Nowe centrum testowe Hyundaia w Nürburgring
Firma Hyundai przygotowuje się do uruchomienia nowego centrum testowania samochodów, zlokalizowanego przy słynnym torze Nürburgring w Niemczech. Budowany specjalnie w tym celu obiekt będzie stałą bazą Hyundaia, umożliwiającą przeprowadzanie testów na torze wyścigowym, powszechnie uznawanym za jeden z najtrudniejszych na świecie.
Nowe centrum testowe, którego otwarcie zaplanowano na sierpień 2013 r., zostało zaprojektowane specjalnie w odpowiedzi na wysokie oczekiwania firmy. W czterokondygnacyjnym budynku o powierzchni 3622 m2, którego wyjątkową elewację wykonano ze szkła i metalu, znajdą się nowe warsztaty, biura oraz strefa dla gości VIP.
Obiekt jest naturalnym rozszerzeniem europejskiej infrastruktury badawczo-rozwojowej firmy Hyundai. Jej obecne centrum badawczo-rozwojowe w niemieckim Rüsselsheim, powstałe przed dziesięciu laty, jest siedzibą działów technicznych oraz ocen. Łatwy dostęp do zlokalizowanej nieopodal placówki Nürburgring pozwoli na optymalną liczbę testów samochodów przeprowadzanych w ciągu roku, w tym żmudnych „przyspieszonych badań wytrzymałościowych”. Te, polegają na wielotygodniowym symulowaniu przebiegu w trudnych warunkach, wynoszącego nawet 180 000 km i dostarczają cennych danych dotyczących różnego rodzaju parametrów.
Allan Rushforth, wiceprezes i dyrektor operacyjny Hyundai Motor Europe, skomentował: „Jakość jest jedną z głównych wartości firmy Hyundai oraz ma kluczowe znaczenie dla zadowolenia klientów. Tor Nürburgring to najlepsze miejsce do testowania trwałości pojazdów, a zdobyte tam doświadczenia i wiedzę będziemy mogli wykorzystać podczas wszystkich projektów rozwojowych dotyczących naszych samochodów. Nowy obiekt zwiększy możliwości testowania, co przełoży się bezpośrednio na korzyści dla klientów w zakresie jakości pojazdów Hyundai.”
Dzięki nowemu centrum Hyundai jeszcze w 2013 roku zakończy przyspieszone badania wytrzymałościowe 11 pojazdów, w tym ocenę układu kierowniczego, zawieszenia i komfortu jazdy. Testy te pomogą w opracowaniu konfiguracji aut, odpowiadających na potrzeby i upodobania europejskich kierowców.