Najlepsze pojazdy użytkowe roku 2002
W szóstym głosowaniu czytelników wydawnictwa ETM samochody użytkowe z koncernu DaimlerChrysler wypadły nadzwyczaj korzystnie.
DaimlerChrysler na czołowej pozycji
<ul>
<li>Samochody dostawcze, samochody ciężarowe i autobusy produkowane przez DaimlerChrysler uzyskały głosami czytelników wydawnictwa ETM sześć razy pierwsze miejsce
<li>Zwycięzcy z gwiazdą Mercedes-Benz: Sprinter, Atego, Axor, Actros, Citaro i Integro
</ul>
Stuttgart - W szóstym głosowaniu czytelników wydawnictwa ETM samochody użytkowe z koncernu DaimlerChrysler wypadły nadzwyczaj korzystnie. W sześciu z dziewięciu ustalonych kategorii znajdują się na pierwszym miejscu, a w pozostałych trzech kategoriach osiągały za każdym razem drugą pozycję. Mercedes-Benz Sprinter, wielokrotny zwycięzca z lat poprzednich, w roku 2002 znowu stoi na czele w grupie samochodów dostawczych. Wygrał on wszystkie dotychczasowe głosowania czytelników tego niemieckiego wydawnictwa pism specjalistycznych.
Z samochodów produkowanych w zakładach w Wörth zostały przez czytelników wybrane na zwycięzców wszystkie trzy kategorie samochodów ciężarowych: Mercedes-Benz Atego w grupie samochodów ciężarowych do 7,5 ton, nowo wprowadzony na rynek Mercedes-Benz Axor w kategorii samochodów ciężarowych dystrybucyjnych, a w kategorii wywrotek do 32 ton - Mercedes-Benz Actros.
W czterech kategoriach autobusów z działu produkcji autobusów koncernu DaimlerChrysler zwycięzca wyłania się dwa razy: w grupie autobusów miejskich pierwsze miejsce przyznali czytelnicy modelowi Mercedes-Benz Citaro, a w kategorii autobusów międzymiastowych zwycięzcą został Mercedes-Benz Integro. Natomiast w grupie autobusów turystycznych wysokopokładowych Setra TopClass 400 osiągnęła drugie miejsce tuż przed modelem Mercedes-Benz Travego. Wśród 24 współzawodniczących pojazdów zapewniły sobie również drugie i trzecie miejsce minibus na bazie Sprintera i Mercedes-Benz Medio, produkowane w Centrum Minibusów EvoBus w Dortmundzie.
Organizatorami głosowania czytelników były ukazujące się w Stuttgarcie fachowe czasopisma "Fernfahrer", ,,lastauto omnibus" i "trans aktuell" wspólnie z Dekrą. Około 10.700 uczestników oddało swoje głosy. Do wyboru były ogółem 153 samochody dostawcze i ciężarowe oraz autobusy w dziewięciu kategoriach.