Nowa Toyota C-HR zdobyła 5 gwiazdek Euro NCAP
Toyota C-HR uzyskała bardzo dobre wyniki za ochronę pasażerów i systemy bezpieczeństwa czynnego.
Nowa Toyota C-HR zdobyła najwyższą ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP. Model uzyskał bardzo dobre wyniki w testach zderzeniowych oraz w badaniach skuteczności działania systemów bezpieczeństwa czynnego.
Ochrona kierowcy i dorosłych pasażerów została oceniona aż na 95 procent. Za bezpieczeństwo dzieci C-HR uzyskał 77 procent, natomiast za ochronę przechodniów przed skutkami zderzenia 76 procent. Systemy bezpieczeństwa czynnego zdobyły 78 procent za skuteczność.
W raporcie Euro NCAP Toyota C-HR uzyskała bardzo dobre wyniki przy zderzeniu czołowym. Maksymalną liczbę punktów samochód zdobył za uderzenie boczne oraz za szczególnie trudny test w zderzeniu bokiem ze słupem.
Crash testy Toyoty C-HR udowodniły z kolei odporność nowej platformy TNGA (Toyota New Global Architecture) oraz nadwozia wzmocnionego wysokowytrzymałą stalą. Crossover został tak zaprojektowany, aby kierować siłę uderzenia poza kabinę pasażerską.
Toyota postawiła sobie za cel udostępnienie nowoczesnych systemów bezpieczeństwa czynnego jak najszerszej grupie kierowców, dlatego pakiet Toyota Safety Sense w zaawansowanej wersji jest dostępny w standardzie we wszystkich wersjach wyposażenia Toyoty C-HR. W jego skład wchodzą układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych (PD), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z funkcją powrotu na zadany tor jazdy (LDA + SC) automatyczne światła drogowe (AHB) i aktywny tempomat (ACC). Dodatkowo układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA) jest dostępny od wersji Premium.
System PCS uzyskał maksymalną liczbę punktów w jeździe po mieście – samochód zatrzymał się przed przeszkodą przy wszystkich miejskich prędkościach. Przy prędkościach autostradowych system także wykazał się dużą skutecznością. Podczas zbliżania się do samochodu jadącego wolno, C-HR wyposażony w system reagowania w razie ryzyka zderzenia uniknął kolizji we wszystkich przypadkach. Gdy przeszkodą był samochód stojący na drodze lub cofający, C-HR automatycznie zapobiegł zderzeniu w większości przypadków, a w pozostałych PCS zmniejszył skutki wypadku.
„Bardzo dobre wyniki testów bezpieczeństwa Euro NCAP, w szczególności udowodniona skuteczność systemów bezpieczeństwa czynnego, pokazują, że Toyota C-HR ma do zaoferowania znacznie więcej niż niezrównany design. Naszym celem było stworzenie samochodu, który jest dynamiczny i bezpieczny” – powiedział Karl Schlicht, wiceprezydent ds. sprzedaży Toyota Motor Europe. – „Bezpieczeństwo samochodów Toyoty należy do naszych priorytetów. Toyota Safety Sense to ogromny krok naprzód pod tym względem, dlatego wprowadziliśmy go już do niemal wszystkich naszych modeli. W Yarisie 2017 będzie dostępny w standardzie”.