NOWE MODELE I PLANY MITSUBISHI W POLSCE I NA ŚWIECIE
Firma Mitsubishi Motors podsumowała 2013 rok a także zaprezentowała swoje plany rozwoju i premiery w najbliższym czasie. Po trudnym okresie, spowodowanym w skali globalnej światowym spowolnieniem gospodarczym a w Polsce bardzo wysokim kursem japońskiego jena, Mitsubishi zaprezentuje supernowoczesną gamę nowych modeli, innowacyjne technologie a także zwiększy sprzedaż i zyski. W 2014 roku polski oddział MMC zaprezentuje 3 nowości i kilka wersji specjalnych obecnych modeli oraz będzie kontynuował ofensywę cenową.
Firma Mitsubishi Motors podsumowała 2013 rok a także zaprezentowała swoje plany rozwoju i premiery w najbliższym czasie. Po trudnym okresie, spowodowanym w skali globalnej światowym spowolnieniem gospodarczym a w Polsce bardzo wysokim kursem japońskiego jena, Mitsubishi zaprezentuje supernowoczesną gamę nowych modeli, innowacyjne technologie a także zwiększy sprzedaż i zyski. W 2014 roku polski oddział MMC zaprezentuje 3 nowości i kilka wersji specjalnych obecnych modeli oraz będzie kontynuował ofensywę cenową.
Trudny okres, przełomowy rok 2013 Mitsubishi Motors Corporation jest jedną z firm, które w dotkliwy sposób odczuła skutki globalnego kryzysu po 2008 roku a jego najpoważniejszą konsekwencją był ogromny wzrost kursu jena wobec innych walut. Jako, że Mitsubishi produkuje większość swoich modeli w Kraju Kwitnącej Wiśni, mocny jen znacząco redukuje zyski przedsiębiorstwa. W japońskich fabrykach powstają modele Lancer, Lancer Evolution, ASX, Outlander i Pajero. Mitsubishi L200 oraz Pajero Sport zjeżdżają z taśm zakładów produkcyjnych w Tajlandii. W ostatnich latach firma poniosła także straty w wyniku klęsk żywiołowych takich, jak wielkie trzęsienie ziemi w Japonii czy powódź w Tajlandii. Te poważne problemy udaje się jednak przezwyciężyć. Dzięki skrupulatnej realizacji założeń kolejnych dwóch planów restrukturyzacji, pod koniec 2013 roku Mitsubishi Motors jest przynoszącą zyski, niezależną finansowo, globalną firmą średniej wielkości, oferującą zaawansowane technologicznie samochody na ponad 160 rynkach świata. MMC to ważny członek grupy Mitsubishi i przedsiębiorstwo otwarte na obopólnie korzystne partnerstwo z innymi firmami. Przykładem udanego wspólnego przedsięwzięcia jest współpraca z koncernami PSA czy Renault-Nissan. MMC może pochwalić się 100-letnią historią, wieloma znaczącymi osiągnięciami inżynieryjnymi a także sukcesami w motorsporcie.„Rok 2013, czyli 40 rocznica działalności Mitsubishi Motors w Europie jest dla nas przełomowy. Ostatnie tygodnie przyniosły bardzo ważne decyzje i ich następstwa. Znakomite wyniki finansowe w 2013 roku, nowy średniookresowy plan biznesowy, rozszerzona współpraca z innymi koncernami i 3 światowe premiery w Tokio pokazują nowy kierunek rozwoju Mitsubishi Motors Corporation.” - powiedział Daniel Nacass z europejskiego oddziału Mitsubishi Motors, który spotkał się z polskimi dziennikarzami, by przekazać najświeższe informacje na temat firmy tuż po światowej premierze 3 innowacyjnych modeli tej marki podczas salonu Tokyo Motor Show.Dalszy rozwój – Nowy Etap 2016 – 5 światowych premier w Genewie i Tokio Aby utrzymać tak dobre rezultaty i wprowadzić firmę w kolejną fazę rozwoju w stworzono nowy plan biznesowy o nazwie Nowy Etap 2016. Ogłoszona w październiku 2013 roku strategia zakłada koncentrację na kluczowych dla firmy modelach typu SUV, crossover i pickup a także wprowadzenie rynek gamy nowych produktów z tych segmentów do końca roku fiskalnego 2016. Zapowiedzią tych modeli są samochody koncepcyjne, zaprezentowane podczas tegorocznego salonu w Genewie i odbywającej się właśnie wystawy Tokyo Motor Show. To właśnie tam zadebiutowały supernowoczesne i technicznie zaawansowane modele:1. Mitsubishi Concept GR-HEV – sportowo-użytkowy pickup z napędem na wszystkie koła i hybrydowym, elektrycznym układem napędowym HEV, zapowiadający nowe Mitsubishi L200. To pierwszy na świecie pickup z hybrydowym systemem napędu, wykorzystującym silnik Diesla. Poza pionierskim wykorzystaniem w pickupie o ładowności 1 tony napędu hybrydowego połączenie silnika elektrycznego z jednostką Diesla zapewnia szybką reakcję silnika elektrycznego i poprawia przyspieszenie oraz maksymalny moment obrotowy jednostki Diesla. Takie połączenie zapewnia także dostęp do energii elektrycznej na żądanie, dzięki gniazdu AC (100V~240V), które może zastąpić generator prądu lub na przykład pozwolić na korzystanie ze 100V wyciągarki oraz pozwala na jazdę w trybie elektrycznym na krótkich dystansach. 2. stworzony z myślą o następnej generacji modelu Pajero Mitsubishi Concept GC-PHEV to duży SUV ze stałym napędem na cztery koła 4WD, z hybrydowym systemem plug-in EV (PHEV), doładowanym, trzylitrowym silnikiem spalinowym V6 MIVEC z ośmiobiegową przekładnią automatyczną i silnikiem elektrycznym wysokiej mocy zasilanym z akumulatorów elektrycznych dużej pojemności. Concept GC-PHEV został wyposażony w szereg nowych rozwiązań, łącznie z nowatorskim systemem interfejsu rozszerzonej rzeczywistości szyby przedniej. Po raz pierwszy w pojazdach MMC w Concept GC-PHEV zastosowano dużych rozmiarów ekran dotykowy przypominający tak zwany stół taktyczny - dużych rozmiarów ekran pozwalający pasażerom na zbieranie informacji i tworzenie własnych map lub planów podróży, a także na dzielenie się najróżniejszymi informacjami z innymi pasażerami. MITSUBISHI Concept GC-PHEV jest wyposażony w zaawansowaną technologię "Connected Car" wykorzystującą systemy informatyczne nowej generacji. Podłączony do sieci informacji o pojeździe, system "Connected Car" dostarcza dane o aktualnym stanie samochodu i łącząc je z danymi o ruchu drogowym w najbliższej okolicy, o światłach na skrzyżowaniach i z innymi dostępnymi danymi podpowiada kierowcy, jak prowadzić samochód w najbardziej bezpieczny i ekonomiczny sposób. W skład systemu wchodzą również podsystemy wczesnego wykrywania awarii i uszkodzeń, które informują kierowcę o konieczności dokonania naprawy lub przeglądu, a także funkcja raportowania przewidywanych obrażeń doznanych w wypadku drogowym, która może nawiązać łączność z japońskim systemem Help Net, służbami ratowniczymi i służbami technicznymi. „Connected car” łączy też kilka nowych, opisanych wyżej interfejsów, takich, jak przednia szyba AR oraz stół taktyczny znajdujący się w centralnej części pojazdu pomiędzy siedzeniami.3. zapowiadający następny model ASX Mitsubishi Concept XR-PHEV to kompaktowy SUV, zaprojektowany z myślą o Mitsubishi ASX następnej generacji, oferujący niespotykaną wcześniej przyjemność z jazdy za sprawą układu PHEV z umieszczonym z przodu benzynowym silnikiem MIVEC o pojemności 1,1 litra z turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz bardzo wydajnym silnikiem elektrycznym i akumulatorem o wysokim napięciu. Nad bezpieczeństwem czuwa opracowany przez MMC system bezpieczeństwa czynnego e-Assist, który pomaga kierowcy w unikaniu wypadków i kolizji, służąc także dostępnymi w samochodzie zaawansowanymi rozwiązaniami z pakietu technologii informacyjno-komunikacyjnych. Samochód wykorzystuje technologie łączności „Connected Car”. Concept XR-PHEV jest wyposażony w gniazdo 100V prądu zmiennego (standardowe napięcie w Japonii), co umożliwia mu zasilanie zewnętrznych odbiorników elektrycznych o mocy nawet do 1500W. System może dostarczyć wystarczająco dużo energii do zasilania urządzeń domowych przez cały dzień z użyciem jedynie akumulatora trakcyjnego i może zasilać urządzenia domowe maksymalnie przez 10 dni, gdy silnik spalinowy jest używany do ładowania akumulatora. Concept XR-PHEV wykorzystuje panele słoneczne zamontowane w dachu, które służą do ładowania akumulatora osprzętu, samochód posiada także spojler na tylnej krawędzi dachu, którego położenie może być dostosowywane do różnych warunków jazdy.4. Mitsubishi Concept AR – minivan nowej generacji łączący zwrotność SUV-a z przestronnością minivana, który wykorzystuje lekki system hybrydowy wspomagający niewielki, turbodoładowany silnik spalinowy MIVEC o pojemności 1,1 litra z wtryskiem bezpośrednim. Zastosowanie funkcji wykorzystujących zaawansowane technologie informatyczne i wprowadzenie unikatowych sposobów rozmieszczenia foteli dla 6 osób pozwala wszystkim użytkownikom razem lub osobno cieszyć się atmosferą wnętrza. Concept AR został wyposażony w opracowany przez MMC system bezpieczeństwa czynnego e-Assist oraz system pokładowych układów informacyjno-komunikacyjnych. Współpraca tych systemów pozwala przewidywać i ostrzegać kierowcę o potencjalnych niebezpieczeństwach i szybko oraz precyzyjnie uruchamiać funkcje systemów bezpieczeństwa czynnego.5. debiutujący w Genewie Mitsubishi Concept CA-MiEV - podmiejski samochód elektryczny o zasięgu 300 km jest wizytówką nowych technologii, które firma MMC planuje wprowadzić w swoich modelach w najbliższej i nieco odleglejszej przyszłości. Koncepcyjne Mitsubishi Concept CA-MiEV wykorzystuje elektryczne układy napędowe nowej generacji oraz niezwykle pojemne akumulatory i wyróżnia się niską masą własną oraz znakomitymi właściwościami aerodynamicznymi. Kolejne innowacyjne rozwiązania to system bezprzewodowego ładowania wykorzystujący technologię rezonansu magnetycznego i liczne funkcje aktywowane przy pomocy smartfona. Obrana strategia nie pomija także samochodów małych. Plany zakładają dalszy rozwój Projektu Global Small, ale także konstrukcję i sprzedaż nowego, ogólnoświatowego minisamochodu, który będzie stworzony przez NMKV – spółkę joint venture firm Mitsubishi Motors i Nissan. W ramach współpracy z koncernem Renault-Nissan powstaną także modele typu sedan z segmentu C i D.Ważną częścią nowego planu biznesowego na najbliższe 3 lata są zwiększone inwestycje w badania i rozwój – wzrosną one o 30% i wyniosą 80 miliardów jenów, czyli 590 milionów euro lub 2,5 miliarda złotych rocznie. Inwestycje kapitałowe, które zasilą bazę produkcyjną powiększą się aż o 50% i wyniosą 100 milardów jenów – to 730 milionów euro lub 3 miliardy złotych rocznie. Te wydatki pozwolą na realizację w ciągu najbliższych 3 lat pięciu kluczowych projektów: opracowania następnych generacji technologii PHEV i EV, nowej generacji małego, turbodoładowanego silnika benzynowego z bezpośrednim wtryskiem i systemu napędu na 4 koła Super-All Wheel Control oraz technologii „e-Assist” oraz „connected car”. Warto przypomnieć, że do roku 2020 aż 20% samochodów produkowanych przez Mitsubishi Motors będzie napędzanych silnikami elektrycznymi lub hybrydowym systemem PHEV. W ramach realizacji planu zaplanowano dalsze zwiększenie efektywności produkcyjnej z 83% w 2013 roku do ponad 95% w 2016 toku i redukcję kosztów, zmniejszenie liczby modeli przy jednoczesnym zwiększeniu sprzedaży każdego z nich a także produkcję globalnych samochodów na wszystkie rynki świata.Ważnym elementem planu jest także dalsza poprawa jakości samochodów Mitsubishi, których znakiem rozpoznawczym jest niezawodność i najwyższa staranność wykonania. Nowy plan w kontekście europejskim Zgodnie z założeniami nowej strategii, Europa jako rynek najbardziej wymagających klientów i najostrzejszej konkurencji, będzie grała ważną rolę rynku odniesienia, który kreuje trendy i wprowadza najostrzejsze normy i standardy. To właśnie dlatego MMC wybrało Europę, jako najważniejszy i największy rynek zbytu elektrycznych samochodów hybrydowych z doładowaniem zewnętrznym – PHEV. Sprzyjające otoczenie ekonomiczne, w tym osłabiony jen a także nowa ofensywa produktowa pozwolą na powrót do wolumenu sprzedaży około 150 000 samochodów rocznie (wyłączając Rosję, Ukrainę i Kazachstan). Już w 2013 roku Stary Kontynent powróci do rentowności. „Nowa gama samochodów Mitsubishi to propozycja spoza głównego nurtu, auta bardziej aspiracyjne, sportowe oraz zaawansowane technicznie. Stawiamy na prawdziwą specjalność Mitsubishi - wysokiej jakości crossovery, SUV-y i pickup-y, czego dowodem były 3 tokijskie premiery. Nie zapominamy też o nabywcach małych, oszczędnych samochodów. W ciągu najbliższych 3 lat w salonach Mitsubishi zadebiutuje gama zupełnie nowych modeli.” – podsumował Daniel Nacass. Polska – podsumowanie ostatnich lat i rok 2013 Pomimo wielu niekorzystnych globalnych czynników ekonomicznych w ostatnich latach sprzedaż samochodów Mitsubishi w Polsce gwałtownie rosła od 2006 do 2010 roku, kiedy to w naszym kraju sprzedano blisko 10 tysięcy samochodów spod znaku Trzech Diamentów. W latach 2011-2013 głównie w następstwie drastycznej, kilkudziesięcioprocentowej zwyżki kursu jen, ale także dzięki innym czynnikom, jak zmiana przepisów dotyczących odliczania podatku VAT przy zakupie aut przez przedsiębiorców, firma notowała spadek sprzedaży w Polsce. Rok 2013 rozpoczął się dwiema ważnymi premierami, które zostały gorąco powitane przez klientów. Było to nowe Mitsubishi ASX i terenowe Mitsubishi Pajero Sport. Jesień 2013 roku przyniosła ożywienie a za sprawą znacząco obniżonego kursu jena do złotówki, ceny niemal wszystkich modeli Mitsubishi zostały mocno zredukowane. „Wrześniowa obniżka cen Mitsubishi Outlandera i późniejsze znakomite oferty związane z zakupem modeli ASX, L200, Pajero i Lancer przyciągnęły do naszych salonów wielu klientów a jazda próbna przekonała większość z nich do zakupu samochodu spod znaku Trzech Diamentów.” – powiedział Adam Męciński, dyrektor działu sprzedaży i marketingu polskiej filii MMC. „Nasza oferta jest teraz pod każdym względem dopasowana do potrzeb polskich, bardzo wymagających nabywców. Wiemy, że polscy klienci w najwyższym stopniu cenią jakość, niezawodność i bezpieczeństwo, ale także dokładnie analizują ceny, cieszymy się z rosnącego grona sympatyków Trzech Diamentów i szykujemy dla nich kolejne ciekawe propozycje.” MMC w Polsce w 2014 roku – 3 nowości, kilka wersji specjalnych i atrakcyjne ceny Wiosna 2014 roku przyniesie ze sobą jedną z najważniejszych premier motoryzacyjnych ostatnich lat. Do polskich salonów wjedzie bowiem Mitsubishi Outlander PHEV (Plug-in Hybryd Electric Vehicle) – pierwszy na świecie SUV 4x4 od podstaw zaprojektowany jako hybrydowy samochód elektryczny z zewnętrznym ładowaniem akumulatorów. Ten obszerny, funkcjonalny SUV oferuje niespotykane dotąd osiągi – zasięg 824 km i spalanie 1,9 l. na 100 km. W połowie roku firma zaprezentuje także dwa modele po znaczącym face liftingu a dokładne informacje na ten temat zostaną opublikowane w późniejszym terminie. Już w pierwszym kwartale przyszłego roku na polskim rynku zadebiutują lubiane i cenione przez klientów wersje specjalne kilku modeli, które będą się wyróżniać bogatszym wyposażeniem i korzystną ceną. Polski oddział Mitsubishi Motors rozwija także sprzedaż samochodów dla firm i szykując propozycje dla przedsiębiorców o szczegółach poinformuje już niebawem.
Trudny okres, przełomowy rok 2013 Mitsubishi Motors Corporation jest jedną z firm, które w dotkliwy sposób odczuła skutki globalnego kryzysu po 2008 roku a jego najpoważniejszą konsekwencją był ogromny wzrost kursu jena wobec innych walut. Jako, że Mitsubishi produkuje większość swoich modeli w Kraju Kwitnącej Wiśni, mocny jen znacząco redukuje zyski przedsiębiorstwa. W japońskich fabrykach powstają modele Lancer, Lancer Evolution, ASX, Outlander i Pajero. Mitsubishi L200 oraz Pajero Sport zjeżdżają z taśm zakładów produkcyjnych w Tajlandii. W ostatnich latach firma poniosła także straty w wyniku klęsk żywiołowych takich, jak wielkie trzęsienie ziemi w Japonii czy powódź w Tajlandii. Te poważne problemy udaje się jednak przezwyciężyć. Dzięki skrupulatnej realizacji założeń kolejnych dwóch planów restrukturyzacji, pod koniec 2013 roku Mitsubishi Motors jest przynoszącą zyski, niezależną finansowo, globalną firmą średniej wielkości, oferującą zaawansowane technologicznie samochody na ponad 160 rynkach świata. MMC to ważny członek grupy Mitsubishi i przedsiębiorstwo otwarte na obopólnie korzystne partnerstwo z innymi firmami. Przykładem udanego wspólnego przedsięwzięcia jest współpraca z koncernami PSA czy Renault-Nissan. MMC może pochwalić się 100-letnią historią, wieloma znaczącymi osiągnięciami inżynieryjnymi a także sukcesami w motorsporcie.„Rok 2013, czyli 40 rocznica działalności Mitsubishi Motors w Europie jest dla nas przełomowy. Ostatnie tygodnie przyniosły bardzo ważne decyzje i ich następstwa. Znakomite wyniki finansowe w 2013 roku, nowy średniookresowy plan biznesowy, rozszerzona współpraca z innymi koncernami i 3 światowe premiery w Tokio pokazują nowy kierunek rozwoju Mitsubishi Motors Corporation.” - powiedział Daniel Nacass z europejskiego oddziału Mitsubishi Motors, który spotkał się z polskimi dziennikarzami, by przekazać najświeższe informacje na temat firmy tuż po światowej premierze 3 innowacyjnych modeli tej marki podczas salonu Tokyo Motor Show.Dalszy rozwój – Nowy Etap 2016 – 5 światowych premier w Genewie i Tokio Aby utrzymać tak dobre rezultaty i wprowadzić firmę w kolejną fazę rozwoju w stworzono nowy plan biznesowy o nazwie Nowy Etap 2016. Ogłoszona w październiku 2013 roku strategia zakłada koncentrację na kluczowych dla firmy modelach typu SUV, crossover i pickup a także wprowadzenie rynek gamy nowych produktów z tych segmentów do końca roku fiskalnego 2016. Zapowiedzią tych modeli są samochody koncepcyjne, zaprezentowane podczas tegorocznego salonu w Genewie i odbywającej się właśnie wystawy Tokyo Motor Show. To właśnie tam zadebiutowały supernowoczesne i technicznie zaawansowane modele:1. Mitsubishi Concept GR-HEV – sportowo-użytkowy pickup z napędem na wszystkie koła i hybrydowym, elektrycznym układem napędowym HEV, zapowiadający nowe Mitsubishi L200. To pierwszy na świecie pickup z hybrydowym systemem napędu, wykorzystującym silnik Diesla. Poza pionierskim wykorzystaniem w pickupie o ładowności 1 tony napędu hybrydowego połączenie silnika elektrycznego z jednostką Diesla zapewnia szybką reakcję silnika elektrycznego i poprawia przyspieszenie oraz maksymalny moment obrotowy jednostki Diesla. Takie połączenie zapewnia także dostęp do energii elektrycznej na żądanie, dzięki gniazdu AC (100V~240V), które może zastąpić generator prądu lub na przykład pozwolić na korzystanie ze 100V wyciągarki oraz pozwala na jazdę w trybie elektrycznym na krótkich dystansach. 2. stworzony z myślą o następnej generacji modelu Pajero Mitsubishi Concept GC-PHEV to duży SUV ze stałym napędem na cztery koła 4WD, z hybrydowym systemem plug-in EV (PHEV), doładowanym, trzylitrowym silnikiem spalinowym V6 MIVEC z ośmiobiegową przekładnią automatyczną i silnikiem elektrycznym wysokiej mocy zasilanym z akumulatorów elektrycznych dużej pojemności. Concept GC-PHEV został wyposażony w szereg nowych rozwiązań, łącznie z nowatorskim systemem interfejsu rozszerzonej rzeczywistości szyby przedniej. Po raz pierwszy w pojazdach MMC w Concept GC-PHEV zastosowano dużych rozmiarów ekran dotykowy przypominający tak zwany stół taktyczny - dużych rozmiarów ekran pozwalający pasażerom na zbieranie informacji i tworzenie własnych map lub planów podróży, a także na dzielenie się najróżniejszymi informacjami z innymi pasażerami. MITSUBISHI Concept GC-PHEV jest wyposażony w zaawansowaną technologię "Connected Car" wykorzystującą systemy informatyczne nowej generacji. Podłączony do sieci informacji o pojeździe, system "Connected Car" dostarcza dane o aktualnym stanie samochodu i łącząc je z danymi o ruchu drogowym w najbliższej okolicy, o światłach na skrzyżowaniach i z innymi dostępnymi danymi podpowiada kierowcy, jak prowadzić samochód w najbardziej bezpieczny i ekonomiczny sposób. W skład systemu wchodzą również podsystemy wczesnego wykrywania awarii i uszkodzeń, które informują kierowcę o konieczności dokonania naprawy lub przeglądu, a także funkcja raportowania przewidywanych obrażeń doznanych w wypadku drogowym, która może nawiązać łączność z japońskim systemem Help Net, służbami ratowniczymi i służbami technicznymi. „Connected car” łączy też kilka nowych, opisanych wyżej interfejsów, takich, jak przednia szyba AR oraz stół taktyczny znajdujący się w centralnej części pojazdu pomiędzy siedzeniami.3. zapowiadający następny model ASX Mitsubishi Concept XR-PHEV to kompaktowy SUV, zaprojektowany z myślą o Mitsubishi ASX następnej generacji, oferujący niespotykaną wcześniej przyjemność z jazdy za sprawą układu PHEV z umieszczonym z przodu benzynowym silnikiem MIVEC o pojemności 1,1 litra z turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz bardzo wydajnym silnikiem elektrycznym i akumulatorem o wysokim napięciu. Nad bezpieczeństwem czuwa opracowany przez MMC system bezpieczeństwa czynnego e-Assist, który pomaga kierowcy w unikaniu wypadków i kolizji, służąc także dostępnymi w samochodzie zaawansowanymi rozwiązaniami z pakietu technologii informacyjno-komunikacyjnych. Samochód wykorzystuje technologie łączności „Connected Car”. Concept XR-PHEV jest wyposażony w gniazdo 100V prądu zmiennego (standardowe napięcie w Japonii), co umożliwia mu zasilanie zewnętrznych odbiorników elektrycznych o mocy nawet do 1500W. System może dostarczyć wystarczająco dużo energii do zasilania urządzeń domowych przez cały dzień z użyciem jedynie akumulatora trakcyjnego i może zasilać urządzenia domowe maksymalnie przez 10 dni, gdy silnik spalinowy jest używany do ładowania akumulatora. Concept XR-PHEV wykorzystuje panele słoneczne zamontowane w dachu, które służą do ładowania akumulatora osprzętu, samochód posiada także spojler na tylnej krawędzi dachu, którego położenie może być dostosowywane do różnych warunków jazdy.4. Mitsubishi Concept AR – minivan nowej generacji łączący zwrotność SUV-a z przestronnością minivana, który wykorzystuje lekki system hybrydowy wspomagający niewielki, turbodoładowany silnik spalinowy MIVEC o pojemności 1,1 litra z wtryskiem bezpośrednim. Zastosowanie funkcji wykorzystujących zaawansowane technologie informatyczne i wprowadzenie unikatowych sposobów rozmieszczenia foteli dla 6 osób pozwala wszystkim użytkownikom razem lub osobno cieszyć się atmosferą wnętrza. Concept AR został wyposażony w opracowany przez MMC system bezpieczeństwa czynnego e-Assist oraz system pokładowych układów informacyjno-komunikacyjnych. Współpraca tych systemów pozwala przewidywać i ostrzegać kierowcę o potencjalnych niebezpieczeństwach i szybko oraz precyzyjnie uruchamiać funkcje systemów bezpieczeństwa czynnego.5. debiutujący w Genewie Mitsubishi Concept CA-MiEV - podmiejski samochód elektryczny o zasięgu 300 km jest wizytówką nowych technologii, które firma MMC planuje wprowadzić w swoich modelach w najbliższej i nieco odleglejszej przyszłości. Koncepcyjne Mitsubishi Concept CA-MiEV wykorzystuje elektryczne układy napędowe nowej generacji oraz niezwykle pojemne akumulatory i wyróżnia się niską masą własną oraz znakomitymi właściwościami aerodynamicznymi. Kolejne innowacyjne rozwiązania to system bezprzewodowego ładowania wykorzystujący technologię rezonansu magnetycznego i liczne funkcje aktywowane przy pomocy smartfona. Obrana strategia nie pomija także samochodów małych. Plany zakładają dalszy rozwój Projektu Global Small, ale także konstrukcję i sprzedaż nowego, ogólnoświatowego minisamochodu, który będzie stworzony przez NMKV – spółkę joint venture firm Mitsubishi Motors i Nissan. W ramach współpracy z koncernem Renault-Nissan powstaną także modele typu sedan z segmentu C i D.Ważną częścią nowego planu biznesowego na najbliższe 3 lata są zwiększone inwestycje w badania i rozwój – wzrosną one o 30% i wyniosą 80 miliardów jenów, czyli 590 milionów euro lub 2,5 miliarda złotych rocznie. Inwestycje kapitałowe, które zasilą bazę produkcyjną powiększą się aż o 50% i wyniosą 100 milardów jenów – to 730 milionów euro lub 3 miliardy złotych rocznie. Te wydatki pozwolą na realizację w ciągu najbliższych 3 lat pięciu kluczowych projektów: opracowania następnych generacji technologii PHEV i EV, nowej generacji małego, turbodoładowanego silnika benzynowego z bezpośrednim wtryskiem i systemu napędu na 4 koła Super-All Wheel Control oraz technologii „e-Assist” oraz „connected car”. Warto przypomnieć, że do roku 2020 aż 20% samochodów produkowanych przez Mitsubishi Motors będzie napędzanych silnikami elektrycznymi lub hybrydowym systemem PHEV. W ramach realizacji planu zaplanowano dalsze zwiększenie efektywności produkcyjnej z 83% w 2013 roku do ponad 95% w 2016 toku i redukcję kosztów, zmniejszenie liczby modeli przy jednoczesnym zwiększeniu sprzedaży każdego z nich a także produkcję globalnych samochodów na wszystkie rynki świata.Ważnym elementem planu jest także dalsza poprawa jakości samochodów Mitsubishi, których znakiem rozpoznawczym jest niezawodność i najwyższa staranność wykonania. Nowy plan w kontekście europejskim Zgodnie z założeniami nowej strategii, Europa jako rynek najbardziej wymagających klientów i najostrzejszej konkurencji, będzie grała ważną rolę rynku odniesienia, który kreuje trendy i wprowadza najostrzejsze normy i standardy. To właśnie dlatego MMC wybrało Europę, jako najważniejszy i największy rynek zbytu elektrycznych samochodów hybrydowych z doładowaniem zewnętrznym – PHEV. Sprzyjające otoczenie ekonomiczne, w tym osłabiony jen a także nowa ofensywa produktowa pozwolą na powrót do wolumenu sprzedaży około 150 000 samochodów rocznie (wyłączając Rosję, Ukrainę i Kazachstan). Już w 2013 roku Stary Kontynent powróci do rentowności. „Nowa gama samochodów Mitsubishi to propozycja spoza głównego nurtu, auta bardziej aspiracyjne, sportowe oraz zaawansowane technicznie. Stawiamy na prawdziwą specjalność Mitsubishi - wysokiej jakości crossovery, SUV-y i pickup-y, czego dowodem były 3 tokijskie premiery. Nie zapominamy też o nabywcach małych, oszczędnych samochodów. W ciągu najbliższych 3 lat w salonach Mitsubishi zadebiutuje gama zupełnie nowych modeli.” – podsumował Daniel Nacass. Polska – podsumowanie ostatnich lat i rok 2013 Pomimo wielu niekorzystnych globalnych czynników ekonomicznych w ostatnich latach sprzedaż samochodów Mitsubishi w Polsce gwałtownie rosła od 2006 do 2010 roku, kiedy to w naszym kraju sprzedano blisko 10 tysięcy samochodów spod znaku Trzech Diamentów. W latach 2011-2013 głównie w następstwie drastycznej, kilkudziesięcioprocentowej zwyżki kursu jen, ale także dzięki innym czynnikom, jak zmiana przepisów dotyczących odliczania podatku VAT przy zakupie aut przez przedsiębiorców, firma notowała spadek sprzedaży w Polsce. Rok 2013 rozpoczął się dwiema ważnymi premierami, które zostały gorąco powitane przez klientów. Było to nowe Mitsubishi ASX i terenowe Mitsubishi Pajero Sport. Jesień 2013 roku przyniosła ożywienie a za sprawą znacząco obniżonego kursu jena do złotówki, ceny niemal wszystkich modeli Mitsubishi zostały mocno zredukowane. „Wrześniowa obniżka cen Mitsubishi Outlandera i późniejsze znakomite oferty związane z zakupem modeli ASX, L200, Pajero i Lancer przyciągnęły do naszych salonów wielu klientów a jazda próbna przekonała większość z nich do zakupu samochodu spod znaku Trzech Diamentów.” – powiedział Adam Męciński, dyrektor działu sprzedaży i marketingu polskiej filii MMC. „Nasza oferta jest teraz pod każdym względem dopasowana do potrzeb polskich, bardzo wymagających nabywców. Wiemy, że polscy klienci w najwyższym stopniu cenią jakość, niezawodność i bezpieczeństwo, ale także dokładnie analizują ceny, cieszymy się z rosnącego grona sympatyków Trzech Diamentów i szykujemy dla nich kolejne ciekawe propozycje.” MMC w Polsce w 2014 roku – 3 nowości, kilka wersji specjalnych i atrakcyjne ceny Wiosna 2014 roku przyniesie ze sobą jedną z najważniejszych premier motoryzacyjnych ostatnich lat. Do polskich salonów wjedzie bowiem Mitsubishi Outlander PHEV (Plug-in Hybryd Electric Vehicle) – pierwszy na świecie SUV 4x4 od podstaw zaprojektowany jako hybrydowy samochód elektryczny z zewnętrznym ładowaniem akumulatorów. Ten obszerny, funkcjonalny SUV oferuje niespotykane dotąd osiągi – zasięg 824 km i spalanie 1,9 l. na 100 km. W połowie roku firma zaprezentuje także dwa modele po znaczącym face liftingu a dokładne informacje na ten temat zostaną opublikowane w późniejszym terminie. Już w pierwszym kwartale przyszłego roku na polskim rynku zadebiutują lubiane i cenione przez klientów wersje specjalne kilku modeli, które będą się wyróżniać bogatszym wyposażeniem i korzystną ceną. Polski oddział Mitsubishi Motors rozwija także sprzedaż samochodów dla firm i szykując propozycje dla przedsiębiorców o szczegółach poinformuje już niebawem.
Dodano: 10 lat temu,
autor:
MMC Car Poland Sp. z o.o.