Nowe odważne propozycje Nissana w Genewie
Nissan, zachęcony dobrymi perspektywami na rok 2012 i kolejne lata, przygotował aż cztery wybiegające w przyszłość samochody koncepcyjne, które będą stanowiły główną atrakcję stoiska marki na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie (8-18 marca).
Nie zabraknie oczywiście pełnej gamy innowacyjnych modeli składających się na mocną i urozmaiconą ofertę marki Nissan, dzięki której firma odnotowała rekordowe wyniki sprzedaży w 2011 roku.
Jednym z nowych pojazdów koncepcyjnych jest INVITATION. Genewę wybrano na miejsce światowej premiery samochodu zwiastującego wprowadzenie nowego modelu produkcyjnego przeznaczonego na rynek europejski. Kiedy w 2013 roku dołączy on do Micry i Juke, Nissan będzie miał najbogatszą ofertę w tym segmencie spośród wszystkich producentów.
Zdecydowane i emanujące energią kształty kompaktowego nadwozia INVITATION kryją nowoczesne i przestronne wnętrze. W koncepcyjnym Nissanie zastosowano najnowsze rozwiązania w dziedzinie obniżania masy konstrukcji oraz zaawansowany silnik. Mimo dynamicznych osiągów samochód jest oszczędny i wyróżnia się niską emisją spalin. Marka Nissan jest znana z bezkompromisowego łączenia tych trudnych do pogodzenia atutów.
Koncepcyjny hatchback został wyposażony w najbardziej zaawansowane rozwiązania techniczne, jakie można spotkać w pojazdach tej klasy. Jednym z nich jest Around View Monitor (AVM) czyli ułatwiający parkowanie system wyświetlający obraz otoczenia pojazdu widocznego z góry. Kamery i czujniki zbliżeniowe współpracują także z tzw. tarczą bezpieczeństwa Nissana, czyli systemem powiadamiającym kierowcę o ewentualnym zagrożeniu.
INVITATION to nie jedyna światowa premiera Nissana zaplanowana na genewski Salon. Szczegóły drugiej prezentacji pozostaną jednak tajemnicą aż do rozpoczęcia pokazu.
Firma przygotowała także dwie premiery europejskie. Na przykładzie dwóch kolejnych samochodów koncepcyjnych genewska publiczność będzie mogła zorientować się, w jakimi kierunku Nissan zamierza rozwijać swoją ofertę w najbliższej przyszłości.
Pierwszy z nich - e-NV200 - to zapowiedź kolejnego stuprocentowo elektrycznego Nissana. Pojazd oparty na modelu NV200 w wersji Combi i Evalia jest przystępnym cenowo rodzinnym środkiem transportu dla siedmiu osób. Warto nadmienić, że NV200 został niedawno wybrany przez władze Nowego Jorku jako przyszły główny model tamtejszego taboru żółtych taksówek.
e-NV200 to kolejny etap Nissana w dążeniu do zajęcia pozycji lidera zerowej emisji. Pierwszym krokiem był wielokrotnie nagradzany osobowy Nissan LEAF, którego już można kupić w salonach i spotkać na ulicach w wielu krajach na całym świecie.
Drugie spojrzenie w przyszłość to Juke NISMO Concept. Samochód prezentowany już na ubiegłorocznym Salonie Motoryzacyjnym w Tokio jest poważnie usportowioną wersją wyjątkowego crossovera Juke.
NISMO - legendarny dział sportu samochodowego Nissana - dostarczył inspiracji do zaprojektowania koncepcyjnego Juke NISMO, zapowiadającego wprowadzenie prestiżowych wersji popularnych modeli Nissana, które dzięki podwyższonym osiągom będą gwarantować maksimum przyjemności z jazdy.
Cztery samochody koncepcyjne będą prezentowane obok jednej z najbogatszych ofert wśród światowych producentów, obejmującej między innymi miejskiego Pixo i małą Micrę, bestsellerowe crossovery Juke i Qashqai, masywne terenówki Pathfinder i Navara, pionierskiego Nissana LEAF oraz niesamowity supersamochód GT‑R.
W ramach ciągłego udoskonalania produktów w wielu modelach produkcyjnych prezentowanych na stoisku Nissan wprowadził drobne zmiany na rok 2012 lub specjalne wersje stanowiące wartość dodaną i zwiększające atrakcyjność pojazdu dla nabywcy.
Niezmienna pozostała jedna rzecz charakterystyczna dla wszystkich pojazdów noszących emblemat Nissana. Innowacyjność i atrakcyjność to cechy zapisane w genach każdego samochodu osobowego i dostawczego marki Nissan. Wyraźnie doceniają je nabywcy, czego potwierdzeniem jest fakt, że mimo trudnej sytuacji w gospodarce europejski oddział Nissana uzyskał rekordowo wysokie wyniki w 2011 roku. Sprzedaż wzrosła o 25 procent w porównaniu z 2010 rokiem, a firma zdobyła najwyższy w swojej historii udział w rynku wynoszący 3,7 procent.
W każdym miesiącu ubiegłego roku sprzedaż była wyższa niż w analogicznym okresie roku 2010, a firma odnotowała znaczące wzrosty na największych rynkach z Rosją, Wielką Brytanią i Francją na czele. W Rosji Nissan sprzedał 138 827 pojazdów, co oznacza wzrost o 74 procent; w Wielkiej Brytanii klienci kupili 107 053 pojazdy (wzrost o 11 procent); we Francji firma sprzedała 77 783 samochody (wzrost o 31 procent).
Najchętniej kupowanym Nissanem był Qashqai. Mimo piątego roku na rynku, model, który „opiera się grawitacji" cieszy się niesłabnącą popularnością. W 2010 roku klienci w całej Europie kupili ponad 250 000 egzemplarzy tego wzorcowego crossovera, oferowanego w wersji pięciomiejscowej oraz siedmiomiejscowej jako Qashqai+2.
Paul Willcox, starszy wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w europejskim oddziale Nissana, powiedział: „Do tych wyników przyczynił się fakt, że nasze pojazdy w zdefiniowanych na nowo segmentach są projektowane, konstruowane i produkowane w Europie, dla europejskich odbiorców. „Około 70 procent Nissanów sprzedawanych w regionie pochodzi z zakładów w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Rosji. Oferta Nissana jest zatem dopasowana do europejskich oczekiwań w zakresie stylu, jakości, osiągów i niezawodności".
„Cztery koncepcyjne pojazdy będące zapowiedzią nowych modeli, obok bogatej i kompleksowej aktualnej oferty, świadczą o pewnością, z jaką Nissan spogląda dziś w przyszłość. Konsekwentnie zbliżamy się do realizacji naszego celu, jakim jest pozycja najpopularniejszej azjatyckiej marki w Europie do 2016 roku".