Nowy Fiat Panda w finale prestiżowego konkursu AUTOBEST
Nowy Fiat Panda dopiero co zadebiutował w czasie Salonu Samochodowego we Frankfurcie, a już walczy o jedną z najważniejszych nagród w przemyśle motoryzacyjnym. Fiata Panda trzeciej generacji zakwalifikował się do ścisłego finału w walce o tytuł "AUTOBEST 2012". Tę prestiżową nagrodę przyznaje niezależne jury złożone z dziennikarzy motoryzacyjnych ze Środkowej i Wschodniej Europy. Najmłodsze „dziecko" Fiata zostało jednym z pięciu finalistów w walce o tytuł najlepszego auta 2012 roku przyznawanego przez członków organizacji AUTOBEST. Rywalami nowej Pandy w starciu o pierwsze miejsce są Chevrolet Aveo, Ford Focus, Hyundai Elantra i Toyota Yaris.
"Przed nami jedna z najbardziej ekscytujących rywalizacji w historii konkursu AUTOBEST. Każdy z pięciu finalistów stanowi znakomitą ofertę skierowaną do europejskich kierowców. O wyborze zwycięzcy poinformujemy 15 grudnia 2011 roku" - powiedział Ilia Seliktar, przewodniczący kapituły AUTOBEST.
O wygranej zdecyduje ilość punktów zdobytych w 13 kryteriach - stylistyka i parametry techniczne, prowadzenie, zużycie paliwa, wpływ na środowisko, przestronność. Będą też przyznane punkty za szczególne znaczenie na wschodzących rynkach Środkowej i Wschodniej Europy - m.in. za infrastrukturę sieci dystrybucji i łatwą dostępność części zamiennych oraz akcesoriów.
Trzecia generacja Pandy oferuje komfort, zaawansowanie technologiczne i bogate wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa. Nadwozie o długości 365 cm, szerokości 164 cm i wysokości 155 cm to obszerne wnętrze, w którym swobodnie pomieści się pięć osób i jeden z największych bagażników w swoim segmencie. Dopracowano także funkcjonalność samochodu, dodając liczne schowki we wnętrzu kabiny i możliwość wielorakiej konfiguracji przednich i tylnych foteli.
Gama silników trzeciej generacji Pandy została wzbogacona o nowe, dwucylindrowe jednostki typu TwinAir, które zresztą kapituła AUTOBEST w zeszłym roku wyróżniła nagrodą "Technobest 2010".
Początkowo nowa Panda będzie oferowana z napędem na koła przednie, wersja 4x4 pojawi się nieco później. Do wyboru przewidziano cztery silniki (0.9 TwinAir Turbo 85 KM , 0.9 TwinAir 65 KM, 1.2 Fire 69 KM oraz 1.3 Multijet II generacji o mocy 75 KM), trzy wersje wyposażenia, dziesięć kolorów nadwozia, cztery wersje wykończenia wnętrza, dwa rodzaje kołpaków na koła, lub felgi aluminiowe w rozmiarach 14" i 15". W sumie auto będzie można dostosować do indywidualnych upodobań w ponad 600 kombinacjach.
Nowość na liście wyposażenia to między innymi system nawigacyjno-rozrywkowy "Blue&Me TomTom LIVE". W pierwszym roku sprzedaży przewidziano także wprowadzenie nowego systemu automatycznego hamowania, który może zatrzymać samochód jadący z prędkością 30 km/h, jeżeli czujniki wykryją nagle pojawiającą się przeszkodę.
AUTOBEST to jedyna niezależna międzynarodowa organizacja skupiająca się na rynkach wschodzących. W jury zasiadają czołowi dziennikarze z 15 państw, które łącznie reprezentują ponad 300 mln klientów z Bułgarii, Cypru, Chorwacji, Czech, Grecji, Węgier, Macedonii, Polski, Rumunii, Rosji, Serbii, Słowacji, Turcji i Ukrainy. AUTOBEST to druga największa w Europie niezależna kapituła motoryzacyjna. http://www.autobest.org/new/