powołała również Centrum Badań i Rozwoju oraz zbudowała tor testowy dla ciężarówek nowej generacji, a intensywny program szkoleń pozwolił pracownikom zakładów na zapoznanie się z tajnikami produkcji nowego modelu.
- Nasza fabryka wciąż będzie domem dla nowego Actrosa - mówi Yaris Pürsün, szef zakładów Mercedes-Benz w Wörth. - Jesteśmy świetnie przygotowani na uruchomienie jego produkcji. Jakość "made in Wörth" oznacza dla nas wzorową jakość każdego egzemplarza, zgodnie z hasłem "Trucks you can trust".
Fabryka Mercedes-Benz w Wörth zatrudnia około 12 tys. pracowników. Od 1996 roku jej bramy opuściło ponad 700 tysięcy Actrosów. Dziś to najpopularniejsza ciężarówka firmy obok modeli Atego i Axor - przypada na nią 2/3 rocznej produkcji zakładu.