Nagroda za akcję przeciw nieuczciwym praktykom - Renault
W kwietniu 2011 roku dziesięcioosobowa kapituła konkursu zorganizowanego przez miesięcznik Dealer przyznała tytuł Lidera Serwisu najlepszym i najbardziej innowacyjnym autoryzowanym warsztatom blacharsko-lakierniczym w Polsce.
Zgłoszenia oceniali przedstawiciele takich organizacji, jak m.in. PZU, Ergo Hestia, czy Eurotax. W ścisłym finale znalazła się firma Renault Warszawa, która zajęła trzecie miejsce spośród wszystkich zgłoszonych podmiotów. Nagrodzony projekt – długotrwała i konsekwentna kampania marketingowo-informacyjna pod hasłem „Sam zadecyduj, kto naprawi Twój samochód!” – miał za zadanie przestrzegać przed tzw. łowcami blach. „Bardzo się cieszymy z tej nagrody. Kolejny raz doceniono naszą dbałość o klientów. Mam nadzieję, że udało nam się zwrócić uwagę właścicieli samochodów na problem, który może dotknąć każdego kierowcę i słono go kosztować – mówi Michał Kalina, prezes Renault Warszawa.
Na czym polega proceder, przed którym ostrzega Renault Warszawa? Zdarza się, że samochody po drobnych stłuczkach – często sprowokowanych przez „łowców blach” – są błyskawicznie odholowywane z miejsca zdarzenia do określonych warsztatów. Tam są rozmontowywane, aby zmusić właściciela samochodu do wykonania naprawy w tym konkretnym zakładzie blacharsko-lakierniczym. Duża część kierowców po takiej „naprawie” zgłaszała się do Renault Warszawa, z usterkami, spowodowanymi przez niefachowy montaż i zastosowanie nieoryginalnych części lub ich nieakceptowalnych zamienników. Kiedy nasze statystyki wykazały, że skala zjawiska wciąż rośnie, postanowiliśmy ostrzegać klientów przed tymi praktykami. Stąd pomysł na kampanię informacyjną – wyjaśnia Michał Kalina.
Lider Serwisu 2011 to kolejna nagroda dla RRG. W grudniu 2009 roku Zakład Renault Warszawa Praga został uznany za Najlepszy Serwis Blacharsko-Lakierniczy i otrzymał nagrodę PROTEKTOR, przyznawaną corocznie w ogólnopolskim konkursie przez Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów.