Najlepszy sierpień w historii SKODY
ŠKODA sprzedaje coraz więcej samochodów. Sprzedaż marki w sierpniu 2012 roku wyniosła 67 700 szt., co przekłada się na 12,1 proc. wzrost w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego.
Producent samochodów ŠKODA osiągnął bardzo dobry wynik sprzedaży w okresie od stycznia do sierpnia 2012 roku, na poziomie 633 300 szt. (+8,5 proc.). Jednocześnie marka odnotowała swój najlepszy sierpniowy wynik sprzedaży w historii, wynoszący 67 700 dostarczonych aut.
„ŠKODA osiągnęła bardzo dobry sierpniowy wynik sprzedaży” – mówi Werner Eichhorn, Członek Zarządu ŠKODA odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. „Pomimo panujących trudnych warunków gospodarczych, osiągamy coraz lepsze wyniki niemal we wszystkich regionach sprzedaży. Mamy nadzieję utrzymać się na obranej ścieżce wzrostu” – dodaje Eichhorn. Wielkie nadzieje wiążą się także z nowym modelem Rapid, kompaktową limuzyną ŠKODY. Jej debiut na Salonie Samochodowym w Paryżu, który odbędzie się pod koniec września, stanie się magnesem dla wielu nowych klientów marki.
Pomimo kurczącej się sprzedaży nowych samochodów, w sierpniu 2012 roku ŠKODA zanotowała w Europie Zachodniej wzrost o 1,2 proc. "Wyniki z Europy Zachodniej świadczą o tym, że sprzedaż samochodów jest możliwa nawet w trakcie kryzysu, pod warunkiem ich odpowiedniego dostosowania do potrzeb nabywców. ŠKODA produkuje pomysłowe i dobre samochody, dostępne w atrakcyjnych cenach” - komentuje Werner Eichhorn.
W Europie Wschodniej producent zanotował silny, dwucyfrowy wzrost sierpniowej sprzedaży na poziomie 53,2 proc. (sierpień 2012 – 11 300 szt.; sierpień 2011 – 7 300 szt.). Najwięcej samochodów, bo aż 8 300 szt., producent ponownie dostarczył do klientów w Rosji. Udział ŠKODY w rynku w tym kraju wzrósł do 3,54 proc.
Europa Środkowo-Wschodnia, w sierpniu 2012 roku, także odnotowała wzrost sprzedaży samochodów ŠKODA (+8,3 proc.). W tym okresie, na rodzimym, czeskim rynku producent dostarczył aż 4 300 aut.
ŠKODA kontynuuje również swój rozwój na rynkach azjatyckich. W sierpniu 2012 roku Chiny odnotowały 4,5 proc., a Indie aż 8,8 proc. wzrost sprzedaży samochodów tej marki.
W Polsce w sierpniu 2012 roku zarejestrowano 2 023 samochody osobowe marki ŠKODA, co daje wzrost o 14,36 proc. w porównaniu do sierpnia 2011 roku. Przekłada się to również na wzrost udziału rynkowego producenta, który wynosi obecnie 11,29 proc. ŠKODA pozostaje liderem rynku zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i flotowych.
Na szczególną uwagę zasługuje wynik sprzedaży modelu Citigo w Polsce. Pomimo zaledwie 4-miesięcznej obecności na rynku, 194 zarejestrowane pojazdy pozwoliły ŠKODZIE zająć drugą pozycję w segmencie aut miejskich.