NAJLEPSZE WYNIKI LEXUSA W TEŚCIE ADAC: SYSTEM OCHRONY PIESZYCH NAJLEPSZY W LEXUSIE
Lexus Advanced Pre - Crash Safety (A-PCS) – Zaawansowany System Ochrony Przedzderzeniowej bardzo znacznie ogranicza ryzyko obrażeń pieszych i w większości przypadków pozwala ochronić ich życie. Te wyniki zostały podane po ostatnich testach przeprowadzonych przez ADAC dotyczących aktywnej ochrony pieszych.
A-PCS obejmuje między innymi Zaawansowany System Wykrywania Przeszkód, Przedzderzeniowe Wspomaganie Hamowania oraz System Wspomagania Jazdy w Nocy, co w szczególności zadecydowało o przyznaniu nagrody przez ADAC.
Przeprowadzony przez ADAC test pokazał, że system A-PCS Lexusa może zapobiec kolizji z pieszym dzięki bardzo wczesnemu wykryciu zagrożenia i automatycznej, natychmiastowej reakcji systemu hamowania przy prędkości do 50 km/godz.
Jak działa Lexus Advanced Pre-Crash Safety (A-PCS)Bezpieczeństwo jest najważniejsze dla Lexusa. Od zawsze Lexus przewodził w technologii w zakresie bezpieczeństwa biernego i czynnego i niejednokrotnie jako pierwsza marka na świecie instalował w swoich samochodach najbardziej zaawansowane systemy chroniące kierowcę, pasażerów i otoczenie.
Udoskonalony w 2012 roku Zaawansowany System Ochrony Przedzderzeniowej - najbardziej wyrafinowany tego typu system w branży, potrafi wykryć nawet wtargnięcie pieszego na jezdnię. Wspomaga kierowcę, aby uniknąć lub złagodzić skutki kolizji z samochodami i pieszymi w szerokim zakresie prędkości ulicznych i autostradowych w dzień i w nocy.
Na podstawie danych z radaru działającego w zakresie fal milimetrowych, kamery stereoskopowej i projektorów podczerwieni w reflektorach przednich komputer pokładowy nieustannie analizuje ryzyko kolizji. Bierze pod uwagę pozycję, prędkość i trajektorię obiektu. Gdy układ wykryje pojazd, pieszego lub inną przeszkodę z przodu, kierowca jest odpowiednio alarmowany, aby podjął stosowne działania w celu uniknięcia kolizji: aktywuje się brzęczyk i miga czerwona lampka ‘BRAKE’ na wielofunkcyjnym wyświetlaczu przed kierowcą.
Jednocześnie włącza się kilka systemów wspomagających:
1. W układzie kierowniczym o zmiennym przełożeniu (Variable Gear Ratio Steering -VGRS) awaryjne wspomaganie kierownicy pomaga podnieść poziom reakcji samochodu na działania kierowcy.
2. Układ Korekcji Sztywności Zawieszenia (Adaptive Variable Suspension AVS) – usztywnia amortyzatory zabezpieczając przed “nurkowaniem” przodu auta i jednocześnie pomaga utrzymać sterowność pojazdu przy gwałtownym hamowaniu.
3. Zintegrowany System Zarządzania Dynamiką Pojazdu (Vehicle Dynamics Integrated Management VDIM) – zwiększa stabilność pojazdu podczas gwałtownych manewrów. Koordynuje działanie elektronicznych układów rozdziału siły hamowania, wspomagania hamowania awaryjnego, kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy.
4. System Wspomagania Hamowania (Pre-Crash Brake Assist system PBA) zwiększa siłę awaryjnego hamowania, gdy kierowca naciska pedał hamulca.
Jeżeli względna prędkość zbliżania się samochodu do przeszkody z przodu przekracza 50 km/h, następuje samoczynne uruchomienie hamulców z maksymalną siłą w celu jak największego wytracenia prędkości i zminimalizowania skutków zderzenia.
Jeżeli względna prędkość zbliżania się samochodu do przeszkody z przodu nie przekracza 50 km/h i kierowca nie reaguje na sygnalizację ostrzegawczą, uruchamiane jest automatyczne hamowanie, mające na celu ułatwienie uniknięcia kolizji. Przy takiej prędkości zbliżania się do przeszkody układ doprowadza do samoczynnego zatrzymania samochodu, aby nie dopuścić do zderzenia.
Układ ten wspomaga kierowcę, jednak w żadnym wypadku nie zwalnia go z obowiązku kontrolowania otoczenia samochodu. Układ nie jest w stanie uniknąć wszystkich kolizji, a jego skuteczność jest uzależniona od warunków drogowych i pogodowych oraz od stanu samochodu.
Lexus Night View – System Wspomagania Jazdy w NocyW skład tego systemu wchodzi kamera na podczerwień i projektory promieniowania w zakresie bliskiej podczerwieni. Podczas jazdy w nocy z prędkością ponad 15 km/godz. generuje obraz obszaru o zasięgu podobnym, jak w przypadku świateł drogowych i wyświetla go na multimedialnym ekranie.
Systemy ochrony przedzderzeniowej w gamie modeli LexusaChoć funkcje systemów ochrony przedzderzeniowej Lexusa różnią się w zależności od wybranego modelu i mogą dodatkowo współpracować np. z systemem skrętnych kół tylnej osi (DRS) czy aktywną pokrywą silnika (PUH) to każdy model Lexusa – od miejskiego CT przez sportowego IS F aż po bezkompromisowo luksusowego LS - może zostać zamówiony z opcjonalnym systemem PCS.