Nowy Fiat Panda w czterech premierowych wersjach: 4x4, Trekking, Natural Power i EasyPower
Trzecia generacja modelu Fiat Panda przynosi poszerzenie gamy produktowej tego samochodu o cztery istotne odmiany: 4x4, Trekking, Natural Power oraz EasyPower.
Dzięki swym walorom estetycznym, ale także charakterystyce mechanicznej, stanowią one znakomite uzupełnienie największej i najbardziej, jak dotąd, wszechstronnej gamy modelowej, liczącej obecnie 6 wersji silnikowych, 3 wersje przeniesienia napędu, 3 wersje skrzyń przekładniowych, 5 poziomów wyposażenia, 12 wersji kolorystycznych nadwozia, 13 wersji kolorystycznych wystroju wnętrza oraz 7 wzorów stylistycznych felg (obręczy kół). Pozwala to stworzyć ponad 850 możliwych kombinacji stylizacyjnych i wyposażenia.
Czarująca, wszechstronna, praktyczna i obszerna. Taka właśnie jest Panda, „Panda w całej swej okazałości".
Lecz poza wesołym i swobodnym wyglądem, nowy Fiat Panda to także praktycznie bezkonkurencyjne w tej klasie, zaawansowane rozwiązania i technologie. To jedyny prawdziwy „kieszonkowy" samochód miejski z napędem 4x4, jedyny na rynku 'citycar' napędzany metanem i jedyny w tej kategorii pojazd z systemem Traction+. Nic dziwnego, ponieważ oryginalny styl i zaawansowane, dostępne dla każdego technologie oraz przemyślne rozwiązania ułatwiające życie na pokładzie samochodu, to wrodzone elementy „DNA" firmy FIAT.
Zachowując charakter samochodu klasy subkompaktowej, Fiat Panda jest samochodem wielofunkcyjnym, który spełnia zróżnicowane oczekiwania i potrzeby użytkownika. Sprawdza się doskonale jako transport miejski, towarzysz wypadów weekendowo-wakacyjnych, ale także ekstremalnych przygód w plenerze. Rodziny z dziećmi cenią go za modularną przestrzeń wnętrza najwyższej klasy oraz największą pojemność bagażnika w tej kategorii. Jest to także wybór młodych kierowców, dla których ważna jest ochrona środowiska i zrównoważona mobilność oraz Klienteli poszukującej wyposażenia, komfortu i bezpieczeństwa samochodu wyższej kategorii - w pięciodrzwiowym subkompakcie idealnym do ruchu miejskiego i parkowania dzięki elektrycznemu wspomaganiu kierownicy Dualdrive z funkcją „City". Każdy znajdzie tu swój ulubiony model zgodnie z regułą „scyzoryka armii szwajcarskiej" (Swiss Army Knife), jaką zdają się wyznawać twórcy gamy modelowa Nowej Pandy.
Oferowana na rynku od początku 2012 roku nowa Panda jest naturalną ewolucją projektu, który w swej 31-letniej historii stał się synonimem uroku, łatwości użytkowania i wszechstronności. Lecz to jeszcze nie wszystko: Panda to marka pełna racjonalności i pozytywnych emocji. Przy ponad 6,5 miliona sprzedanych egzemplarzy, Fiat Panda zdobył serca niezliczonych rzesz Klientów o zróżnicowanych zapatrywaniach, kategoriach wiekowych, narodowościach i pochodzeniu. To prawdziwy bestseller, bijący rekordy sprzedaży w swej kategorii i jeden z głównych i znaczących „sprawców" wiodącej roli firmy Fiat w tym segmencie samochodów. I tak na przykład: było to pierwsze tak obszerne auto klasy subkompaktowej (poniżej 4 metrów długości), napędzane silnikiem Diesla (1986), pierwsze tej klasy z napędem 4x4 (1983) i pierwszy ekologiczny samochód z założenia ograniczający zużycie paliw płynnych (Panda Elettra z roku 1990, jeden z pierwszych samochodów o napędzie elektrycznym).
Druga generacja Pandy (rok 2003) to pierwszy samochód tego segmentu nagrodzony prestiżowym tytułem „Samochodu Roku" - COTY 2004. Również w tym samym roku dwie Pandy 4x4 wzięły udział w trudnym rajdzie z Katmandu (Nepal) i metą w obozie na zboczu wysokiego Mount Everestu; po raz pierwszy tak niepozorne z wyglądu samochody off-roadowe dotarły na wysokość 5200 metrów n.p.m. Było to tym większe osiągnięcie, zważywszy na fakt, że całe przygotowanie obu Pand do tego wyczynu polegało na re-kalibracji sterownika silnika (ECU) pod kątem jakości lokalnie dostępnego paliwa.
Trzecia generacja Pandy weszła na rynek na początkach 2012 roku, wyznaczając nadejście ery modelu oferującego nową jakość pod względem przestrzenności, komfortu, funkcjonalności, technologii oraz poziomu bezpieczeństwa. Niemniej ekscytujące jest poszerzenie gamy modelowej o wersje 4x4, Trekking, Natural Power i EasyPower, których zadaniem jest konsolidacja wiodącej roli Pandy w europejskim segmencie „A".