Mocny samochód, potężny silnik: nowy Opel Grandland X z flagowym dieslem i nową ekskluzywną wersją wyposażenia
Kompaktowy SUV z silnikiem diesla o mocy 130 kW/177 KM i ośmiobiegową przekładnią automatyczną w cenie już za 132 300 zł.
Nowy Opel Grandland X miał światową premierę na wrześniowym Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie i niedawno trafił do salonów sprzedaży. Teraz firma Opel postanowiła rozszerzyć ofertę jednostek napędowych dostępnych w tym dynamicznym sportowo-użytkowym modelu. Można już składać zamówienia na Grandlanda X z flagowym silnikiem wysokoprężnym 2.0, rozwijającym 130 kW/177 KM mocy i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik współpracuje z nową ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Samochód w takiej konfiguracji kosztuje od 132 300 zł (wszystkie ceny są sugerowanymi cenami detalicznymi z VAT w Polsce; zużycie oleju napędowego wg NEDC: 5,3–5,3[1] l/100 km w cyklu miejskim, 4,6–4,5[1] l/100 km poza miastem, 4,9–4,8[1] l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO[2] : 128–126[1] g/km).
− Nowy Opel Grandland X to samochód kojarzący się z przygodą i wolnością. Wyjątkowo mocny turbodiesel zapewniający przyjemność z jazdy przy umiarkowanym zużyciu paliwa jest więc idealną jednostką do takiego pojazdu. Właśnie tymi cechami charakteryzuje się nowy flagowy silnik wysokoprężny o pojemności 2 litrów oferowany w Grandlandzie X. Nasz nowy zawodnik w segmencie SUV‑ów może ujawnić swój cały potencjał z płynnie pracującą ośmiobiegową przekładnią automatyczną — powiedział Peter Küspert, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży i marketingu w firmie Opel Automobile GmbH.
Ponadto Opel Grandland X będzie dostępny z ekskluzywnym wyposażeniem „Ultimate”, które obejmuje szereg luksusowych elementów. Sportowy i elegancki SUV może jeszcze skuteczniej przyciągać wzrok dzięki 19‑calowym dwukolorowym aluminiowym obręczom kół oraz srebrnym relingom dachowym. Ceny tej wersji rozpoczynają się od 124 600 zł. Samochód wyposażony jest w standardzie w system nagłośnienia wysokiej klasy Denon, a także liczne i supernowoczesne funkcje wspomagające kierowcę oraz systemy multimedialne. Dobre samopoczucie zapewnią także opcjonalne ergonomiczne fotele ze skórzaną tapicerką.
Zaawansowana technologia z gwarancją przyjemności z jazdy: 2‑litrowy diesel i ośmiobiegowa przekładnia automatyczna
Opel Grandland X wzbudza pragnienie zajęcia miejsca za kierownicą nowego SUV‑a dzięki przestronnemu wnętrzu, atrakcyjnemu uterenowionemu nadwoziu oraz muskularnej sylwetce. Firma Opel oferuje ten model ze żwawymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, które gwarantują oszczędną eksploatację i osiągi dostarczające emocji. Najnowszą ofertą w gamie jednostek napędowych jest flagowy diesel o pojemności 2 litrów. Nowa konstrukcja rozwija moc 130 kW/177 KM przy 3750 obr./min i maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2000 obr./min, zapewniając Grandlandowi X osiągi godne SUV‑a dla kierowcy uwielbiającego poczucie swobody. Grandland X z 2‑litrowym dieslem przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,1 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 214 km/h. Ponadto Grandland X z takim zespołem napędowym może holować przyczepę o masie 2000 kilogramów (z hamulcem; przy nachyleniu terenu do 12%), co zwiększa walory użytkowe tego mocnego samochodu.
Mimo dynamicznych osiągów Grandland X jest bardzo oszczędny w eksploatacji, zużywając niespełna 5 litrów paliwa na 100 kilometrów. Silnikowi towarzyszy system skutecznie ograniczający emisję zanieczyszczeń. Jest to układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), który usuwa tlenki azotu (NOx) ze spalin. Wodny roztwór mocznika zawierający amoniak (NH3) reaguje z tlenkami azotu w katalizatorze SCR, a produktami tej reakcji są nieszkodliwy azot i para wodna.
Wzorcowe parametry to również zasługa nowej ośmiobiegowej przekładni automatycznej współpracującej z czterocylindrowym dieslem. Grandland X jest drugim Oplem, po modelu Insignia, który otrzymuje ten wydajny ośmiobiegowy automat wysokiej klasy. W porównaniu z sześciobiegową przekładnią automatyczną, skrzynia ośmiobiegowa wyróżnia się jeszcze większą kulturą pracy i płynniejszą zmianą przełożeń.
Ultimate: luksusowe wyposażenie zapewniające najwyższy komfort podróżowania Grandlandem X
Firma Opel udostępniła w modelu Grandland X najnowsze opcjonalne wyposażenie klasy Premium: „Ultimate” — bo tak nazywa się nowa wersja wyposażenia — zapewnia komfort i przyjemność z jazdy dzięki znakomitym systemom łączności oraz najnowocześniejszym technologiom i systemom wspomagającym prowadzenie pojazdu.
Z zewnątrz wyróżniają ją 19‑calowe dwukolorowe obręcze kół z lekkiego stopu oraz srebrne relingi dachowe i lusterka boczne w kolorze diamentowej czerni, dzięki którym Grandland X prezentuje się jeszcze bardziej imponująco. W środku wygodę i przyjemność z jazdy zapewniają luksusowe ergonomiczne fotele z atestem AGR, skórzana tapicerka oraz funkcja podgrzewania przednich foteli i miejsc skrajnych na tylnej kanapie. Sportowy klimat podkreślają aluminiowe nakładki na pedały.
Wysokiej klasy system nagłośnienia Denon, który również stanowi wyposażenie standardowe wersji Ultimate, zapewnia znakomite doznania akustyczne dzięki ośmiu głośnikom i subwooferowi, natomiast tuner radia cyfrowego DAB+ zwiększa liczbę dostępnych stacji. Kierowca i pasażerowie mogą liczyć na perfekcyjną łączność dzięki osobistemu opiekunowi kierowcy OnStar[2] oraz systemowi multimedialnemu Navi 5.0 z ośmiocalowym kolorowym ekranem dotykowym, kompatybilnemu z Android Auto i Apple CarPlay. W samochodzie zamontowano także ładowarkę indukcyjną umożliwiającą bezprzewodowe ładowanie smartfonów obsługujących tę funkcję.
Opel Grandland X jest nie tylko wyjątkowo komfortowym, ale również niezwykle bezpiecznym samochodem. Standardowe wyposażenie wersji Ultimate obejmuje adaptacyjne reflektory AFL LED, system kamer 360° oraz zaawansowanego asystenta parkowania.
Ponadto Grandland X wyróżnia się najlepszą przyczepnością i stabilnymi właściwościami jezdnymi na każdej nawierzchni. Jest to zasługą między innymi opcjonalnego elektronicznego systemu IntelliGrip, który gwarantuje maksymalną przyczepność w różnych sytuacjach. Kierowca ma do wyboru pięć trybów jazdy. System dostosowuje rozkład momentu obrotowego na przednie koła, pozwalając nawet na buksowanie kół, gdy jest to konieczne. W egzemplarzach z automatyczną skrzynią biegów system koryguje także punkty zmiany przełożenia i reakcję przepustnicy.
[1] Z oponami o obniżonym oporze toczenia.
[2] Do korzystania z usług OnStar wymagana jest aktywacja i założenie konta w OnStar Europe Ltd. Korzystanie z punktu dostępu do Internetu Wi-Fi wymaga posiadania konta u wskazanego operatora sieci. Usługa bezprzewodowej łączności z Internetem, hotspot Wi-Fi jest niedostępna w Polsce. Po zakończeniu okresu próbnego usługa OnStar jest płatna. Możliwość korzystania z poszczególnych usług zależy od zasięgu i dostępności sieci komórkowej. Ograniczenia i opłaty związane z usługami OnStar podano na stronie opel.pl.