Najlepszy sprzedażowo pierwszy kwartał roku. Audi AG wprowadziło na rynek 450 tysięcy samochodów
Podwójny rekord Audi: w marcu najlepszymi w historii przedsiębiorstwa wynikami koncern zamknął również najlepszy jak dotąd pierwszy kwartał. W ubiegłym miesiącu Audi zwiększyło swą globalną sprzedaż o 4,6 procent, oddając do rąk klientów łącznie blisko 186 100 samochodów segmentu premium. Od stycznia koncern z Ingolstadt sprzedał prawie 455 750 pojazdów, o 4 procent więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015. W Polsce Audi w marcu zanotowało wzrost sprzedaży o ponad 52%.
„Rekordowy początek roku 2016, to dowód globalnej siły naszej marki, a także sukcesu całej gamy modelowej z nowym Audi A4 i nowym Q7 na czele” – mówi Dietmar Voggenreiter, szef marketingu i sprzedaży Audi AG. „Wysoki popytw pierwszym kwartale potwierdza, że jesteśmy na najlepszej drodze, by w roku 2016 pobić wszystkie nasze wcześniejsze rekordy sprzedażowe”.
W marcu globalna sprzedaż Audi A4 wzrosła o 14,6 procent. W USA, gdzie najnowsza generacja tego modelu dostępna jest zaledwie od paru tygodni, sprzedaż A4 wzrosła nawet o 36,3 procent. Od początku roku globalny popyt na bestsellerowy model marki Audi wzrósł o 4 procent. Na świetne wyniki czterech pierścieni ogromny wpływ ma również duży popyt na nowe Audi Q7. Od momentu wprowadzenia tego dużego SUV-a luksusowej klasy wyższej na rynek latem ubiegłego roku, jego sprzedaż co miesiąc odnotowuje dwucyfrowe wzrosty.
W marcu, Audi sprzedało na całym świecie blisko 9600 egzemplarzy tego modelu - wzrost o 93,1 procent. Od stycznia globalna sprzedaż Q7 zwiększyła się o 89 procent – sprzedano blisko 23 550 sztuk tego samochodu. W tym samym okresie, koncern z Ingolstadt potroił jego sprzedaż (+177,6 procent, blisko 10 450 aut) w Europie.
Łączna sprzedaż wszystkich modeli Audi w Europie, w ubiegłym kwartale zwiększyła się o 7,3 procent i wyniosła blisko 222 350 egzemplarzy. Także w marcu zainteresowanie europejskich klientów nie słabło, dzięki temu wynik tegorocznego marca, w efekcie sprzedania 97 300 nowych samochodów jest o 7,3 procent lepszy niż wynik lutego. Sprzedaż w Niemczech (+10,8 procent, 30 923 egzemplarzy), we Włoszech (+28,7 procent, 5814 sztuk) i w Hiszpanii (+14,4 procent, 5137 aut), ze swoimi dwucyfrowymi przyrostami, była motorem wypracowania tak dobrych wyników. Doskonale przedstawia się również sprzedaż w Polsce. W marcu klienci zarejestrowali 1162 samochody (+52,5 procent). Przełożyło się to na wyniki całego pierwszego kwartału, który Audi zakończyło ze wzrostem ponad 40 procentowym (2553 sztuki).
Także na kontynencie amerykańskim, sprzedaż Audi w pierwszym kwartale nadal rosła. Dzięki oddaniu klientom kluczyków do 57 500 samochodów, producent zanotował w tym regionie wzrost o 5,6 procent, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015. W marcu sprzedano tu blisko 24 350 samochodów z czterema pierścieniami w logo - wzrost o 8,5 procent. W samej tylko Kanadzie, Audi sprzedało w marcu 2805 aut, co daje wzrost o 42,9 procent. W USA, na zakup samochodu marki Audi zdecydowało się 18 392 klientów, czyli o 7,5 procent więcej niż w marcu roku ubiegłego. Na wypracowanie świetnego wyniku wpłynęła przede wszystkim sprzedaż Audi Q3. Audi of America wprowadziło na rynek 1505 egzemplarzy tego kompaktowego SUV-a, o 18,7 procent więcej w porównaniu z marcem 2015.
W Chinach, po roku poświęconemu konsolidacji, Audi ponownie weszło na ścieżkę wzrostu. Od stycznia sprzedaż na tamtejszym rynku zwiększyła się o 4,7 procent i wyniosła 139 540 egzemplarzy. W ubiegłym miesiącu, Audi oddało do rąk klientów z Państwa Środka 50 986 samochodów, daje to wzrost o 5,4 procent. Na wynik ten wpłynął przede wszystkim model klasy kompaktowej – Audi A3. W marcu popyt na ten samochód wzrósł o 34,7 procent.