Nagroda dla silnika Peugeot
5 czerwca 2013 roku podczas ceremonii zorganizowanej w Stuttgarcie w Niemczech koncern PSA Peugeot Citroën otrzymał nagrodę "International Engine of the Year Award" w kategorii silników o pojemności od 1,4 l do 1,8 l.
To prestiżowe wyróżnienie pod auspicjami magazynu Engine Technology International po raz kolejny przyznane zostało 4-cylindrowemu silnikowi benzynowemu 1,6 l Turbo z wtryskiem bezpośrednim, opracowanemu przez PSA Peugeot Citroën we współpracy z BMW Group.
Nagroda wyróżnia w szczególności wersję 200-konną montowaną w modelach Peugeot RCZ, 308 CC i 308 GTi oraz Citroën DS4 i DS5. Silnik, poza mocą zwiększoną do 200 KM, charakteryzuje się maksymalnym momentem obrotowym o wartości 275 Nm, przy poziomie emisji CO2 wynoszącym 139 g/km (w modelu Peugeot 208 GTi).
Jednostka benzynowa 1,6 l Turbo wieńczy pełną gamę silników o pojemnościach od 1,4 l do 1,6 l, oferujących moc w zakresie od 95 do 200 KM. Silniki z tej rodziny, wyposażone w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, takie jak bezpośredni wtrysk w wersji turbo, zmienny wznios zaworów, pompę oleju ze sterowanym przepływem czy też odłączaną pompę wodną, zapewniają zmniejszenie zużycia paliwa i poziomu emisji o 10% w stosunku do jednostek poprzedniej generacji.
Silniki z tej rodziny, produkowane w fabryce Française de Mécanique w Douvrin we Francji, tworzą obecnie podstawę oferty w zakresie jednostek benzynowych firm Peugeot i Citroën.