Mocny wzrost sprzedaży Chevrolet Europe w pierwszym kwartale 2011
W pierwszym kwartale 2011 roku Chevrolet sprzedał w Europie łącznie 112 285[1] samochodów, co przełożyło się na udział w rynku równy 2,2%. Sprzedaż marki wzrosła o 7%, czyli o 6 908 samochodów, w porównaniu z tym samym okresem w 2010 roku (1 kwartał 2010: 105 377; 2,2%). W pierwszym kwartale Chevrolet powiększył swoje udziały w dziewięciu rynkach europejskich. W marcu marka sprzedała w Europie 49 717 samochodów, co oznacza 16% wzrost w porównaniu ze sprzedażą w marcu zeszłego roku – 42 849 samochodów.
„Marzec był bardzo obiecującym miesiącem dla Chevroleta. Nowy Chevrolet Orlando jest już dostępny na rynku i można zauważyć pozytywny wpływ tego modelu na wielkość naszej sprzedaży”, oznajmił Wayne Brannon, prezes i dyrektor generalny Chevrolet Europe. „Cechy Orlando – styl crossovera, łatwość prowadzenia oraz przestronne wnętrze, mieszczące aż siedmiu pasażerów – czynią z tego modelu bardzo atrakcyjną propozycję”, dodał Brannon.
Nowy Orlando znalazł w marcu – miesiącu debiutu rynkowego – 3 824 nabywców, co znacznie przewyższyło oczekiwania producenta. Nowa Captiva pojawi się w salonach pod koniec tego miesiąca, następnie latem zadebiutuje Aveo, a jesienią Cruze hatchback i Camaro. Chevrolet Volt, elektryczny samochód o rozszerzonym zasięgu, będzie dostępny w sprzedaży od listopada br. na wybranych rynkach europejskich.
W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2011 roku Chevrolet sprzedał w segmencie kompaktów 31 508 samochodów, a w segmentach samochodów miejskich 28 892 sztuk modelu Spark oraz 19 363 sztuk Aveo.
W pierwszym kwartale 2011 roku sprzedaż Chevroleta w Danii (rekordowe 3 282 samochodów lub +128%) i Turcji (+115%) była ponad dwukrotnie wyższa, z kolei sprzedaż we Francji i Rosji wzrosła odpowiednio o 80% i 51%. Zwiększyła się również sprzedaż w Holandii (+26%), Polsce (+25%), Austrii (+15%) i Szwajcarii (+13%).
W pierwszym kwartale 2011 roku największymi rynkami Chevroleta były: Rosja (31 003 samochodów), Uzbekistan (27 465 samochodów), Włochy (8 112 samochodów), Francja (7 155 samochodów) oraz Niemcy (5 866 samochodów). Pod względem sprzedaży Chevrolet pozostaje czołową zagraniczną marką samochodową w Rosji, z udziałem rynkowym wynoszącym 6,2%. Francja, Dania i Szwajcaria osiągnęły w marcu rekordową sprzedaż.
W pierwszym kwartale tego roku sprzedaż na europejskim rynku samochodowym wyniosła 5 008 391 pojazdów – wzrost o 5%. W marcu sprzedaż ta wzrosła o 1%, czyli 2 136 702 samochodów. Francja, w której zarejestrowano 769 942 pojazdów, stała się drugim po Niemczech samochodowym rynkiem zbytu w pierwszym kwartale roku.
Chevrolet jest czwartą marką samochodową na świecie pod względem sprzedaży rocznej, której udział w rynku wynosi 5,8%. Jest również najlepiej sprzedającą się marką General Motors – samochody marki Chevrolet stanowią ponad 50% globalnej sprzedaży koncernu. Najbardziej dynamicznie Chevrolet zdobywa rynki wschodzące. Przewiduje się, że w 2011 roku ponad 60% globalnej sprzedaży marki będzie miało miejsce poza Stanami Zjednoczonymi.
W Polsce ceny modeli Chevrolet rozpoczynają się od 27 990 zł za miejskiego Sparka, 28 990 zł za Aveo, 47 990 zł za kompaktowego Cruze, 59 990 zł za 7-osobowego rodzinnego vana Orlando oraz 89 990 zł za SUVa Captiva. W pierwszym kwartale 2011 roku Chevrolet zanotował na polskim rynku sprzedaż na poziomie 2 223 sztuk. Jest to wzrost o 25% (447 sztuk) w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku (1 776 samochodów) i przekłada się na udział w rynku samochodów osobowych równy 2,9% (wg Samaru). Z danych CEPiK wynika, że od stycznia do marca zarejestrowano 2 234 nowych Chevroletów, to oznacza 3,2% udział w rynku.