Najlepsze Praktyki B2B w 2011 - Peugeot
7 grudnia 2011 r. w Paryżu odbyła się międzynarodowa konferencja B2B, Peugeot Professional International (PGPI), podczas której zostały wybrane najlepsze praktyki B2B w 2011 roku.
Spośród 50 praktyk przedstawionych przez dyrektorów sprzedaży do firm z poszczególnych filii Peugeot na całym świecie, PGPI nominowało 18 krajów w następujących dziedzinach:
- kluczowi klienci i firmy leasingowe
- samochody dostawcze
- pojazdy elektryczne
- usługi i finanse B2B
- rozwój biznesu B2B
- marketing B2B
Nagroda „Best Practice B2B” w roku została jednogłośnie przyznana firmie Peugeot Polska za program szkoleń z zakresu samochodów dostawczych i adaptowanych, dedykowany handlowcom flotowym. Nagrodę z rąk Dyrektora PGPI, Pierre’a Garnier, odebrał Grzegorz Sokalski, Dyrektor sprzedaży B2B Peugeot Polska.
Wyróżnione szkolenie organizowane jest co dwa lata przez Peugeot Polska z udziałem partnerów reprezentujących firmy adaptacyjne. Tematem przewodnim tegorocznego szkolenia, w którym wzięło udział ponad 70 handlowców flotowych, były zagadnienia związane z optymalizacją procesu sprzedaży w aspekcie jak najlepszego dostosowania oferty do potrzeb klienta. Osobą odpowiedzialną za cały cykl szkoleniowy była Pani Zofia Siołkowska – Szef Produktu Samochodów Dostawczych w Peugeot Polska.
Zakres szkoleń obejmował zarówno zajęcia teoretyczne, jak i praktyczne. W specjalnie zorganizowanych warsztatach handlowcy mieli do dyspozycji 33 pojazdy, które zostały skonstruowane na potrzeby szkoleniowe przez 28 firm adaptacyjnych.
Pierre Garnier, Dyrektor PGPI: "Cały zespół B2B był jednomyślny przyznając nagrodę w kategorii „samochody dostawcze” firmie Peugeot Polska. Wyróżnienie to powinno stanowić inspirację dla innych krajów i tym samym przyczynić się do wzrostu sprzedaży pojazdów tego segmentu.”
Grzegorz Sokalski, Dyrektor B2B Peugeot Polska: „Profesjonalizm ekip handlowych w zakresie pojazdów adaptowanych odegrał istotną rolę we wzroście sprzedaży Peugeot Polska. Udział w rynku samochodów dostawczych wzrósł z 8,9% w 2009 do 10,2% w 2010 i aż 11,6% na koniec listopada 2011 r., co plasuje naszą markę na podium w Polsce. Pojazdy adaptowane stanowią 28% sprzedaży samochodów dostawczych sprzedawanych przez sieć dealerską w Polsce. Na podkreślenie zasługuje również cieszący się wielkim powodzeniem „Peugeot Professional Tour”. Ta organizowana corocznie w kilkunastu miastach Polski ekspozycja ma na celu zapoznanie jak największego grona klientów, głównie małych i średnich firm, z bogatą ofertą samochodów dostawczych i adaptowanych.”