Nowe Audi A8 - Nowy wyraz sportowego charakteru w segmencie samochodów luksusowych
Nowe Audi A8 gotowe do startu - swoją doskonałą dynamiką jazdy, nowoczesną technologią i ekskluzywną stylistyką limuzyna ta definiuje na nowo pojęcie luksusowego samochodu o sportowym charakterze.
Nowe Audi A8 gotowe do startu - swoją doskonałą dynamiką jazdy, nowoczesną technologią i ekskluzywną stylistyką limuzyna ta definiuje na nowo pojęcie luksusowego samochodu o sportowym charakterze.
W Audi A8 zastosowano rozwiązania techniczne odróżniające wyraźnie ten model od konkurencji. Jako samochód flagowy bezkompromisowo wyraża on tożsamość nadchodzącej generacji marki Audi oraz hasło „Przewaga dzięki technice” - sportowy charakter, jasną stylistykę, innowacyjne rozwiązania techniczne i najwyższą jakość.
Podczas prac projektowych nad nowym Audi A8 szczególny nacisk położono na stylistykę, lekką konstrukcję, dynamikę i elektronikę. Cztery zagadnienia połączone jedną ideą - ideą lekkości i prostoty. Oznacza to, że nowe A8 charakteryzuje lekkość formy, łatwość przyspieszania, niewielki ciężar, duża dynamika jazdy i łatwość obsługi.
Stylistyka tego samochodu wyraźnie podkreśla jego niepowtarzalny charakter. Mocno rozciągnięte i wyraźnie zaznaczone powierzchnie ograniczone są precyzyjnie prowadzonymi liniami. Sylwetka z płasko uformowaną częścią przednią, niewielkimi zwisami oraz mocno wyprofilowanym tyłem jednoznacznie sygnalizuje dynamiczny potencjał pojazdu.
W momencie rozpoczęcia produkcji seryjnej jesienią 2002 roku do wyboru będą dwa mocne, dynamiczne silniki V8 o pojemności skokowej 4,2 i 3,7 litra i mocy 246 kW (335 KM) lub 206 kW (280 KM). Nowością w A8 jest 6-stopniowa przekładnia automatyczna z funkcją tiptronic, zapewniająca optymalne przełożenia. Biegi można zmieniać również przy pomocy przełączników umieszczonych na kierownicy (wyposażenie dodatkowe), których ergonomiczna perfekcja sprawdziła się już w Audi R8 – zwycięzcy wyścigu w Le Mans.
Jednostka napędowa gwarantuje w połączeniu z niewielkim ciężarem aluminiowego nadwozia wykonanego w technologii Audi Space Frame (ASF) doskonałe osiągi i wzorcową ekonomiczność.
Stały napęd na wszystkie koła – quattro - nadal nie znalazł naśladowcy w segmencie samochodów luksusowych.
Wyjątkowym elementem wyposażenia jest także montowane seryjnie pneumatyczne zawieszenie aluminiowego nadwozia nowego Audi A8, dysponujące charakterystyką resorowania i tłumienia dostosowaną optymalnie do różnych warunków drogowych.
Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne air suspension z bezstopniową regulacją tłumienia amortyzatorów zapewnia optymalną dynamikę i najwyższy komfort jazdy.
Kierowca może wybierać między trzema trybami pracy, które – w zależności od jego wymagań – zapewniają typowo sportowy sposób jazdy lub maksymalny komfort amortyzowania.
Nie tylko dzięki doskonałym właściwościom jezdnym A8 można określić mianem samochodu przyjaznego kierowcy. W luksusowym wnętrzu kierowca znajdzie nowoczesny system zapewniający łatwą obsługę pojazdu bogato wyposażonego w innowacyjne rozwiązania techniczne MMI - Multi Media Interface.
Przemyślana ergonomia oraz logiczny system obsługi elementów funkcyjnych pozwalają kierowcy skupić się na prowadzeniu pojazdu i cieszyć się przyjemnością z jazdy.
Poprzedni model A8 wyprodukowano w ponad 100.000 egzemplarzy. W momencie swojego debiutu, w roku 1994, pierwsza generacja A8 była jedyną produkowaną seryjnie limuzyną z aluminiowym nadwoziem i stała się symbolem nowego sposobu myślenia o samochodach klasy luksusowej. Zastosowanie lekkiej konstrukcji Audi Space Frame i napędu quattro przyczyniło się do zdecydowanej poprawy dynamiki jazdy.
Nowe Audi A8 - w skrócie:
- Dynamiczny, znamionujący siłę wygląd zewnętrzny i przyjazna kierowcy koncepcja wnętrza o charakterze sportowym i luksusowym
- Na początku sprzedaży w ofercie dwa mocne silniki V8 :
- 4.2 quattro: moc: 246 kW (335 KM) przy 6500 obr/min , moment obrotowy: 430 Nm przy 3500 obr/min , prędkość maksymalna: 250 km/h , przyspieszenie 0-100 km/h: 6,3 sek. ;
- 3.7 quattro: moc: 206 kW (280 KM) przy 6000 obr/min , moment obrotowy: 360 Nm przy 3750 obr/min , prędkość maksymalna: 250 km/h , przyspieszenie 0-100 km/h: 7,3 sek.
- 6-stopniowy tiptronic z dynamicznym programem przełączeń (DSP) i programem jazdy sportowej.
- Aluminiowe podwozie z 4-wahaczową osią przednią i osią tylną z wahaczami trapezowymi.
- Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne air suspension z bezstopniową
regulacją tłumienia amortyzatorów: trzy tryby pracy umożliwiają wybór
indywidualnej charakterystyki resorowania i tłumienia, pozwalającej na optymalną dynamikę i najwyższy komfort jazdy; dodatkowy tryb
podnoszenie podwozia zwiększa prześwit na nierównościach terenu.
- Na życzenie: adaptacyjne zawieszenie sportowe air suspension – sport,
również z trzema trybami pracy o sportowym charakterze dostosowującymi się do stylu jazdy kierowcy, z dodatkowym trybem podnoszenia podwozia.
- Nowy układ hamulcowy z elektromechanicznym hamulcem postojowym.
- Automatyczny system kontroli ciśnienia w oponach.
- Nowo skonstruowane nadwozie aluminiowe w technologii ASF
ze zwiększoną o 60 procent sztywnością.
- Zoptymalizowana technologia bezpieczeństwa z dwustopniowo
wyzwalanymi poduszkami kierowcy i pasażera oraz montowany seryjnie
system poduszek chroniących głowę - Audi sidequard.
Nowość: aktywne zagłówki przednie.
- Innowacyjna technika świetlna adaptive light .
- Radarowo wspomagany adaptacyjny układ regulacji odstępu jazdy cruise control.
- Zintegrowany system obsługi MMI – Multi Media Interface z intuicyjną,
uniwersalną logiką obsługową.
- System dostępu i uprawnień jazdy advanced key.
- Pamięć ustawień kierowcy one-touch memory.
<strong>Źródło: Kulczyk Tradex</strong>