Nowy Fiat Panda w zabawnej kreskówce i na nowej stronie internetowej
Zaprezentowana w grudniu międzynarodowej prasie w Kampanii, nowa Panda już za kilka tygodni będzie dostępna w sieci dealerskiej Fiata, a już dziś wydarzeniu towarzyszy prezentacja nowej strony internetowej fiatpanda.it i emisja w sieci zwiastuna kreskówki "Panda. Spróbuj ją złapać". Film obejrzeć można pod adresem http://www.youtube.com/fiatontheweb.
Nowa Panda dostępna będzie (początkowo na rynku włoskim) w trzech wersjach wyposażenia (Pop, Easy oraz Lounge), w 10 kolorach nadwozia, 9 wzorach wystroju wnętrza, 2 rodzajach kołpaków i 2 rodzajach obręczy z lekkich stopów o średnicy 14 i 15 cali. Bardzo interesująca jest także gama silników dla tego modelu, wszystkie o świetnych osiągach oraz rekordowo niskich poziomach spalania i emisji spalin. Wśród nich silnik 0.9 TwinAir Turbo o mocy 85 KM z seryjnym systemem Start&Stop, który otrzymał nagrodę "International Engine of the Year 2011". Gamę dopełnia turbodiesel 1.3 Multijet II o mocy 75 KM z seryjnie montowanym systemem Start&Stop oraz odnowiony benzynowy silnik 1.2 Fire o mocy 69 KM.
Nowa Panda to efekt konsekwentnej ewolucji projektu, który od 31 lat swej historii jest powszechnie lubiany, wszechstronny i przyjazny w użytkowaniu. Dzisiaj trzecia generacja tego modelu nadal jest samochodem bardzo kompaktowym, ale "urosła" o kilka centymetrów, aby spełnić najwyższe standardy w dziedzinie bezpieczeństwa i poprawić komfort podróżowania. Przy długości 365, szerokości 164 i wysokości 154 centymetrów, pięciodrzwiowa Panda może wygodnie pomieścić pięć osób, dysponując ponadto należącym do największym w swej klasie bagażników o pojemności 225 litrów, „rosnącym" do 260 litrów po odsunięciu tylnej kanapy do przodu oraz 870 litrów po złożeniu oparć tylnych siedzeń.
Ze względu na modułowość przestrzeni, liczne schowki i półki oraz mnogość konfiguracji przednich i tylnych siedzeń, Fiat Panda odznacza się ogromną swobodą użytkowania. Ten, kto wybiera w dzisiejszych czasach samochód kompaktowy, wcale nie chce rezygnować z technologii, która jest zwykle oferowana w samochodach wyższej klasy. I oto "Blue&Me-TomTom 2 LIVE", który łączy zalety zintegrowanego systemu infotainment i przenośnej nawigacji oraz nieograniczonej niemal łączności ze światem - wielkowymiarowe szklane okno dachowe „Skydome", system nagłośnienia Hi-Fi z radioodtwarzaczem CD/MP3, elektryczne wspomaganie kierownicy Dualdrive z funkcją "City", czy też automatycznego wlewu paliwa „Smart Fuel System".
W terminie późniejszym do gamy modelowej Pandy wprowadzona zostanie wersja z napędem 4x4, zautomatyzowaną skrzynią biegów Dualogic i innowacyjnym systemem aktywnego bezpieczeństwa "Low Speed Collision Mitigation", który przy prędkościach mniejszych niż 30 km/h, wykrywa przeszkody na drodze jazdy samochodu i uruchamia automatycznie hamulce.
Na profilu Fiata na portalu YouTube pod adresem http://www.youtube.com/fiatontheweb dostępny jest 45-sekundowy zwiastun "Panda. Spróbuj ją złapać.", zabawny film animowany, który przedstawia „odważny" samochód w pełnej niespodzianek podróży po drogach Europy. Ta zrealizowana przez agencję Leo Burnett kreskówka jest nowością, jeśli chodzi o komunikację marketingową w branży motoryzacyjnej, ponieważ w oryginalny sposób akcentuje wyjątkowość Pandy w odniesieniu do samochodów miejskich konkurencji. Pełna wersja kreskówki dostępna będzie ostatniego tygodnia stycznia 2012, a wcześniej, bo już od 12 stycznia, użytkownicy będą mogli uczestniczyć we wciągającej grze on-line, dzięki której będą mogli zostać „oficjalnymi kierowcami Pandy": po przejściu testów użytkownik otrzyma prawo do tytułu „Oficjalnego Kierowcy", a więc do rzucenia wyzwania konkurentom Pandy - Francuzowi Jacques'owi, Niemcowi Hansowi i Japończykom Akirze i Satoshi. Na tych, którzy będą grali i wygrywali, w końcowym filmiku będzie czekała niespodzianka.
Także strona internetowa fiatpanda.it została odnowiona i z cyfrowej platformy została przekształcona w stronę o produkcie, ale nadal jest utrzymana w prostym, ale oryginalnym stylu Pandy. Strona główna, to droga nowej Pandy, jaką przebywa po całej Europie: podróż, którą użytkownik odbywa, wchodząc w kolejne sekcje podkreślające zalety nowej wersji Pandy, począwszy od designu a kończąc na technologii, oferuje użytkownikowi oryginalny konfigurator utrzymany w duchu Pandy. Użytkownik oprócz możliwości skonfigurowania dla siebie idealnej wersji samochodu, ma możliwość interakcji, wybierając tło oraz ramkę, w której umieści zbudowany przez siebie samochód i może ją indywidualizować, umieszczając awatar ze swoim zdjęciem lub zdjęciem przyjaciela. Otrzyma w ten sposób Pandę „uszytą na miarę", którą będzie mógł zapisać i podzielić się nią z innymi użytkownikami.