Nowy A4 Cabriolet
Przez okres przeszło dziewięciu lat produkcji kabriolet Audi zyskał miano prawdziwego klasyka. Teraz pojawił się długo wyczekiwany następca. Pojazd o długości 4,57 metra i szerokości 1,77 metra nadaje klasycznie eleganckiej sylwetce kabrioletu Audi nową formę, a równocześnie podkreśla sportowy charakter tej marki
Przez okres przeszło dziewięciu lat produkcji kabriolet Audi zyskał miano prawdziwego klasyka. Teraz pojawił się długo wyczekiwany następca.
Pojazd o długości 4,57 metra i szerokości 1,77 metra nadaje klasycznie eleganckiej sylwetce kabrioletu Audi nową formę, a równocześnie podkreśla sportowy charakter tej marki.
Jedno jest pewne: bezkompromisowa dynamika aluminiowego podwozia i silników V6 połączona z typową dla Audi elegancką i skromną stylistyką, a także ekskluzywne wyposażenie są charakterystyczne także dla seryjnej wersji Audi A4 Cabriolet. Stanowi to najlepszą gwarancję nowego sposobu odczuwania przyjemności z jazdy.
Nowe Audi A4 Cabriolet to samochód, którego temperament i niepowtarzalne cechy widoczne są już na pierwszy rzut oka: płaski przód, subtelna forma klina oraz mocno podkreślony tył
z widocznymi rurami wydechowymi wyraźnie świadczą o sportowych możliwościach, nadanych mu przez konstruktorów.
Podwójna osłona chłodnicy, podkreślone, wycięte na okrągło nadkola oraz linia sylwetki udowadniają jego przynależność do rodziny A4. Jednak kabriolet ten, z charakterystycznym przodem i tyłem, posiada swój indywidualny charakter. Rama szyby przedniej powlekana aluminium oraz aluminiowe linie wzdłuż pasa środkowego dodatkowo podkreślają tę niepowtarzalność. Nie ma wątpliwości: nowy kabriolet jest budzącym największe emocje przedstawicielem sportowej rodziny modeli A4.
Nowy Audi A4 Cabriolet z napędem na przednie koła może być wyposażony w jeden z dwóch mocnych silników V6: nowy silnik 3,0 l z aluminiowym blokiem cylindrów i bezstopniową zmianą faz rozrządu o mocy 162 kW (220 KM) oraz wzmocniony do 125 kW (170 KM)
silnik 2,4 l. Ich momenty obrotowe - 300 i 230 Nm - pozwalają na doskonałe przyspieszenie przy każdej prędkości.
Ponadto każda z tych jednostek napędowych ma typowe dla sześciocylindrowych silników sportowe brzmienie i zachwyca doskonałą, spokojną pracą - połączenie, które jest szczególnie cenione przez kierowców kabrioletów.
Całkowicie nowa, niespotykana w segmencie kabrioletów kultura napędu w Audi A4 Cabriolet uzyskana została dzięki bezstopniowej przekładni multitronic. Przekładnia ta łączy w sobie dynamiczne zalety manualnej skrzyni biegów z komfortem przekładni automatycznej,
a do wszystkich zalet A4 Cabriolet dodaje także niezwykłą przyjemność płynnego przyspieszania.
Sportowe talenty nowego A4 Cabriolet w żadnym wypadku nie ograniczają się tylko do kwestii napędu. Aluminiowe podwozie lekkiej konstrukcji, opierające się na sprawdzonej konstrukcji osiowej Audi A4 limuzyny, również zdecydowanie wpływa na przyspieszenie, a tym samym potęguje przyjemność jazdy.
Przednia oś z czterema wahaczami i oś tylna z wahaczami trapezowymi zapewniają najwyższą precyzję sterowania, jasno zdefiniowane zachowanie się auta podczas jazdy oraz doskonałe prowadzenie boczne. Nie bez znaczenia dla komfortu podróżowania jest dobrze przemyślana konstrukcja osi: niewielkie masy nieresorowane zwiększają czułość resorowania.
Ogólna charakterystyka tego samochodu już w przypadku limuzyny cieszyła się wielkim uznaniem. A4 Cabriolet udowadnia, iż zachwyt ten był całkowicie zasłużony. Konstruktorzy Audi udoskonalając niektóre elementy podwozia obniżyli punkt ciężkości w stosunku
do limuzyny i Avanta, zwiększając tym samym sportowe możliwości modelu Cabriolet.
Idealnym uzupełnieniem tej koncepcji jest duża sztywność nadwozia na skręcanie. W stosunku do poprzedniego modelu zwiększyła się ona o całe 112%, co zdecydowanie poprawiło zarówno dynamikę, jak i komfort jazdy.
Dzięki sztywnej konstrukcji nadwozia wzrosło także bezpieczeństwo jazdy. Celem konstruktorów Audi było osiągnięcie stabilności i odporności na zderzenie na poziomie porównywalnym
do limuzyny A4. Skuteczność rozwiązań podnoszących bezpieczeństwo udowodniona została w wielu testach zderzeniowych, na przykład w zaliczonym z wynikiem czterogwiazdkowym teście Euro NCAP.
Do bogatego wyposażenia podnoszącego bezpieczeństwo jazdy należą pasy z ogranicznikami siły naprężenia wraz z napinaczami, a także pełnowymiarowe poduszki powietrzne przednie
i poduszki boczne. Umieszczone w przednich siedzeniach boczne poduszki powietrzne zapewniają jednocześnie ochronę głowy i klatki piersiowej.
W przypadku dachowania dodatkowe bezpieczeństwo zapewnia aktywny system ochrony przed skutkami takiego zdarzenia. W ciągu kilku milisekund za tylnymi siedzeniami pojawiają się sterowane czujnikiem pałąki ochronne. Wraz z niezwykle sztywną ramą przedniej szyby gwarantują one zachowanie niezbędnej przestrzeni zarówno dla pasażerów siedzących
z przodu, jak i z tyłu.
O najwyższy stopień bezpieczeństwa aktywnego dba montowany seryjnie system kontroli stabilności jazdy ESP z hydraulicznym asysytentem hamowania.
Audi A4 Carbiolet wyposażony jest seryjnie w elektrohydrauliczny dach ze szklaną, ogrzewaną tylną szybą. Dach ten posiada izolację akustyczną i jest przystosowany do warunków zimowych.
Tradycyjnie typowe dla marki Audi wysokiej jakości materiały stosowane we wnętrzu, wykorzystano również w Audi A4 Cabriolet. Stylistyka wnętrza, doskonale zharmonizowana
ze stylistyką zewnętrzną sprawia, iż samochód ten pod względem wizualnym tworzy jedną całość. Zdecydowanie sportowy kokpit przykuwa uwagę wyraźnie zaznaczoną konsolą środkową. Obramowane aluminium wyloty dmuchaw powietrza podkreślają jego dynamiczny charakter. Wnętrze kabrioletu różni się od pozostałych modeli A4, demonstrując tym samym swoją wyjątkowość.
Dzięki przestronnemu wnętrzu wygoda, z jaką mogą podróżować pasażerowie nowego A4 Cabriolet, jest również na najwyższym poziomie. Rozstaw osi został zwiększony o 100 mm
w stosunku do poprzedniej generacji - oznacza to większą przestronność we wszystkich strefach. Audi A4 Cabriolet jest zdecydowanie samochodem czteroosobowym - pasażerowie siedzący
z tyłu mają o 66 mm więcej miejsca na wysokości kolan, szerokość na poziomie ramion wzrosła z przodu o 36 mm, a z tyłu nawet o 67 mm w stosunku do poprzedniego modelu. Liczby te świadczą o przynależności do nowej generacji i znajdują swe potwierdzenie także
w subiektywnym poczuciu przestronności wnętrza.
Znacznie powiększony w stosunku do poprzedniego modelu został także bagażnik.
Dzięki zmiennej konstrukcji, przy zamkniętym dachu do dyspozycji jest przestrzeń bagażowa
o pojemności 315 litrów. Przy otwartym dachu pojemność ta wynosi 246 litrów.
Są to wartości znacznie przewyższające możliwości oferowane przez najważniejszych konkurentów Audi A4 Cabriolet.
Pojemność zbiornika paliwa Audi A4 Cabriolet - 70 litrów - może być wzorem dla innych pojazdów tej klasy.
Zaskakuje także bogactwo wyposażenia nowych modeli. Wiele elementów, które u innych producentów oferowane są tylko za dopłatą, tutaj należy do wyposażenia seryjnego
- na przykład w pełni automatycznie składany dach, elektroniczna klimatyzacja i aktywna ochrona przed skutkami dachowania. Seryjnie montowane są także elektrycznie podnoszone
i opuszczane szyby, centralny zamek obsługiwany pilotem, mocowanie fotelika dziecięcego ISOFIX na trzech siedzeniach oraz aluminiowe, szesnastocalowe obręcze kół.
Ponadto Audi oferuje szeroką gamę elementów wyposażenia dodatkowego.
Każdy A4 Cabriolet może stać się indywidualnie ukształtowanym samochodem marzeń.
<strong>Źródło: Kulczyk Tradex</strong>