Najlepszy pierwszy kwartał dla Audi
AUDI AG zakończyło najlepszy pierwszy kwartał w swojej historii z bardzo dobrym marcowym wynikiem wydań do klientów wynoszącym 125 700 samochodów, co oznacza wzrost o 13,9 procent. W pierwszych trzech miesiącach przedsiębiorstwo sprzedało 312 600 samochodów, o 18,4 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. We wszystkich regionach odnotowano dwucyfrowy wzrost sprzedaży. W kolejnych miesiącach do dalszego wzrostu sprzedaży przyczyni się nowa limuzyna A6, która 1 kwietnia trafiła do niemieckich dealerów.
„Audi A6 odnosi sukcesy w swoim segmencie. W nowej generacji widzimy jeszcze większy potencjał – przede wszystkim w Chinach i USA, ale również w Niemczech.”, powiedział Peter Schwarzenbauer, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu AUDI AG. „Oczekujemy, że sprzedaż nowej limuzyny A6 będzie o 25% większa niż modelu poprzedniej generacji”.
Do wzrostu w pierwszym kwartale przyczyniła się również sprzedaż Audi A1: w marcu 13 880 klientów zdecydowało się na zakup najmniejszego modelu z oferty producenta z Ingolstadt. Od stycznia AUDI AG sprzedało prawie 31 000 A1, które dotychczas dostępne było głównie na europejskich rynkach. W sumie przedsiębiorstwo sprzedało w Europie w pierwszych trzech miesiącach tego roku 186 500 samochodów, co oznacza wzrost o 14,8 procent w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. W minionym miesiącu Audi dostarczyło europejskim klientom 79 900 samochodów, wzrost o 11,4%. Uzyskanie tak dobrego wyniku było możliwe dzięki dobremu kwartałowi na rodzimym niemieckim rynku: Audi sprzedało 56 283 samochody, o 13,7 procent więcej niż w pierwszym kwartale 2010 roku.
Również w Wielkiej Brytanii, gdzie Audi jest tradycyjnie silną marką, sprzedaż wzrosła w pierwszych trzech miesiącach do 34 869 samochodów, o 13,7 procent.
W USA sprzedaż wzrosła w pierwszych trzech miesiącach o 19,1 procent do 25 383 samochodów, tylko w marcu 9 818 mieszkańców USA kupiło nowy samochód marki Audi (14,3 procent więcej niż w roku ubiegłym).
Od stycznia do marca tego roku marka z czterema pierścieniami wydała klientom w Chinach 64 122 samochody, 24,6 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W marcu 23 000 chińskich klientów zdecydowało się na zakup nowego modelu Audi, wzrost o 17,7 procent w porównaniu z marcem 2010. Również na pozostałych rynkach w regionie Azji i Pacyfiku Audi odnotowało w pierwszym kwartale wyraźny wzrost – o 21,4 procent i dostarczyło klientom 15 800 samochodów. Tylko w marcu Audi sprzedało tutaj 5 900 aut, wzrost o 21,3 procent.