Najlepszy kwiecień w historii Skody!
Światowa sprzedaż ŠKODY wzrosła w kwietniu o 15,5% do poziomu 89 600 samochodów. To rekordowy kwiecień w historii marki. W Europie wzrost ŠKODY wyniósł 20,7%, w Chinach 7,6%, a w Rosji 3%.
Nowa ŠKODA Octavia okazała się wielkim hitem, odnotowując wzrost sprzedaży o około jedną trzecią. Dostawy tego modelu w Europie Zachodniej zwiększyły się o blisko 60%.
„Jesteśmy zadowoleni, że utrzymujemy pozytywny trend z ostatnich miesięcy” – mówi Werner Eichhorn, szef działu sprzedaży i marketingu ŠKODY. „Nasza młoda gama modelowa przypada do gustu coraz większej liczbie Klientów. Po najlepszym kwietniu w historii, kontynuujemy rekordową sprzedaż zapoczątkowaną w pierwszym kwartale”. Przez pierwsze trzy miesiące 2014 roku czeska marka sprzedała więcej samochodów niż kiedykolwiek wcześniej w pierwszym kwartale.
W ciągu najbliższych miesięcy producent z Mladá Boleslav w dalszym ciągu planuje prowadzić największa kampanię modelową w swojej historii. Pod koniec maja swoją premierę będzie mieć ŠKODA Octavia G-TEC – pierwsza Octavia napędzana gazem ziemnym. Latem rozpocznie się sprzedaż nowej ŠKODY Octavia Scout.
Ponadto wkrótce do oferty dołączą trzy nowe sportowe wersje Monte Carlo dla modeli Yeti, Rapid Spaceback i Citigo. Do połowy roku firma wprowadzi także nową ŠKODĘ Octavia i ŠKODĘ Rapid Spaceback do sprzedaży Chinach, będących największym rynkiem dla ŠKODY. W kwietniu model Rapid uzupełnił gamę modelową marki w Rosji.
W kwietniu czeski producent po raz kolejny odnotował znaczący wzrost w Europie Zachodniej. Liczba dostaw do Klientów zwiększyła się o 22,1% do 36 600 pojazdów (kwiecień 2013: 29 900), co oznacza, że ŠKODA poprawiła swoje udziały na wszystkich rynkach.
W Niemczech, największym europejskim rynku dla marki, sprzedaż ŠKODY wzrosła o 16,2% do 12 900 samochodów. Ze wzrostem 26,2% i sprzedażą na poziomie 6 200 pojazdów marka znakomicie sobie radzi także w Wielkiej Brytanii.
W Europie Wschodniej kwietniowa sprzedaż ŠKODY wzrosła o 1,6% do 10 700 pojazdów (kwiecień 2013: 10 500). W Rosji, trzecim największym dla marki rynku na świecie, dostarczono do Klientów 7 700 samochodów, co daje wzrost na poziomie 3,2% w porównaniu z kwietniem 2013, w którym sprzedano 7 500 pojazdów.
W kwietniu sprzedaż ŠKODY wzrosła o ponad jedną trzecią również w Europie Centralnej. Dostawy do Klientów zwiększyły się o 35,8% do 14 600 pojazdów (kwiecień 2013: 10 800). Marka osiągnęła znakomity wynik na rodzimym czeskim rynku, osiągając wzrost na poziomie 38,9% do 7 100 pojazdów dostarczonych w kwietniu (kwiecień 2013: 5 100).
Także w Polsce ŠKODA pozostaje liderem rynku. W kwietniu zarejestrowano 3 350 samochodów osobowych marki, co stanowi wzrost o prawie 15% w porównaniu do tego samego okresu zeszłego roku. W kwietniu najsilniejszym rynkiem dla ŠKODY ponownie okazały się Chiny, gdzie liczba dostaw do Klientów wzrosła o 7,6% do 21 900 pojazdów (kwiecień 2013: 20 400). W Indiach ŠKODA sprzedała w kwietniu 1 200 samochodów (kwiecień 2013: 2 000 aut).