NISSAN 4X4 - Modernizacja Patrola GR
Nissan po raz kolejny udowadnia, że jest liderem europejskiego rynku samochodów terenowych. Specjalne wersje wszystkich modeli Nissana z napędem 4x4.
<strong>
Nissan po raz kolejny udowadnia, że jest liderem europejskiego rynku samochodów terenowych.
Specjalne wersje wszystkich modeli Nissana z napędem 4x4.
</strong>
W skrócie
• Wersja specjalna Nissana X-TRAIL z unikalnym systemem relingów dachowych.
• Limitowana wersja Terrano przeznaczonego dla młodych rodzin.
• Luksusowa odmiana Patrola GR.
• Pickup rajdowego zespołu Nissan Rally Raid Team, który prowadzony był przez Ari Vatanena w rajdzie Dakar 2003
• Specjalna wersja Pickupa - “Ultimate Leisure Machine”.
Salon samochodowy w Genewie - 2003 Geneva Motor Show – jest świadkiem wielu nowości w ofercie samochodów terenowych Nissana. Oprócz specjalnych wersji wszystkich modeli 4x4, Genewa będzie miejscem przypomnienia sukcesu pierwszego oficjalnego zespołu rajdowego Nissana w legendarnym rajdzie „Dakar 2003”.
Nissan zdaje sobie sprawę ze swej pozycji na rynku samochodów terenowych. Dlatego plan modernizacji produktów z napędem 4x4 jest zgodny z wytycznymi programu NISSAN 180. Plan ten zakłada zwiększenie sprzedaży na całym świecie o 1 milion sztuk, w tym zwiększenie sprzedaży w Europie o 100 000 sztuk pojazdów w przeciągu 3 lat, do końca roku podatkowego 2004. A samochody terenowe odgrywają jedną z kluczowych ról w tym projekcie.
„Wierzymy, że sukces jest bezpośrednim następstwem atrakcyjności produktu. Dlatego zanalizowaliśmy dokładnie nasze pozycje na wszystkich rynkach świata. Analiza umożliwiła nam rozpoznanie naszych szans na przyszłość. Mianowicie w najbliższych latach w Europie Nissan będzie się umacniał na rynku samochodów małych... w sektorze produkcji silników wysokoprężnych... na rynku pojazdów 4x4... oraz lekkich pojazdów użytkowych ” - powiedział Carlos Ghosn, prezydent Nissan Motor Co., Ltd. w czasie międzynarodowej wystawy samochodów Paryżu, we wrześniu 2002.
Oprócz odpowiedniej polityki modelowej, dużą rolę w globalnej strategii wzmacniania wizerunku koncernu i zwiększania sprzedaży, będzie odgrywał pierwszy oficjalny rajdowy zespół Nissana, który odniósł wielki sukces w tegorocznym rajdzie Dakar 2003. Dzięki organizowaniu imprez sportowych i czynnym udziale w nich pojazdów, które oparte są w znacznej mierze na samochodach seryjnych i przez to lepiej rozpoznawane przez potencjalnych klientów, zespół ten odegra wielką rolę zarówno w sprzedaży, jak i pracach badawczo-rozwojowych.
X-TRAIL: sześć miesięcy po udanej prezentacji wersji napędzanej nowym, 2.5-litrowym silnikiem ZI, ten najlepiej sprzedający się w klasie pojazd terenowy doczekał się limitowanej wersji specjalnej. Adresowany do najaktywniejszej grupy odbiorców, nowa wersja X-TRAILA posiada bardziej sportowy wygląd oraz wiele praktycznych rozwiązań – w tym unikatowy system relingów dachowych, specjalnie wykonane wnętrze i nowe aluminiowe tarcze kół. Wersja ta trafi na rynek w kwietniu 2003.
TERRANO: wersja specjalna bazująca na koncepcji „rodzinna przygoda”, charakteryzuje się zmienioną stylizacją elementów nadwozia i wnętrza oraz bogatym wyposażeniem, obejmującym między innymi stoliki w stylu lotniczym dla pasażerów tylnych siedzeń, które czyni z Terrano wielofunkcyjny samochód terenowy przeznaczony dla aktywnej i niezależnej młodej rodziny.
PATROL GR: Świętujący swoje 52 urodziny, Patrol GR pozostaje jednym z najlepszych samochodów terenowych świata. Model roku 2003 buduje swoje image w oparciu o legendarną wytrzymałość Patrola GR, jednak do tej tradycji dodaje ultraluksusowy charakter. Zrestylizowane lampy i zderzaki oraz całkowicie nowe materiały wykończeniowe i komfortowa kabina pełna przemyślnych schowków, składają się na ten nowy wizerunek Nissana Patrola GR.
PICKUP: Specjalna wersja kryjąca się pod nazwą ‘Ultimate Leisure Machine’, mającą oddawać niezwykły charakter tej odmiany Pickupa, została zaopatrzona w 17-calowe aluminiowe obręcze, które wraz z masywnymi rurowymi stopniami bocznymi oraz relingami dachowymi uwydatniają jego śmiały profil i imponujący wygląd. Tę niezwykłą sylwetkę współtworzy pałąk bezpieczeństwa chroniący kabinę w razie wywrotki, który nie tylko wzmacnia nadwozie, ale dzięki malowaniu w kolorze nadwozia harmonijnie integruje kabinę ze skrzynią ładunkową.
DAKAR 2003 - 5 miejsce Nissana w klasyfikacji generalnej: Startem w tegorocznej edycji słynnego rajdu Dakar Nissan rozpoczął swój 4-letni program uczestnictwa w imprezie pomiędzy 2003 a 2006 rokiem. Rajdowy zespół Nissana - Nissan Rally Raid Team jest zespołem międzynarodowym, którego członkowie rekrutują się z Europy, Bliskiego Wschodu, Republiki Południowej Afryki i Japonii. Na tegoroczny rajd zespół przygotował dwie wyczynowe wersje Pickupa i jeden prototyp z niezależnym zawieszeniem kół.
Dwa jasnoczerwone Pickupy - jeden dla Ari Vatanena - czterokrotnego tryumfatora imprezy i jego pilota Tiny Thorner, a drugi dla Kenjiro Shinozuki i pilota Thierry Delli-Zotti - spędziły wiele miesięcy na próbach w kwaterze głównej Nissan Motorsport South Africa, położonej niedaleko Johannesburga. Później do zespołu dołączyła wersja "Proto", która prowadzona przez Giniela de Villiers zajęła ostatecznie piąte miejsce w klasyfikacji generalnej.
Rezultaty końcowe rajdu przerosły najśmielsze oczekiwania, szczególnie jeżeli się weźmie pod uwagę fakt, że był to pierwszy start zespołu Nissana, który traktowany był raczej jako rozgrzewka przed następnymi startami.
Pomimo wycofania się zwycięzcy prologu rajdu - Kenjiro Shinozuki - na skutek wypadku w połowie imprezy, zespół był zdolny wypracować znakomity wynik: Ari Vatanen wygrał cztery odcinki specjalne i ostatecznie ukończył rajd na siódmym miejscu w klasyfikacji generalnej, zaledwie dwa miejsca za prototypem Giniela de Villiers. Thierry De Lavergne - niezwykle doświadczony zawodnik Nissana ukończył rajd tuz za pierwszą dziesiątką, przybywając do Sharm El -Sheikh na 11-miejscu.
<strong>Źródło: Nissan Poland</strong>