Nowe centrum produkcyjne Peugeot w Indiach
Narendra Modi, Premier Rządu Stanu Gudżarat oraz Philippe Varin, Prezes Zarządu PSA Peugeot Citroën, uroczyście podpisali umowę pomiędzy firmą Peugeot a stanem Gudżarat.
W ramach tej umowy, Peugeot zamierza zainwestować blisko 650 mln euro w budowę fabryki o powierzchni 2 km2 w mieście Sanand, w sercu rozwijającego się zagłębia motoryzacyjnego w zachodnich Indiach. Peugeot utworzy tam ultranowoczesne centrum produkcyjne, w którym znajdą się warsztaty lakiernicze i montażowe, i którego zdolności produkcyjne w początkowym okresie wyniosą 170 000 pojazdów rocznie. Uzupełnieniem tego nowoczesnego kompleksu produkcyjnego będzie fabryka silników i skrzyń biegów, wykorzystująca najnowsze i najbardziej wydajne technologie stosowane przez Grupę. Projekt ten pozwoli nie tylko na utworzenie w zagłębiu motoryzacyjnym miasta Sanand 5 000 nowych miejsc pracy, ale zaangażuje również wielu lokalnych dostawców i podwykonawców, aby zapewnić nowej inwestycji dostęp do niezbędnych podzespołów. Pierwszy samochód Peugeot zostanie wyprodukowany w nowej fabryce w 2014 r.
Podczas uroczystego podpisania umowy, Premier Narendra Modi zadeklarował: „Zapewnimy firmie Peugeot nasze całkowite wsparcie przy wdrożeniu tego projektu.”
Prezes Philippe Varin dodał: „Jesteśmy dumni z ogłoszenia tego nowego etapu w procesie stałego rozwoju Peugeot na skalę światową oraz z wybrania stanu Gudżarat dla naszej fabryki w Indiach. Uważamy ten kraj za jedną z najważniejszych i najbardziej dynamicznych gospodarek na świecie, która, według prognoz, do 2020 r. może stać się trzecim rynkiem motoryzacyjnym na świecie. Chcąc odpowiedzieć na potrzeby indyjskiego rynku pojazdów specjalnych, stan Gudżarat wykorzystuje sprzyjający klimat ekonomiczny, doskonałą infrastrukturę oraz dobre położenie geograficzne.”
Peugeot i władze stanu Gudżarat ogłosiły również wspólny projekt utworzenia instytutu rozwoju umiejętności w sektorze samochodowym. Inicjatywa ta podkreśla zaangażowanie Peugeot w rozwój wykwalifikowanej siły roboczej w regionie oraz dążenie do zapewnienia produktów i usług najwyższej jakości na całym. Indie stanowią strategiczny priorytet Grupy PSA. Inwestycja ta wpisuje się w długoterminową wizję marki Peugeot, która polega na oferowaniu swoim klientom i koncesjonerom szerokiej gamy produktów doskonale odpowiadającym potrzebom rynku.
Peugeot umacnia swój wizerunek z hasłem „MOTION&EMOTION”, proponując różnorodną ofertę zgodną z potrzebami i preferencjami rynku indyjskiego.
Marka będzie obecna na salonie motoryzacyjnym w Delhi, który odbędzie się w styczniu 2012.
PEUGEOT: MIĘDZYNARODOWA MARKA, NOWOCZESNA I INNOWACYJNA, NALEŻĄCA DO GRUPY MOTORYZACYJNEJ O ŚWIATOWYM ZASIĘGU
Pierwsza na świecie samochodowa marka francuska, Peugeot, należy do grupy PSA Peugeot Citroën, drugiego na świecie konstruktora motoryzacyjnego i lidera na rynku lekkich samochodów użytkowych, osiągając obrót w wysokości ponad 56,1 mld euro i mając w 2010 r. na całym świecie ponad 205 000 pracowników. W pierwszym półroczu 2011 r. sprzedaż Peugeot poza Europą odnotowała duży wzrost, zwłaszcza w Azji (+18 %) i Ameryce Łacińskiej (+19 %).
Wzrost sprzedaży na wszystkich rynkach, zarówno w 2010 r. (2 142 000 pojazdów), jak i w pierwszym półroczu 2011 r. (1 091 000 pojazdów), pozwoliły marce Peugeot ustanowić historyczny rekord, mimo trudnej sytuacji ekonomicznej na świecie. Wchodząc na rynek indyjski marka podąża zgodnie ze swoimi założeniami międzynarodowego rozwoju.
Dzięki 200-letniej historii Peugeot wniesie swoje doświadczenie i siłę innowacji na rynek indyjski. Peugeot jest renomowaną na całym świecie marką dzięki swojej wyjątkowej stylistyce, doskonałym właściwościom jezdnym swoich produktów oraz zaawansowaniu technologicznemu w dziedzinie silników wysokoprężnych. Jest również pierwszą na świecie firmą, która wprowadziła na rynek pojazd hybrydowy z silnikiem Diesla. Peugeot jest również obecny na rynkach niszowych, dzięki odnoszącej ogromne sukcesy gamie modeli coupé-cabriolet, sportowemu coupé RCZ oraz uczestnictwu w wysokiej rangi wyścigach samochodowych, takich jak na przykład 24 Godziny Le Mans.